Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

Installation policy

fabstar81
8 antwoorden
  • Hallo,

    Ik ben thuis een beetje aan het prutsen met remote instalation, maar ik krijg het om 1 of andere reden niet aan de praat. Ik heb een policy gemaakt op een OU. Dit heb ik ingesteld bij User Configuration in de Editor. (Het gaat btw om office 2003) deze heb ik ingesteld op deployment type Published. Maar als ik nu inlog als een gebruiker kan ik hem wel zien bij het software tabblad maar niet instaleren hoe kan dit?

    Met vriendelijke groet Roy Drost
  • Je moet de software niet publishen, maar assignen, dan wordt bij het inloggen de software geinstalleerd.

    Handige link: http://support.microsoft.com/kb/816102
  • Had 1 ding fout gedaan :oops: had gewoon het pad aangeklikt en niet gewoon ingevuld :oops: Hartstikke bedankt voor de tip van de site

    Is er ook een mogelijkheid om gelijk de serial in tevoegen?
  • Voor Office 2003 moet je daarvoor de Office Resource Kit downloaden. Hierin zit het onderdeel 'custom installation wizard'. Je kan hiermee een bestand maken die ervoor zorgt dat de hele installatie unattended verloopt en alle settings die je uiteindelijk wil hebben bij de installatie al gemaakt worden. Erg handig voor dit soort toepassingen…
  • Super dit werkt een stuk beter :) Thanks LEO!
  • Hallo,

    Ik heb toch nog 1 vraag. Als ik software Assign en automatisch install bij het opstarten in dit geval office 2003. En een gebruikers heeft office 2007. Installeerd hij deze beiden dan? Als ik het test wel. Is hier iets aan te doen?
  • je zal dan denk ik een script moeten schrijven die checkt van te voren of office2003 aanwezig is. ik heb ooit eens zo een script gevonden, maar helaas heb ik die niet meer.

    dat script doet dan in geval van aanwezigheid van office2003 die eerst uninstallen, en daarna office2007 installen. feitelijk is het een heel makkelijk scriptje kan ik mij herinneren die alleen checkt op aanwezigheid van office2003 folders in je Program Files map. bestaan die folders niet dan installeert ie 2007.

    wat je ook kan doen is diegene die office2003 hebben in een andere OU zetten. zorg dan wel dat 2003 is geinstalleerd door de GPO. voor diegene waar je 2007 op wilt installen zet je bij assignen van 2007 dat het een upgrade is van 2003 en dat die gedeinstalleerd moet worden. essentieel is dat alles dus via GPO is geinstalleerd.

    voor degene die geen 2003 hebben assign je 2007 gewoon als nieuwe install.

    duidelijk?! :| komt een beetje rot mn toetsenbord uit :)
  • Ik snap het thanks :) Bedankt voor de uitleg ik ga eens even testen :P

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.