Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Servers

mailserver bij wanadoo

Anoniem
h.ruitenbeek
38 antwoorden
  • Ik zou graag een mailserver (MDaemon) willen draaien. Alleen nu is het probleem dat wanadoo alle inkomende connecties op port 25 blokkeert. Mail sturen enzo lukt allemaal op mijn mailserver (mail.sint-joris.scoutnet.nl) alleen als ik een mail stuur naar bijv. maarten@sint-joris.scoutnet.nl komt die niet aan. Misschien iets veranderen in de MX records?
  • Ik kan ook geen mail server bij Planet draaien :cry: … weet iemand hier een oplossing voor?
  • Overstappen naar Xs4all en (gratis) Batched SMTP aanvragen, werkt bij mij prima :wink:
  • Meen ergens gelezen te hebben dat je van poort 25 naar poort 27 moet gaan.
  • ja dat kan, je kunt de smtp op bijv. port 26 zetten, alleen moeten dan de mx records zo gezet worden dat alle smtp die de mailserver van bijv. wanadoo stuurt naar port 26 doorgezet moet worden ipv port 25. Ik weet alleen niet hoe dat moet.
  • Als jij je mailserver op een andere poort laat draaien zal de mail alsnog niet aankomen. Alle mailservers op internet maken namelijk een connectie naar andere mailservers via de standaard poort 25.

    Je hebt gewoon pech dat jou provider deze poort blocked. Ik zelf zit bij XS4All en zij bieden je alle mogelijkheden om eigen servers te draaien bij hun ADSL-abonnementen.
  • [quote:13a9fa771d="marenova2"]Alleen nu is het probleem dat wanadoo alle inkomende connecties op port 25 blokkeert.[/quote:13a9fa771d]

    Ik ben ook bij Wanadoo (ADSL) en ik draai gewoon mijn eigen mailserver (Gentoo Linux, Postfix)
    Dat werkt perfect. Ik krijg gewoon alle mail binnen en ik verstuur alles via mijn eigen server.
    Niks geen problemen.
  • Ik heb een ADSL abo bij Planet en maak gebruik van een eigen mailserver (Exchange 2000) in combinatie met m'n mailaccount van Planet. Hierbij gebruik ik een popconnector (PopCon). Dat werkt goed. Alleen maak je dan geen gebruik van een eigen domeinnaam.
  • [quote:941c15918d="marenova2"]Ik zou graag een mailserver (MDaemon) willen draaien. Alleen nu is het probleem dat wanadoo alle inkomende connecties op port 25 blokkeert. Mail sturen enzo lukt allemaal op mijn mailserver (mail.sint-joris.scoutnet.nl) alleen als ik een mail stuur naar bijv. maarten@sint-joris.scoutnet.nl komt die niet aan. Misschien iets veranderen in de MX records?[/quote:941c15918d]

    [size=18:941c15918d][i:941c15918d][b:941c15918d]Afsluiting ingaande SMTP poort 25 naar Wanadoo gebruikers[/b:941c15918d][/i:941c15918d][/size:941c15918d]

    Geachte Internetgebruiker,

    Wegens de toenemende overlast door ongewenst e-mail berichten, ook wel spam genoemd, is het besluit genomen hier maatregelen te nemen.

    De voornaamste maatregel die genomen zal worden is het blokkeren van ingaande verbindingen naar de SMTP poort (25) van Wanadoo Cable gebruikers. Het is dus niet langer mogelijk om een eigen mailserver te draaien op poort 25.

    Wij willen er op wijzen dat het overgrote deel van onze gebruikers geen overlast zal ondervinden van deze maatregel. Alleen gebruikers die een eigen mailserver draaien kunnen hier gevolgen van ondervinden.

    Dit besluit is genomen om het misbruik van verkeerd geconfigureerde mailservers te beperken. Uit een eerder onderzoek is gebleken dat het merendeel van de aanwezige privé mailservers van Wanadoo Cable gebruikers verkeerd geconfigureerd was. Tevens wordt met deze maatregel het misbruik van onjuist geconfiguurde proxy programma’s ondervangen.

    Indien u gebruik wenst te maken van een eigen SMTP server, dan kunt u deze voortaan draaien via een andere poort. Poort 26 kunt u bijvoorbeeld hiervoor gebruiken. Tevens raden wij u aan om in ieder geval te controleren of uw mailserver juist geconfigureerd en beveiligd is.

    Voor verdere informatie over dit onderwerp verwijzen wij u door naar de volgende website.

    http://home.euronet.nl/tools/openrelay/openrelay.php?lang=ned&textonly;=no

    Hier is ook vermeld hoe u de beveiliging van uw mailserver kunt controleren



    Met vriendelijke groet,

    Casema Internet Helpdesk


    bron:
    http://internet.casema.net/helpdesk/storing.php
    Google cache: http://internet.casema.net/helpdesk/storing.php[size=18:941c15918d][/size:941c15918d][size=12:941c15918d][/size:941c15918d][size=7:941c15918d][/size:941c15918d]
  • Is het iemand gelukt om via wanadoo een mail server te draaien?
  • Het is mij bij planet wel gelukt d.m.v. Smarthost. Ik weet niet of dat bij wanadoo ook kan maar dat moet je maar even opzoeken of navragen bij wanadoo. Bij mij werkte het, nadat ik de Smarthost had ingesteld perfect :lol: !

    Veel succes!

    Mvg,

    Patrick
  • waar download ik dat ding?
  • Het is geen ding :lol: , het is iets wat je moet instellen in je mailserver. Daardoor kun je zonder problemen mail versturen en ontvangen. Je provider kan hierdoor controleren of jij (of een ander) jouw server, niet misbruikt om spam te versturen. Daarom gooien ze poort 25 niet open. Omdat iedereen dan gewoon ongecontroleerd spam kan versturen. Providers hebben dan kans op de spam blacklist te belanden. Dit is onlangs o.a. gebeurt met XS4ALL.

    Meer info (van planet)

    Maar ik weet dus niet of wanadoo dit ook ondersteund.
  • Probeer anders eens poort 587.

    http://www.faqs.org
    fcs
    fc2476.html

  • port 587 werkt niet.

    heeft het er ook mee te maken dat ik een Thomson Speedtouch modem (ethernet) heb? Moet ik de config daarvan aanpassen?
  • Nee het heeft echt te maken met de provider. Heb je wanadoo al gemailt? Misschien dat zij een voor-de-hand-liggende oplossing hebben?
  • Ik zal wanadoo wel even een mailtje sturen, maar daar heb ik weing vertrouwen in…bovendien zal het wel dagen op zich laten wachten…


    Ik twijfel toch over dat modem hoor. Voor mijn ftp-servertje heb ik ook poorten moeten openzetten…
  • Ik ben een stuk in de richting denk ik.
    Het ligt allemaal toch iets lastiger dan ik dacht.
    http://www.kpnadsl.nl/support/downloads/directADSL/DirectADSL(mailrelay).pdf

    Nu heb ik een vraag over het volgende. In de tekst wordt gesproken over het configureren van dns zone file….
    Wat is dat? Waar vind ik die?
  • Je kan de DNS instellen bij degene bij wie je, je domein geregitreerd heb (Het kan ook zijn dat je dat door hun moet laten doen). Bij mijn provider (netground.nl) moet ik het laten doen. Als je zelf een DNS server hebt draaien, dan kan je dat natuurlijk gewoon daar invoeren.
  • Dit is niet voor jou van toepassing. Zoals ook in de tekst staat, geldt dit voor klanten van Direct-ADSL van KPN. Dat is "Internet zonder tussenkomst van een provider".

    Je moet sowieso zorgen dat poort 25 open staat in je modem. Voor de rest ben je afhankelijk van je provider. Als deze zegt dat je geen mailserver mag draaien, zullen ze het wel geblokkeerd hebben.

    Een smarthost, waar hier ook over gesproken wordt, verstuurt alle mail die je via je eigen mailserver verstuurt, via een andere mailserver. Alle uitgaande mail gaat dan eerst naar die andere mailserver, voordat de mail het Internet op gaat. Dit heeft niets met het ontvangen van e-mail te maken. Ik ben daarom ook benieuwd naar hoe Voyager_pm het een en ander heeft ingesteld met behulp van een smarthost, terwijl poort 25 geblokkeerd is. Want daar komt de mail toch echt over binnen, als deze wordt afgeleverd op je eigen mailserver.

    Een andere mogelijkheid is iets van een POP-connector. Deze downloadt de mail namelijk bij de provider en stopt hem in de juiste mailbox op de eigen mailserver. De mail wordt hierbij dus niet direct op je mailserver afgeleverd.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.