Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Aanleg, installatie, instellingen

HP Laserjet 5 met jetdirect kaart

Wiwelise
8 antwoorden
  • zondag 24 augustus 2003

    Hallo,
    Weet iemand, hoe ik bij een HP Laserjet 5 de ingebouwde jetdirect-kaart moet instellen, zodat ik mijn printer via het netwerk kan gebruiken i.p.v. via Parallelkabel?

    Via Internet heb ik al een boel info opgehaald over de HP Jetdirect kaart.

    En daarbij zat ook een stappen-volgorde om je IP adres en Subnet mask in te voeren.

    Mijn PC's lopen van 10.0.0.150 t/m 10.0.153. Voor gast PC's reserveer ik 10.0.154, dus de printer gaf ik 10.0.0.155. Subnetmask is steeds 255.255.255.0, Default Gateway is 10.0.0.138

    Maar dan moet ik iets invullen bij Syslog server nog bij Timout….. geen idee, wat ik daar zou moeten zetten…. ?

    Dus als iemand nog de beslissende info heeft?

    Bedankt voor het meedenken en prettige dag verder!

    Groeten,

    Wim
  • Het enige wat je nodig hebt om een printer op een netwerk te laten functioneren is een IP-adres en een subnetmask. Default gateway hoef je niet in te vullen, tenzij de printer in een ander subnet moet printen dan waar hij geshared wordt. Syslog server hoef je dus ook niet in te vullen.
  • OK, ik heb alleen IP adres en Submask laten staan, de rest op 0 gezet.

    Maar ik had gehoopt te kunnen pingen naar de printer, maar dat lukt ook niet.
    Ik gebruik Windows XP Prof en we hebben hier 4 pc's die op het netwerk zitten.

    Ik zou graag weten welke stappen ik nog zou moeten nemen om tot een werkende netwerkprinter te kunnen komen.

    (eerste keer, weet je wel…. :( )
  • Hey,

    Op het werk gebruiken we HP Jetadmin voor het configureren van HP netwerkprinters. Ik heb ff voor je gezocht. Je kan het hier downloaden.

    De versie hier is wel iets anders dan bij mij op het werk, maar wij kunnen een printer op basis van het MAC-adres benaderen om vervolgens voor TCP/IP en IPX/SPX te configureren.

    Greetz!!
  • OK, ik heb nu via HP de Web Jetadmin Software geïnstalleerd. en nu kan ik zelfs pingen naar de printer.

    Hij werd door Jetadmin correct gevonden.
    Bij de HP Laserjet instellingen heb ik de standaard TCP/IP poort als IP adres ook staan op 10.0.0.155.

    Maar als ik een testpagina wil printen gebeurt er (nog) niets.

    Via Parallelkabel (en juiste poort) werkt de printer prima.

    Wat doe ik nog fout, of wat heb ik over het hoofd gezien?
  • Klinkt misschien stom hoor, maar:

    - Vanuit waar heb je die testpagina willen afdrukken? Web Jetadmin of vanuit de printerdriver?
    - Hoe heb je die printer toegevoegd? Gekozen voor netwerkprinter en vervolgens het IP-adres ingegeven?

    Misschien is het verstanding om weer ff helemaal 'kaal' te beginnen. Aangemaakte printer weggooien en even opnieuw aanmaken?

    Greetz!
  • Vervolg,
    Ik had geprobeerd om via Start/Printers/HP Laserjet 5/ testpagina te printen, maar dat lukt niet.

    Toen nogmaals HP Web Adm opgestart en via het apparaatstatus venster kon ik WEL een testprint maken over het netwerk.

    Toen heb ik geprobeerd om een Word file te printen, maar dat doet hij niet!

    Naderen we de ontknoping?

    Please advice……
  • Hm, vreemd dattie het wel doet op het moment dattie aan een paralelle kabel zit… Printer is dus in orde.

    Denk dat de printer dan niet goed is geinstalleerd op PC? Zoals hiervoor gevraagd: Hoe heb je hem geinstalleerd? Via Netwerkprinter, en dan bij printernaam het IP-adres ingevuld?

    Greetz!!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.