Vraag & Antwoord

Servers

COD-server werkt alleen als andere pc niet COD doet

Anoniem
None
15 antwoorden
  • ik heb sinds een paar dagen op mijn computer een Call of Duty server draaien. Dat werkt goed, totdat op de andere pc CoD via internet wordt gespeeld: Andere mensen komen niet meer op mijn server, en de game op de andere pc "lagt" de pan uit.
    Wie heeft hier verstand van hoe het probleem ontstaat, en (misschien nog belangrijker) hoe ik het kan verhelpen…???
  • Het zou zo kunnen zijn dat de computer waar call of duty op gespeelt wordt (ik neem aan via internet), alle snelheid wegtrekt van de cod server. Hierdoor wordt de ping van die server veel te hoog en wordt het moeilijker om als buitenstaander in te loggen op de server.
    Het zou ook zo kunnen zijn, dat je servertje en het spel van dezelfde COD key gebruik maken. Dat wil als het goed is ook niet.

    Succes,

    Meindert :wink:
  • de keys zijn wel verschillend.

    de ping van mij en mijn broertje is als wij gamen bijna altijd de laagste van alle mensen op de server…
  • ja gek he,als je allebei op HETZELFDE LAN zit en 1 speeld er zelfs op die server!
    Dan hebbie altijd een lage ping ,want jullie zuigen met zn 2 en de KOMPLETE bandbreedte weg!
    En als er dan mensen van buiten af connecten ( internet dus) probeert die server het uiterste uit je connectie te halen.
    Simpel he' :D
    Als je meer wil weten moet je me maar een PB sturen,of zorg dat je de server configs voor quake3 (COD is Q3 Engine :wink: ) een keer leest,dan word het allemaal ineens een stuk duidelijker.
  • [quote:87c8adeeed="rge"]ja gek he,als je allebei op HETZELFDE LAN zit en 1 speeld er zelfs op die server!
    [/quote:87c8adeeed]
    nee, niet op die server, op een willekeurige internetserver

    dus als ik het geod begrijp wil het niet omdat de lanpc's de bandbreedte opslokken? dat kan toch nooi 50 MBit/s zijn? :o
  • quote:
    ik heb sinds een paar dagen op mijn computer een Call of Duty server draaien. Dat werkt goed, totdat op de andere pc CoD via internet wordt gespeeld: Andere mensen komen niet meer op mijn server, en de game op de andere pc "lagt" de pan uit

    quote:
    nee, niet op die server, op een willekeurige internetserver

    wat is het nou? :evil: je spreekt jezelf tegen hoor!

    op MIJN computer een SERVER <- ohja :lol:
  • ik bedoel mijn server wordt onbereikbaar en lagt de pan uit, op welke server de andere pc ook CoD gamet
  • Lijkt me meer iets dat maar 1 van de 2 pc's de benodigde poorten voor een online spel kan/mag gebruiken.
    Waarschijnlijk komen jouw poort requests niet door omdat je broertje die poorten bezet houdt tijdens zijn game.
  • Als jou pc als server draait (non-dedicated neem ik aan?) en je broertje speeld ook hebbie allebei een listening server,en als je dan achter een router zit of via 1 pc je netwerk (met 2 netwerk kaarten)deelt krijg je kuren ja
    Als je 1 van die pc's puur als server laat draaien (dus niet op die pc meespelen) zou je van het geklooi af moeten zijn.
    Als je zo vriendelijk wilt zijn nou gewoon is alles hier te posten van je setup van je pc's en router(?) of netwerk kaarten is dat al heel wat makkelijker te snappen wat er fout gaat bij je ….want ik heb nu echt geen flauw benul hoe jij je pc's aan het internet hebt geknoopt….ik wacht ff af :wink:
  • PC-mij: 192.168.2.100
    DHCP uit
    WAN Dedicated server

    PC-broer: 192.168.2.125
    DHCP aan
    Joiner

    Router (+ ingebouwd modem): 192.168.2.1 (L)
    Linkt de volgende WAN-poorten door naar de LAN-poorten met het zelfde nr+type van 192.168.2.100:
    :D 28960 TCP
    :D 28960 UDP
    :D 20500 UDP
    :D 20510 TCP
  • [quote:21e074b377="ANNErd"][quote:21e074b377="rge"]ja gek he,als je allebei op HETZELFDE LAN zit en 1 speeld er zelfs op die server!
    [/quote:21e074b377]
    nee, niet op die server, op een willekeurige internetserver

    dus als ik het geod begrijp wil het niet omdat de lanpc's de bandbreedte opslokken? dat kan toch nooi 50 MBit/s zijn? :o[/quote:21e074b377]

    Zeer waarschijnlijk is dat wel het geval,dat heb ik hier ook gehad met mijn QuakeIIIArena server voordat ik alles goed geconfigged had. :( :o :-? (Cod=q3 engine he :wink: )
    Je kan in je CFG file die je voor je server maakt de maximale bandbreedte instellen die pc's krijgen toegewezen.
    Ik weet alleen bijgod niet of die commando's bij Q3 en COD precies hetzelfde zijn. :( Dat zul je dus echt zelf uit moeten vogelen.
    Bij mij duurde het ook ''maar'' 8 maanden voordat alles perfect liep :P :wink:
  • wat had jij dan als maxrate?
  • 5000
  • is dat 5MBit/s ?
  • sv_maxRate"" option to force all clients to play with a max rate. This can be used to limit the adavantage of LPB,or to cap bandwith utilization for a server.Note that rate is ignored for clients that are on the same LAN.Father John stepping in,in the name of fairness…(c: (ever notice when 3 or so LPB's join a server your PING takes a dump? Its because your slice of the pie got smaller because theirs is so big…die banthwith suckers)

    sv_maxping "0" set the maximum ping aloud on the server to keep HPB out

    sv_minping "0" set the minimum ping aloud on the server to keep LPB out

    Met bovenstaande heb ik het ook uit moeten zoeken :-? :lol: :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.