Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Sweex router [chrash]

Anoniem
T om
7 antwoorden
  • Hallo,

    ik heb sinds 2 maanden een sweex router van het type LB000020
    tot 1 1/2 week geleden had geen enkel probleem met deze router (en mijn chello classic verbinding).

    Maar…..

    1 1/2 week geleden begon het "gedonder"
    De router is nu al 5x gecrashed.

    Nu heb ik een mail gestuurd naar support@sweex.com

    [code:1:606aa462a0]Ik heb sinds 2 maanden een sweex router van het type LB000020.
    Ik heb via Chello mijn internetverbinding.

    Alles werkte goed tijdens het installeren van de router.
    Maar sinds 2 weken krijg ik iedere de foutmelding dat ik geen internet heb.
    De oorzaak ligt bij de router.
    Want als ik de router van de stroom haal en hem na 30 seconden weer aansluit is er gewoon een verbinding.
    Dit is mij nu dus al 5 keer in de afgelopen 2 weken overkomen.
    En ik begin het storend te vinden.

    Heeft u enig idee waar het aan kan liggen?[/code:1:606aa462a0]

    Het antwoord hierop is.

    [code:1:606aa462a0]De LB000020 is NIET geschikt voor gebruik met Chello.
    Controleer of de sticker aan de onderzijde van de router begint met de code LB000020 en NIET met de code LB000021!!

    Als de code begint met LB000020 dan moet u de router laten vervangen voor een nieuwe, daar 2 maanden geleden al bekend was dat deze router niet geschikt is voor Chello.

    De nieuwe router LB000021 moet gefirmware upgrade worden. Deze kunt u op onze website www.sweex.nl natuurlijk terug vinden.

    Met vriendelijke groet,
    Pascal van der Stokker

    Support Medewerker
    Sweex Europe BV

    Technisch Support
    Tel.: 0900-BELSWEEX (0900-23579339) €0,50 p.m.
    E-mail: support@sweex.com[/code:1:606aa462a0]

    Nu is mij niets bekend dat deze modem niet met chello werkt.
    En de verkoper van Funprice Apeldoorn heeft mij ook nergens op geattandeerd.

    Ik ben eigenlijk niet tevreden met het antwoord van Sweex, maar ik weet ook van andere mensen dat de support van Sweex te wensen overlaat.

    Wat kan ik doen zodat ik wel een goed werkende router heb, of kan krijgen.

    Hebben jullie suggesties/op of aanmerkingen?
    Ik zou het graag horen.

    Apocopshere
  • Ik heb de indruk dat de support van Sweex wel goed is. Je hebt tenminste een uitgebreid antwoord gehad. Aan wie een winkelier ze verkoopt kunnen zijn tenslotte niet bijhouden….

    Ik denk dat je bij je leverancier moet zijn. Die hoort zich er van te vergewissen dat hij jou een goed product verkoopt. Als jij hem verteld hebt bij de aanschaf dat het om een Chello verbinding ging, had hij behoren te weten dat deze router daar niet geschikt voor was.
    Als je hem dat niet hebt verteld… tja, dan wordt het natuurlijk anders. Mogelijk is hij dan zo coulant om hem om te ruilen, mits jij natuurlijk alles nog hebt van de "foute" router.

    Overigens lees ik in het antwoord, dat jouw router een firmware update zou moeten hebben, waarna het probleem opgelost zou zijn. Mogelijk wil je leverancier dat voor je doen.
  • ik zal dan wel eens kijken of ik verhaal kan halen bij funprice?

    ik kan dus geen verhaal halen bij sweex, das jammer…..

    [Edit=toevoeging]
    Ik quote even uit de documentatie.

    [quote:ab9cbe7c4b]Chello
    Chello heeft Nederland opgesplitst in verschillende regio’s met verschillende ‘hostnamen’.
    Een aantal regio’s zijn bij ons al bekend zoals de regio Rotterdam, de regio Eindhoven en de regio Arnhem.
    Als u zich buiten één van deze regio’s bevindt zult u zelf één instelling moeten achterhalen, en dat is de hostname die chello bij u gebruikt.
    U kunt hiervoor chello bellen, maar de kans is groot dat zij uw hostname niet vrijgeven.
    Als zij uw hostname inderdaad niet vrijgeven, dan kunt u deze zelf achterhalen (als u windows2000 of XP gebruikt).
    Zorg ervoor dat u de normale verbinding met chello (zonder router ertussen) werkend heeft en open daarna een MS-Dos venster (start -> uitvoeren en typ in CMD).
    In het zwarte dos venster geeft u het commando IPCONFIG /ALL Er verschijnt dan een lange lijst met alle instellingen van netwerkkaarten die op uw computer geïnstalleerd zijn.
    U moet de instellingen van de netwerkkaart hebben die verbonden is met de modem van chello en u schijft de gegevens van de regel (DNS achtervoegsel of hostname op).
    Als voorbeeld geef ik hieronder de hostnames van de regios die wij al voor handen hebben: Regio Rotterdam gebruikt chello.nl , regio Eindhoven gebruikt eindhoven.chello.nl en regio Arnhem gebruikt arnhem.chello.nl .
    Als u uw hostname weet is het tijd om de router te configureren: Gebruik voor het configureren van de router altijd de pc waarmee u internet verbinding had voordat u de router aanschafte.
    Selecteer het Cable Modem protocol.
    Op de volgende pagina klik op de knop clone Mac Address.
    Klik daarna op de knop OK en wacht een aantal seconden tot de pagina Status and Information tevoorschijn komt.
    Klikt u rechts boven in het venster op het woord Logout.
    Als dan het venster wachtwoord verschijnt sluit u internet explorer af.
    Als er in uw venster geen Logout optie voorkomt kunt u het venster sluiten.
    Sluit daarna uw computer af (uitschakelen), wacht 10 seconden en schakel daarna ook uw modem uit.
    Laat de Sweex Breedband Router ten alle tijden aan staan! Wacht nogmaals 10 seconden en schakel uw modem in.
    Wacht 10 seconden en schakel uw computer aan.
    Als Windows nu is opgestart kunt u internetten.
    Als het niet werkt kunt u controleren of het fout gaat op uw pc of in de router door het volgende te doen: Start een webbrowser op (internet explorer, netscape …) en vul het volgende in op de adresregel: http://192.168.2.1 U komt dan in het configuratiescherm van de router. Als u zelf het wachtwoord nog niet heeft gewijzigd is er geen wachtwoord dus druk op de enter toets.
    Controleer of de router goed is geconfigureerd door rechts boven in op status en dan in de linker kolom op Internet connection te klikken.
    Als u rechts daarvan bij Cable/DSL connected ziet staan weet u zeker dat de router goed is geconfigureerd.
    Staat hier disconnected dan zal uw internet nog niet werken en moet u nog eens uw stappen controleren.[/quote:ab9cbe7c4b]


    BTW

    Ik heb een LB000020 versie en daar is geen firmware update van.
    Er is alleen een update voor versie LB000021 en die heb ik niet. :(


    Ik zal wel eens kijken morgen.

    Bedankt voor je antwoord.
  • [quote:47b73778b7]Ik heb een LB000020 versie en daar is geen firmware update van.
    Er is alleen een update voor versie LB000021 en die heb ik niet.[/quote:47b73778b7]

    Je hebt gelijk. Niet helemaal goed gelezen.
  • op de site staat toch helemaal niks vermeld dat dat type router chello niet ondersteund??????
  • Sterker nog, er staat onder de FAQ van deze router een vraag "hoe de router te configureren voor Chello" waarna je een keurige PDF op je scherm krijgt waar in staat hoe het zou moeten gebeuren.

    Ze spreken elkaar zo wel tegen daar bij Sweex.

    Heb je die handleiding al gelezen en uitgevoerd ?
  • Nou ik was het gezeur met sweex zat dus ben ik gewoon met de bon naar Funprice Apeldoorn gegaan.
    Ik legde het probleem voor en de verkoper vond het wel raar dat chello niet werkte met sweex type LB000020.
    Maar hij maakte er geen enkel probleem van en gaf mij een nieuwer type mee. type LB000021
    En deze werkt nu naar behoren.

    Een grote duim voor Funprice Apeldoorn.
    Echt klasse. :D

    Bedankt voor jullie meningen

    Topic mag gesloten worden indien gewenst.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.