Vraag & Antwoord

Servers

ip in dul

Anoniem
rolfb
5 antwoorden
  • Het versturen van e-mail met mijn mailserver gaat goed. Maar als ik een bericht wil sturen naar Randstad, krijg ik onderstaande foutmelding:
    …@nl.randstad.com>:
    194.151.197.68 does not like recipient.
    Remote host said: 553-mail rejected because your IP is in DUL. See
    553

    Ik weet dus nu wat het is, maar hoe kan ik het oplossen?
  • [quote:af57fbb451]Mail rejected because your IP is in DUL. See http://www.mail-abuse.com/enduserinfo_dul.html
    Explanation:
    The IP address which uniquely identifies the computer running the mail service you are using is listed in the Internet-wide Dialup User List database. Your computer should not be trying to send e-mail directly to recipient sites such as ours. Instead it should be sending your outgoing messages to the SMTP mail server provided by your Internet Service Provider.

    Action:
    Check your settings in the mail program you are using. The Outgoing (SMTP) Server should be set to the name of the SMTP server run by your Internet Service Provider. This name should have been given to you when you registered with your ISP, and may also be available in the "Support" section of their web site. If you need help doing this please contact your ISP's HelpDesk.[/quote:af57fbb451]
  • dus in plaats van mail.yolknet.nl als smtp moet ik die van zonnet opgeven? Ik krijg de foutmelding zowel als ik met webmail als met een client berichten verstuur.
    Waarom zou het bericht wel geaccepteerd worden via smtp.zonnet.nl, maar niet via smtp.yolknet.nl?
  • Omdat je daar abonnee bent,
    en ze dus weten dat ze die pakketjes van je kunnen verwachten :wink:
  • Omdat je daar abonnee bent,
    en ze dus weten dat ze die pakketjes van je kunnen verwachten :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.