Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

Outlook via domein....

Leo S
5 antwoorden
  • Ik heb nu een domain controlling hier, alles werkt prima.
    Alleen het mailen via Outlook Express is niet echt makkelijk.

    Ik heb het nu als volgt ingesteld.

    Ik heb een home directory aangemaakt, hierin zit een mapje e-mail.
    De archiefmap van Outlook Express is nu v:\e-mail

    Maar wanneer de server een keer down gaat, of de client heeft even geen netwerk of iets dan word die archiefmap automatisch weer c:\document en settings\gebruikersnaam\enz…….

    Erg irritant !!
    Is hier niet een scriptje of policy of iets voor te maken??

    Bedankt.

    W.
  • Je kan in een policy instellen dat de folder 'My documents' naar het netwerk "ge-redirect" moet worden. Volgens mij zit het in group policy onder user configuration\Windows settings\Folder redirection. Als je hier rechts klikt op 'My Documents', kun je een alternatief pad instellen.
  • Dat heb ik al gedaan.

    Maar daarmee sla je de Outlook Express e-mails niet mee op.
    Dat moet ik weten !!

    W.
  • Heb je het ook al eens met Outlook geprobeerd? Deze vind ik persoonlijk beter geschikt voor dit soort doeleinden.
  • Neeeh nog niet :oops:

    Is dat makkelijker dan, want dan ga ik natuurlijk Outlook gebruiken…

    En hoe werkt het dan met Outlook?

    W.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.