Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

Verbinding met provider valt weg (Trust WAP-router)

Ik heb een Trust Speedshare Home Wireless Web Station achter mijn Alcatel Speed Touch Home gehangen om mijn KPN-ADSL verbinding te delen met twee PC's en een laptop. De laptop is "wireless", de rest via UTP aangesloten. Alles ging zoals het hoort en ik kon met alle computers direct het internet op. Na ongeveer een half uur valt de internetverbinding weg. De computers onderling zien elkaar nog wel (kan alle computers pingen). In eerste instantie - toen alles nog werkte - waren de instellingen voor WAN (ADSL) in orde: IP-adres van provider gekregen, subnetmask OK, DNS bekend, default gateway - althans volgens de statusinformatie van de router.... Nu lukt het niet niet meer om verbinding te krijgen met internet via de AP-router en er is volgens de router geen verbinding met het WAN (ADSL), geen IP-adres van provider, geen subnetmask, geen DNS. Alle LEDs die horen te branden, branden en als ik een internetpagina opvraag zie ik WEL TX/RX op de ADSL modem! Ik vermoed dat er iets fout gaat bij de aanmelding (PPTP). Wie helpt...

Anoniem
jro