Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Vraagje over McAfee

Leo S
4 antwoorden
  • In 'Warning Log' zie ik: 'Blocked incoming UDP', 'Blocked outgoing TCP', etc.

    Hoe zijn deze blokkades op te heffen, m.a.w., hoe stel ik dit in, in McAfee?


    Quote van McAfee:



    NetBIOS over TCP is a communication protocol that controls network resource sharing. Resources include (but are not limited to) files, folders, drives, and printers.

    In order for your Home Networking search to see your client computers, you must configure the network adapter connected to the network to allow NetBIOS over TCP communication. Although McAfee Firewall blocks NetBIOS over TCP by default, it is enabled by default with respect to adapters that are not exposed to the Internet.

    Einde quote.


    Hoe kan ik NetBios over TCP instellen?


    Merci
  • Na veel zweet en tranen; is het weer gaan werken…

    Het is - bijna - net een wonder… :wink:

    Ik heb in McAfee 'Allow IP address' van de locale netwerkkaart, in de router, aangegeven; nu laat de firewall; internet door naar computer B.

    Alleen, zit nog met het probleem dat indien ik in Mcafee een search naar computer B inzet, de firewall computer B niet ziet. Dit komt waarschijnlijk
    omdat ik nog geen netbios over tcp heb ingesteld.

    Mijn vraag: wie kan mij vertellen hoe dit dient te worden gedaan?
  • Jouw NETBIOS vraag heb ik al beantwoord in het Windows-forum. Probeer de volgende keer je vragen in 1 forum tegelijk te posten, dat houdt het voor ons wat overzichtelijker. Bovendien mag je niet crossposten hier.
  • Bedankt, het heeft elkaander gekruist.

    Soms is het ook moeilijk te bepalen of het een windows of netwerkprobleem is…

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.