Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

ROUTER STOORT TELEVISIE-SIGNAAL

Anoniem
fruittella
18 antwoorden
  • Mijn router staat naast mijn tv-splitter en stoort het televisie-signaal (er lopen lichte strepen door het scherm alsof er atmosferische storingen zijn).
    Stroom van de router (EDIMAX BR-6104) af en televisie is OK!
    Wie heeft er een oplossing?
  • Probeer te achterhalen of de router zelf de storing veroorzaakt of de netvoeding. De router in een geaarde metalen kast stoppen kan een oplossing zijn. Tv kan ook, maar dat kijkt wat lastig :-?. Op zich zou ik denken, terug naar de winkel.
    Hoe ver staat de router van de TV af?
  • De netvoeding (adapter) is niet het probleem.
    Zodra de UTP kabels erin gaan krijg ik die rare vage strepen, zoals boven beschreven. Kabels eruit = TV 100%
    TV staat wel 4 meter verderop!
    Proberen om de router verder van het AOP (abonnee overgave punt TV) te zetten?
    Bedankt voor de reactie!
  • Een 10 of 100 Mbit netwerksignaal kan best wel wat storingssignaal voor een ander apparaat opleveren. Het lijkt erop dat de TV daar erg gevoelig voor is. Zijn de computers die op de kabels zijn aangesloten, geaard? Liggen 1 of meer kabels in de buurt van de TV? Treedt het probleem al op met 1 kabel?
  • De computers in het netwerk zijn niet geaard.
    (maar probleem bestaat ook als de computers uit staan)
    UTP kabels lopen niet in de buurt van de TV.
    Kan het toch aan de router-adapter 220V->12V liggen?
    Heb al een gestabiliseerde voeding voor de router gebruikt en zonder resultaat.
    Hartelijk Dank!
  • [quote:42686289f6="fruittella"]De computers in het netwerk zijn niet geaard.
    (maar probleem bestaat ook als de computers uit staan)
    UTP kabels lopen niet in de buurt van de TV.[/quote:42686289f6] Dat de computers aan of uit staan, zal in dit geval niet zoveel uitmaken. Dat de kabels met de computer verbonden zijn, dat is natuurlijk wat anders.
    Ligt de antennekabel in de buurt van de netwerkkabels? Bedenk dat een kabel ook in de muur kan zitten voor de aansluitdoos. Normale flexibele coaxkabel is niet 100% afgeschermd. Het netwerksignaal kan rechtstreeks door de TV worden ontvangen, maar kan ook via de antennekabel. Zit daar overigens nog een antenneversterker tussen?
    [quote:42686289f6="fruittella"]Kan het toch aan de router-adapter 220V->12V liggen?
    Heb al een gestabiliseerde voeding voor de router gebruikt en zonder resultaat.[/quote:42686289f6] Nee, dat denk ik niet. Dat van die kabels is op zich al "voldoende" bewijs. Er is een klein kansje dat er in de router iets kapot is, maar als die verder normaal werkt, dan zal die toch wel okay zijn.
  • Er zit geen tv-signaal-versterker tussen.
    De router is overigens aangesloten op een kabelmodem (staan naast elkaar), zodra de UTP-kabel tussen router-modem erin gaat heb ik het probleem.
    De kabel eruit (maakt niet uit aan welke kant: router of modem) en TV is OK!
    Bedankt!!!
  • Je zou de tv-antennekabel ook eens kunnen nalopen. Goede kwaliteit kabel, en afschermende metalen stekkers, zouden je probleem mogelijk kunnen verhelpen. Vooral als er nu van die simpele plastic stekkers aan zitten, die je zo open kunt wippen.
  • [quote:420b7627ee="fruittella"]Er zit geen tv-signaal-versterker tussen.
    De router is overigens aangesloten op een kabelmodem (staan naast elkaar), zodra de UTP-kabel tussen router-modem erin gaat heb ik het probleem.
    De kabel eruit (maakt niet uit aan welke kant: router of modem) en TV is OK![/quote:420b7627ee] Dus als de kabelmodem er niet aanzit, dan heb je geen problemen? Dan ligt het niet aan de router en de netwerkkabels, maar aan het kabelmodem :roll: of begrijp ik het verkeerd?
  • Ik ga eerst maar eens een betere coaxkabel aanschaffen en F-connectoren.
    Heb ondertussen nog een andere kanbel (=dunnere) tussen AOP en TV geprobeerd en kreeg nog slechter beeld. Ja, er zitten van die connectoren met plastic kapjes aan.
    Als dit niet de opossing is, verplaats ik router en kabelmodem een metertje of 2(00)! :wink:
    Bedankt voor de reacties! Mogelijke oplossingen blijven welkom.
  • Als je ook nieuwe coax kabel gaat kopen, neem dan meteen "satellietkwalitieit", met metaalfolie erin. Je zou eerst ook eens alleen de stekkers kunnen vervangen, meestal zijn dat de boosdoeners.
  • Een nieuwe kabel (bandridge LC5309 super) met connectoren (Prof Digit Coax plug en socket) tussen AOP en televisie: DIT IS NIET DE OPLOSSING!
    De stoorstrepen blijven aanwezig… :cry:

    NB het zijn vooral de zenders NL1-2-3 en BRT1-2 die storen.
    Alle commerciele zenders zijn OK.
  • Jammer. Dan komt de storing dus ergens anders langs. Is er een mogelijkheid de router verder van de tv af te plaatsen? Probeer de voeding van de router eens anders aan te sluiten. Bijvoorbeeld met een verlengkabel op een ander stopcontact.
  • TV beeld wordt er wel iets beter op, hoewel de storing blijft!
    Nu voornamelijk nog NL2.
    Ander stopcontact heb ik geprobeerd… geen effect.
    Router staat nu op een andere plaats, ongeveer 4 meter verder.

    Zal het aan de combinatie router-kabelmodem (kabelmodem = COM21 model CP1165) kunnen liggen??? Of wellicht kabelmodem "defekt"?

    Ik ga proberen om kabelmodem verder van AOP af te installeren.
    Maar moet daarvoor een kabel maken met F-connectoren (F-connector met schroefdraad), maar die heb ik nu niet in huis… Bedankt!
  • [quote:0028dc107a="fruittella"]NB het zijn vooral de zenders NL1-2-3 en BRT1-2 die storen. Alle commerciele zenders zijn OK.[/quote:0028dc107a] Ga na in welke frequentieband die zenders zitten. Bij mij zitten de door jouw genoemde probleem zenders in de VHF3 band. Het kan zijn dat de TV-ontvanger wordt overstuurd. Maar ja, dat zou dus niet mogen. In principe kun je toch niet gelijk computeren en TV kijken. Het kabelmodem kun je in zo'n geval uitzetten :-?. Ik heb overigens nog nooit gehoord dat zo'n modem zoveel storing veroorzaakt. Bij mij stond die vroeger in de meterkast, dat leek wel goed te werken. Zit de kabelmodem bij jouw aan het begin van de keten? Dus op de eerste splitter nadat het kabel signaal het huis in komt?
  • [quote:6ddf83e95f="fruittella"]Zal het aan de combinatie router-kabelmodem (kabelmodem = COM21 model CP1165) kunnen liggen??? Of wellicht kabelmodem "defekt"?[/quote:6ddf83e95f] Misschien. Heb je overigens ook al geprobeerd om alleen de router te gebruiken? Bij het nalezen zag ik geen opmerking dat je zonder kabelmodem hebt getest.
  • Ik heb hier een COM21 kabelmodem, die staat ook vrij dicht bij de tv (ca. 3m), en heb nog nooit last van storing gehad. Ook niet met computer, tv en tuner tegelijk aan. Het zou misschien wel kunnen zijn, dat jou tv-signaal zwakker is dan hier, en daardoor gevoeliger voor storing. Als je computers op een flinke afstand van de tv's staan, en je kunt router en eventueel modem daarheen verplaatsen, zou ik dat eens proberen.
  • Ga het kabelmodem verplaatsen. Moet daarvoor morgen een kabel maken.
    Kabelmodem staat nu naast het AOP (en vier meter van de tv)
    Router heb ik verplaatst. Maar zodra de UTP-kabel van kabelmodem naar router erin gaat heb ik die strepen weer.
    Alleen router en alleen kabelmodem geeft geen problemen!!! Het is dus de combinatie of niet? (wordt er langzamerhand wel ……. van!)
    Bedankt voor de reacties!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.