Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

Exchange Mailserver

Anoniem
Sellis
19 antwoorden
  • Hallo,
    Na de installatie van Exchange 2003 op een tweede server, zijn voor alle gebruikers mailboxen gemaakt. Als nu gebruiker a een mail stuurt naar gebruiker b, is in Exchange te zien dat er mail is voor gebruiker b. Alleen is het nog niet geluk dat gebruiker b de mail ook krijgt. Er zijn vast nog een paar instellingen die aangepast moeten worden, maar ik weet niet welke, heb totaal geen ervaring met Exchange. Wie kan mij vertellen wat ik nog moet instellen? Alle advies is zeer welkom.

    Henk.
  • Hoe bedoel je "is in Exchange te zien dat er mail is"?

    Welke software gebruik je om die mail te sturen? Exchange werkt het best samen met Outlook (niet Outlook Express). In Outlook maak je de juiste instellingen voor de Exchange-server en nieuwe mail verschijnt automatisch in Outlook zodra deze ontvangen is door je Exchange-server.

    Als je echt meer wilt weten over Exchange is het denk ik raadzaam om op zoek te gaan naar een goed boek, aangezien de mogelijkheden van Exchange veel te veel zijn om hier allemaal uit te leggen.
  • Ik hoop dat het onderstaande iets meer info geeft.
    Onder Administrative Group > Servers > servername > First mailbox store > mailboxes staan recht op het scherm de gebruikers met iets daar achter Total Items. De waarde die daar staat komt overeen met het aantal (interne)verstuurde mailtjes naar die gebruiker.
    Op een client pc (win98) een nieuw e-mail account gemaakt. Onder E-mailservernamen bij servertype voor in komende e-mail staat “pop3” onder server voor inkomende e-mail pop3 imap staat “servernaam” en onder server voor uitgaande e-mail smtp, ook “servernaam”.
    Stuur ik een e-mail naar een gebruiker dan staat hij ook onder verzonden items, en op de boven genoemde plek op de mailserver. Bij het ontvangen van mail (op de zelfde client) volgt een foutmelding en wel “De TCP/IP-verbinding is onverwacht door de server afgebroken. Account: server name, pop3-server: server name.

    Ben druk aan het zoeken naar het juste boek, helaas, ik heb het nog niet gevonden.
  • Hallo,
    Ik heb nog wat info.
    Op de E-mailserver heb ik in het bestand winlogon.log een fout gevonden n.l.
    —-Configure User Rights…
    Configure S-1-5-21-4201563239-666063875-2423918438-1004.
    remove SeNetworkLogonRight.
    Configure S-1-5-21-4201563239-666063875-2423918438-1005.
    remove SeNetworkLogonRight.
    Configure S-1-5-21-4042541530-4162052051-1523405073-1108.
    Configure S-1-5-32-544.
    Configure Delta Users.
    Error 1332: No mapping between account names and security IDs was done.
    Cannot find Delta Users.

    User Rights configuration was completed with one or more errors.

    Wie kan mij vertellen hoe ik dit op moet lossen?
    De installatie van Exchange is goed verlopen (geen foutmeldingen) In Exchange bij Active directory users and computers staat het zelfde als op de domein controler. Alle gebruikers staan er netjes in. Op de Exchange machine heb ik de gebruikers voorzien van een mailbox, ook hier geen foutmeldingen gehad. Wat er bedoeld wordt met: “Error 1332: No mapping between account names and security IDs was done.
    Cannot find Delta Users.”
    Is mij niet duidelijk. Wie weet wat hier fout gaat, en hoe dit is op te lossen??

    Alvast bedankt!
    Henk.
  • Als je in outlook een gebruiker wilt koppelen aan een Exchange server doe ik dat altijd als volgt:
    - nieuwe account
    - Exchange server
    - naam server + naam gebruiker (deze laten controleren)
    - OK -> mail lezen en versturen werkt gewoon.
  • Hallo, Sellis.
    Als ik een nieuw account maak krijg ik geen vraag of ik exchange wil gebruiken. Deze vraag wordt toch alleen gesteld bij de installatie? (ms outlook)
  • Ik werk zelf met Outlook XP. Als ik daar via menu extra - email accounts - nieuw email account toevoegen kies, kan ik MS Exchange server aanvinken.
    In Outlook 2000 kon je tijdens installatie kiezen voor 2 manieren. Dit kan je later ook nog aanpassen via het menu extra en dan opties kiezen. Wellicht zit hier het probleem?
    Welke versie werk je?
  • Hoi, Sellis.
    Ik werk met Outlook 2000, en heb de instelling veranderd naar exchange server. Ook nu gaat het verzenden naar een andere client wel, maar ontvangen niet. Geen van de gebruikers ontvangt e-mail van de server. Is de foutmelding die ik eerder heb omschreven toch niet de oorzaak van dit probleem?

    Henk.
  • Gebruiken alle andere gebruikers ook Outlook (niet Outlook Express) en heb je ze ook allemaal ingesteld voor gebruik met Exchange? Zo niet, is het aan te raden om dat wel te doen.

    Verder is het ook zo dat de POP3-service binnen Exchange 2003 standaard disabled is. Als je POP3 wilt gebruiken moet je deze dus eerst enablen in de system manager onder 'protocols'.
  • PoP3 staat uit, als ik die start komt de volgende melding "The service did not repond to the start or control request in a timely fasion. Check the Windows Event Viewer for details.

    Ën daar staat dan weer dat er iets niet goed is met mappigs. De hele tekst is:
    Security policies were propagated with warning. 0x534 : No mapping between account names and security IDs was done.

    Advanced help for this problem is available on http://support.microsoft.com. Query for "troubleshooting 1202 events".

    Error 0x534 occurs when a user account in one or more Group Policy objects (GPOs) could not be resolved to a SID. This error is possibly caused by a mistyped or deleted user account referenced in either the User Rights or Restricted Groups branch of a GPO. To resolve this event, contact an administrator in the domain to perform the following actions:

    1. Identify accounts that could not be resolved to a SID:

    From the command prompt, type: FIND /I "Cannot find" %SYSTEMROOT%\Security\Logs\winlogon.log

    The string following "Cannot find" in the FIND output identifies the problem account names.

    Example: Cannot find JohnDough.

    In this case, the SID for username "JohnDough" could not be determined. This most likely occurs because the account was deleted, renamed, or is spelled differently (e.g. "JohnDoe").

    2. Use RSoP to identify the specific User Rights, Restricted Groups, and Source GPOs that contain the problem accounts:

    a. Start -> Run -> RSoP.msc
    b. Review the results for Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\User Rights Assignment and Computer Configuration\Windows Settings\Security Settings\Local Policies\Restricted Groups for any errors flagged with a red X.
    c. For any User Right or Restricted Group marked with a red X, the corresponding GPO that contains the problem policy setting is listed under the column entitled "Source GPO". Note the specific User Rights, Restricted Groups and containing Source GPOs that are generating errors.

    3. Remove unresolved accounts from Group Policy

    a. Start -> Run -> MMC.EXE
    b. From the File menu select "Add/Remove Snap-in…"
    c. From the "Add/Remove Snap-in" dialog box select "Add…"
    d. In the "Add Standalone Snap-in" dialog box select "Group Policy" and click "Add"
    e. In the "Select Group Policy Object" dialog box click the "Browse" button.
    f. On the "Browse for a Group Policy Object" dialog box choose the "All" tab
    g. For each source GPO identified in step 2, correct the specific User Rights or Restricted Groups that were flagged with a red X in step 2. These User Rights or Restricted Groups can be corrected by removing or correcting any references to the problem accounts that were identified in step 1.

    Het verhaal over RSoP.msc heb ik uitgevoerd.
  • Dit gaat mij boven m'n pet.
    Wordt de mail gedropt op een eigen domeinnaam? Of moet Exchange die van een pop3 box halen?
  • H.Vogel probeert om de mail met behulp van POP3 te downloaden van zijn Exchange-server.

    Nogmaals, het is beter om hier een MAPI-client als Outlook voor te gebruiken en deze in te stellen voor gebruik met Exchange. Genoemde foutmelding heb ik nog niet eerder gezien, maar ik zal eens kijken of ik daar wat meer over kan vinden. Als je bij 'Services' kijkt in 'Administrative Tools', is de POP3-service daar niet disabled?
  • Maar als er een eigen domeinnaam gebruikt wordt waar de mail op gedropt wordt is POP3 toch helemaal niet nodig? Wat wil je dan met POP3?
  • Aan de hand van de fout meldingen die je opgeeft maak ik op dat er echt wat mis gaat met in je AD. Het volgende heb ik bij MS gevonden om in ieder geval van de 1202 events af te komen.

    http://support.microsoft.com/?id=279432

    CAUSE
    This issue can occur if the link from the Default Domain Controllers policy to the Domain Controllers organizational unit has been broken.

    RESOLUTION
    To resolve this issue, add a Group Policy object link for the Default Domain Controller policy to the Domain Controllers organizational unit:

    Start the Active Directory Users and Computers snap-in.
    Right-click the Domain Controllers organizational unit and click Properties.
    Click the Group Policy tab, and then click Add.
    Click the All tab, click Default Domain Controllers policy and then click OK.
    Quit the Active Directory Users and Computers snap-in.

    Uit je eerder fout melding maak ik op dat de user "delta user" verwijdert is. Delta user is blijkbaar aangemaakt om een en ander te installeren en later weer veriwjdert. Hierdoor krijg je in je event die hele lange user names. S-1-5-21-4201563239-666063875-2423918438-1004 Dit is dus de een naam welk AD zelf aan maakt. (krijg je ook te zien als de security properties opvraagt van een object en nog niet alle namen, die je er zelf aan hebt gegeven, zijn opgehaald).

    Om het probleem met de verwijderde Delta user op te lossen heeft MS het volgende bedacht. Ik hoop dat je er uit komt.
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;247482
  • [quote:43a87212fb="Sellis"]Maar als er een eigen domeinnaam gebruikt wordt waar de mail op gedropt wordt is POP3 toch helemaal niet nodig? Wat wil je dan met POP3?[/quote:43a87212fb]
    Je wil eigenlijk helemaal niks met POP3, daarom wordt in Exchange 2003 standaard POP3 disabled, maar als je per sé Outlook Express wil ghebruiken op je clients, zul je toch iets met POP3 of IMAP moeten doen.

    Ook als de mail ergens anders dan op de eigen Exchange-server wordt afgeleverd heb je niet de POP3-service nodig. Je hebt dan een POP3-connector nodig. Deze zit standaard in Windows 2003 SBS, maar voor de combinatie Windows Server 2003 en Exchange 2003 apart, ben je aangewezen op 3rd-party software als GFI Mail Essentials. De POP3-service die in Exchange zit, is ervoor om mail van die Exchange server zelf te downloaden, dus als je zelf op je netwerk POP3-clients gebruikt.
  • Ik ben bezig om intern e-mail met exchange te versturen, alle clients gebruiken nog POP3 omdat er b.v. bij zonnet mail wordt gehaal en verstuurd. Alleen op mijn eigen pc heb ik MS outlook ingesteld op exchange server. Het hele netwerk en ook de exchang server zitten achter een proxi / firewall (een pc met (nu nog) win 2000 en WinGate.
    De reden dat ik nog geen smpt naar buiten gebruik is, omdat dan poort 25 altijd open staat. Deze wordt dan doorgestuurd naar het ip adres van de exchang server, die alleen reageerd op de opgegeven ip adressen waar de mail vandaan komt. De tweede reden waarom ik nog niet d.m.v. smtp naar "buiten ga" is omdat je voor zover ik weet, hiet een virus scanner voor moet hebben die smtp ondersteunt. Norton kan dit niet.

    Ik heb een aantal genoemde acties uitgevoerd, met als gevolg dat ik de users die met S-"nummer" nu kwijt ben. Domein server opnieuw gestart en toen de exchange server. Geen S- users te zien.
    Wat ik nog wel weer zie is een melding over group policy. Ik heb op de domein controler alleen 4 users aangemaakt die een mailbox op de exchang server hebben. Group policy heb ik nooit aangemaakt. Ik weet ook niet of dat echt moet. Het resultaat is nog steeds dat ik op mijn client pc wel mail kan versturen naar een andere gebruiker, maar weer geen mail van de server krijg (geen van de gebruikers) alles staat op de mailserver. Tenminste bij total items achter de users in mailboxes wordt steeds met 1 verhoogd als ik een mail naar die gebruiker stuur.
    Maar.. ik ga gewoon door en tips blijven natuurlijk welkom.

    Henk.
  • Je moet sowieso af van die POP3-clients. Ook Outlook, ingesteld voor gebruik met Exchange kan POP-mail van Internet downloaden en deze in de mailbox van Exchange droppen. Als je Windows 2003 SBS hebt geinstalleerd, kun je ook gebruik maken van de POP-connector die standaard geinstalleerd is.

    Tevens is het geen ramp dat je poort 25 open zet om mail te ontvangen. Als je Exchange-server voldoende beschermd is tegen relaying (en dat is Exchange 2003 wel) is er niks aan de hand.

    Een virusscanner voor Exchange is altijd handig om te hebben. Je kan bij Symantec een trialversie van Mail Security downloaden. Deze is meen ik 30 dagen te gebruiken, hierna moet je een licentiebestandje importeren.
  • En als je inlogt op de exchange server met gebruik van OWA (Outlook Web Access). Staat de mail er dan wel (ontvangen en verstuurd).
    Standaard staat OWA aan in Exchange 2000 en 2003. Inloggen met ip adres (of naam) van de Exchange server en dan /exchange erachter (dus bijv. 192.168.1.1/exchange of dc01/exchange).
    Verificatie gegevens invoeren (naam en password) en je kunt in je mailbox zonder gebruik van een client.
    Ben benieuwd…

    P.S. Om mail van een POP3 box rechtstreeks in Exchange te krijgen kun je gebruik maken van een POPconnector (zoals bijvoorbeeld PopCon)
  • Na gedaan te hebben wat op de site van MS staat, had ik het probleem nog steeds. En de exchange server berijken met gebruiker/exchange was ook niet mogelijk. Ben behoorlijk aan het knoeien denk ik, het versturen van mail naar de exchange server werkt nu ook niet meer. Plotseling heeft die kast een geheugen probleem! Tenminste die melding krijg ik nu.
    Wat ik ga doen is , alles van de mail server halen incl. win 2003 en opnieuw beginnen. Gaat wel even duren denk ik.

    Henk.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.