Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

server als router echter geen antwoord van 10.0.0.138

Anoniem
Thorall
4 antwoorden
  • het volgende betreft w2000 sbs met 2 netwerkkaarten,
    met IP op 192.168.0.1 en 10.0.0.150
    en een Alcatel mxstream modem op 10.0.0.138
    De vpn verbinding om in te bellen moet nog gemaakt worden en
    straks moet de software van de server het routing werk doen.

    Ik probeer nu eerst iets werkende te krijgen,
    om te beginnen werkt 'n ping naar 10.0.0.138 niet
    iemand 'n idee?
  • default gateway naar 10.0.0.138 staan?
  • De default gateway zal hier niet zoveel mee van doen hebben.
    Die is m.n. bedoeld om niet-lokaal verkeer ergens kwijt te kunnen.
    Beide adressen 10.0.0.150 en 10.0.0.138 zijn lokaal (als de subnets juist zijn ingesteld), dus zou de gateway hier niet gebruikt (hoeven) worden.

    Er kunnen meerdere redenen zijn voor het feit dat je 10.0.0.138 niet kan bereiken.
    - 10.0.0.138 light niet in hetzelfde netwerk als 10.0.0.150
    - de NIC (10.0.0.150) en/of de kabeltjes hebben een probleem.

    Om met het eerste te beginnen:
    Om beide adressen in hetzelfde netwerk te krijgen moeten op beide apparaten (pc en modem) de subnetmask gelijk zijn.
    Er zijn in de handleiding van KPN hieromtrent wat foutjes geslopen.
    Om dat lange verhaal wat korter te maken, probeer de volgende zaken ff uit:

    - stel het subnetmask van de PC-NIC in op 255.255.255.0 en probeer 10.0.0.138 te pingen.
    indien dat niet werkt, probeer dan hetzelfde met subnetmask 255.0.0.0

    V.w.b. de tweede oorzaak:
    controleer eerst of je de juiste NIC wel aan de modem hebt verbonden :lol:
    Check , met de pc aan en de kabel aangesloten, of het groene lampje aan de ACHTERkant van het modem brandt (naast de UTP stekker).
    Zo niet, probeer eens een andere utp-kabel. (Gebruik een straight-through kabel, GEEN cross-over)
    Ping, vanuit je pc, IP-adres 10.0.0.150 (juist, zijn eigen NIC).
    Hiermee check je of de NIC werkt.

    Wat je evt. ook nog kan doen:
    stel de andere NIC(die van 192.168.0.1) in op 10.0.0.151, en check of je de modem vanuit die NIC kan pingen (denk aan subnet).

    Laat maar ff weten wat de uitkomsten zijn…

    Grtz,
    //Thorall
  • Van waar uit ping je van een werkstation naar je server zo naar je modem toe ?? Als dit het geval is dan is de routing table niet goed.
    Of je hebt routing nog niet aangezet ?

    En vooral de subnetmask goed zetten zoals kpn die aangeeft.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.