Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

SMTP + Ziggo + eigen domeinnaam en mailserver = FAAL

Leo S
10 antwoorden
  • ok, het verhaal.

    ik heb een eigen mailserver.
    ik wil mail ontvangen voor mijn domeinnaam, xix3.com
    die is direct aan mijn eigen server gekoppeld.

    nu heb ik dus het account "server" en dan zou het email-adres heel logisch
    server@xix3.com moeten zijn toch?

    nou, ik weet niet wat er aan de hand is, maar mijn server FAALT gewoon om de mail richting server@xix3.com te ontvangen…

    wat moet ik doen om de mail wel te kunnen ontvangen?
  • Blokkeert ziggo poort 25 niet?
  • [quote:82214e4f2f="gerben"]Blokkeert ziggo poort 25 niet?[/quote:82214e4f2f]
    kweenie, ik moet ze hier echt over bellen…
  • Een nslookup levert mij het volgende op:
    [code:1:aad442d7bc]Non-authoritative answer:
    xix3.com
    primary name server = ns1.hosting4ever.nl
    responsible mail addr = hostmaster.mainnameserver.com
    serial = 2010011384
    refresh = 86400 (1 day)
    retry = 604800 (7 days)
    expire = 2419200 (28 days)
    default TTL = 10800 (3 hours)
    xix3.com internet address = 94.208.252.141
    xix3.com nameserver = ns2.hosting4ever.nl
    xix3.com nameserver = ns1.hosting4ever.nl

    ns1.hosting4ever.nl internet address = 79.170.40.2
    ns2.hosting4ever.nl internet address = 79.170.43.3[/code:1:aad442d7bc]
    Wat ik hier nog mis, is een MX-record die bepaalt waar de mail heen gestuurd moet worden. Met andere woorden: als ik jou een mail zou sturen, weet mijn mailserver niet waar de mail heen moet, omdat er geen MX record gedefinieerd is. Ik neem ook aan dat je IP-adres 94.208.252.141 is, dat dit een vast IP-adres is en dat je poort 25 op je firewall open hebt staan naar je mailserver? Als je het MX-record gemaakt hebt, is de enige beperkende factor nog Ziggo, die wellicht poort 25 inbound blokkeert…
  • [img:f886120e42]http://xix3.com/old/img/dump/dns.PNG[/img:f886120e42]

    en er zit een DMZ op mn router(s).
  • nextquestion:

    hoe kan ik mijn mail gratis laten relayen?
  • Mischien heb je aan deze link iets:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15524
  • [quote:41c3cefcd5="tomvdlee"]Mischien heb je aan deze link iets:
    http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=15524[/quote:41c3cefcd5]
    nope.
    k heb nog steeds een relay nodig…
  • Ik denk dat je dan toch een andere provider moet zoeken… Het zal erg lastig zijn Ziggo ertoe te bewegen om poort 25 inbound open te zetten…
  • [quote:8e7cec53e9="Leo S"]Ik denk dat je dan toch een andere provider moet zoeken… Het zal erg lastig zijn Ziggo ertoe te bewegen om poort 25 inbound open te zetten…[/quote:8e7cec53e9]
    daarom het plan van relaying

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.