Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

WIRELESS PRINT SERVER

Sideburner 0955
10 antwoorden
  • Hallo allemaal, ik ben hier vandaag nieuw en heb direct een flink probleem. (Zonder dat hoef ik hier ook niet te zijn natuurlijk…)

    Ik heb dus een draadloze prinserver gekocht. En je raad het al, hij doet het (nog) niet…

    Voor zover ik weet staan wel alle instellingen goed, maar houdt de server of de router de printopdracht vast. Althans zo ziet het eruit. Ik kan nl wel alle instellingen in de server wijzigen en hem dan rebooten. Ook de printerpoort wordt wel herkent in windows. De printserver heeft een automatisch IP en DHCP staat uit. En dat alles nog steeds bedraad ingesteld. Dus aan draadloos kom ik nog niet eens toe.

    De printer is een Epson stylus photo R300, de server is van Sweex, PR 110 en de router is van Tele2, model DV2020. Zo een waar je ook mee telefoneert.

    Heb sindsdien XP opnieuw geinstalleerd (om een andere reden), de router gereset en de server ook. Alles opnieuw aangesloten en geinstalleerd maar geen print. Ook niet zonder firewall. Als ik de printer zo in de usb plug, doet ie het wel, maar dat was de bedoeling dus niet…

    Wie weet er iets?


    SB 0955
  • Heb je de printer wel correct geïnstalleerd op de computer? De fout kan namelijk zitten in een van de poortinstellingen (klik rechts op de printer [b:ec594975a4]Eigenschappen - Poorten[/b:ec594975a4]) Meestal kun je in de handleiding van de printerserver meer vinden over de juiste instellingen bij de installatie van je printer.

    Mvg,

  • Ja, die heb ik allemaal al gehad. Ben al ruim 2 weken aan het klooien, met als resultaat: NIENTE!!
    Alle instellingen al eens getest dus ook.
  • Probeer anders eens een firmware-upgrade uit.

    Mocht dat niet werken, dan zou ik gewoon contact zoeken met de zaak waar u het apparaat hebt gekocht (en het daar misschien inruilen voor een andere model of merk?) of met Sweex. Het nadeel van het laatste is waarschijnlijk dat je uren zit te wachten op een 0900-nummer.

  • Tja, gekocht op de beurs….

    Heb al ff mailtje naar Sweex gestuurd, zal ook die firma eens aanschrijven of bellen.

    Waar kan ik die firmware halen en hoe gaat dat? En is dat van de printer of de server?
  • Ja, dan bedoel ik die van de printerserver.

    De laatste firmware en ook de recentste drivers zijn hier te vinden.
    Zie voor installatie de handleiding (pdf) hier.

    Vergeet ook niet de FAQ te raadplegen. Die kun je hier bekijken. Daarin vind je ook informatie over printers die (mogelijk) niet werken.

    Mvg,
  • Allereerst erg bedankt voor alle snelle hulp.
    Maar…. De FAQ had ik al doorgekeken en de drivers geupdate en ook de handleiding uitgeprint (zonder server). Maar waar moet ik die firmware ergens parkeren? Ik bedoel het is een .BIN bestandje en die vind ik nergens terug in de software…

    Ik ga denk ik proberen om dat ding om te ruilen op de pc beurs in den haag, 2e paasdag, tegen een ander merk/model. Dat lijkt me wel verstandig toch? Sweex zelf denkt al dat de printer misschien niet wordt ondersteund, omdat ie niet in de lijst staat. Maar zo bijzonder is een Epson toch niet??
  • Nee, inderdaad. Epson lijkt me gewoon een goed merk, wat wel ondersteund zou moeten worden. Maar als er door Sweex wordt aangegeven dat de printer niet word ondersteunt, dan lijkt het me inderdaad een goed idee om hem in te ruilen voor een ander model.

    Wat betreft het firmwarebestand: ik geen idee, het zou in de handleiding moeten staan. Maar waarschijnlijk is een update niet nodig, gezien de datum van de laatste versie (ergens maart 2007). Dus je kunt er vanuit gaan dat je de meest recente versie al hebt.

    Als je hem gaat inruilen, dan lijkt het me wel verstandig om te controleren of die server de printer wel ondersteund.;) En kijk ook eens in de Computer!Totaal van deze maand (pagina 34-37), daar vind je een test van wireless-printerservers.

    Veel succes ermee,
  • Ja, erg jammer dus. Iets wat ik nog steeds een vreemd verhaal vind overigens.

    Maar ik heb via mail contact gehad met de verkopende firma en die geeft een omruilgarantie, te regelen op de PC beurs in den Haag, op 5 april. Dus dat is dan wel prettig geregeld.

    Zal idd wel even op de site kijken van van de andere servers of die wel Epson ondersteunen. En ook in CT de test ff checken.

    Wel erg bedankt voor de hulp zover,
    Groet Cees
  • Hmmm, het installeren van een printerserver is kennelijk toch wel wat ingewikkelder dan dat je op het eerste oog zou denken.
    Ik heb naar aanleiding van het verhaal van deze maand in CT ook een printerserver -de Edimax, die als twee druppels water op de Sweex lijkt - aangeschaft.
    Ik ben nu zo ver dat de printer print, maar bi-directioneel verkeer (noodzakelijk om bijv foutmeldingen te kunnen zien, papier en inktlevels te controleren) lukt me nog niet. Ben er nog maar een dag of drie mee aan de slag. Zie mijn draadje in Netwerken

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.