Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

@home valt soms weg op mijn trust router

None
23 antwoorden
  • Heey mensen,
    ik loop al langer met dit probleempje dus het werd eens tijd om eens een oplossing te gaan vragen, dus zodoende ben ik hier terrecht gekomen.

    Ik heb een Trust router gekocht ( 340 Speedshare webstation ) daar zitten ze bij ons thuis met 3 comps op. Nu is het zo, dat als ik soms zit te gamen, mijn internet gewoon wegvalt, ook al staat de nieuwste firmware op me router etc. We hebben @home gebeld, die zegt dat er dan een overcommunicatie met het modem is, zodat me router alle andere dingen afkapt. Vandaar dat ik problemen heb met gamen.

    Heeft iemand hier ook wel eens last van/ of heeft gehad? .. en hoe heb jij dit dan opgelost?

    AUB help me :)

    Bedankt
  • Geeft men ook een definitie van 'overcommunicatie' ? En is het door alleen die term te geven dan ook meteen 'af' wat @HOME betreft of gaat men er nog iets aan doen?

    mvrgroet Edmond
  • Denk eerder dat het aan @home ligt, dan aan jou of jouw modem. Ik ben hier ook regelmatig de verbinding even een paar minuten kwijt. Hoor van veel anderen hetzelfde. Heb hier zelfs geen router, gewoon de com21 modem van @home.
  • Yep, hier ook, ook @home.
    Maar ik heb het ook al van een aantal mensen gehoord die bij Chello zitten.

    Modem resetten blijkt goed te helpen. (voor een tijdje)
  • ja, ik reset mijn router ( haal de stroom er 2 min vanaf ) dan laat ik hem weer connecten en alles werkt weer.

    dit moet zo om de 2 dagen .. erg irritant
  • hier idem met een sitecom s4 router.
    heb al van alles geprobeert van resetten tot nieuwe kabels maar niets helpt. soms wel en soms geen internet, je weet alleen nooit of het nu aan @home ligt of aan de router want @home valt ook geregeld weg.
    soms een hele dag geen internet, maar 1 ding is zeker volgens @home -het ligt nooit aan hun - als ze toegeven dat de fout bij hun ligt kun je n.l. de dagen dat je geen internet hebt vanaf de 1 ste melddag afhalen van je maandbedrag.
  • Ik zie het al, nog steeds hetzelfde gezeiks bij @home!

    wegvallende verbinding, geen oplossing en vooral ook geen animo om met enige support in dit soort probleem gevallen te komen!

    verder neem ik aan nog steeds een bizar slecht onderhoud van hun netwerk-infrastructuur……..

    Ben blij dat ik er weg ben. :lol:
  • Zie dit topic.

    Ik heb het dus ook met Chello, waarbij modem resetten inderdaad helpt, maar ik moet het meestal om de half uur doen ofzo, dan werkt het weer een goeie morgen goed en dan moet ik het 3 keer in 5 minuten resetten ofzo. Echt vreemd.

    Zou bijna denken dat ze last hebben van het warme weer. :wink:
  • //boerke

    als ik dat had was ik allang weggegaan. vind je dit normaal? ik betaal 600 euro in het jaar; dan mag ik wel verwachten dat die verbinding omhoog blijft.

    ik zou overstappen naar een andere provider.

    een tevreden chello gebruiker,
    d.
  • Heb ik aan zitten denken.

    Maar daar komen enkele vervelende details bij kijken.

    Punt 1: De overstap…ik wil niet een tijdje zonder internet zitten (overleef ik nooit :D ).

    Punt 2: De overstap…naar wat? Er is ADSL beschikbaar hier maar dat zijn nou niet bepaald snelle varianten. :( :(
  • Dat ligt inderdaad aan de COM21 modems. Met de nieuwe Motorola's heb je daar niet zo gauw last van. Een van de redenen waarom ze worden vervangen. Klagen en zeuren om een ander modem kan helpen. Zeggen dat jouw modem stuk is. Anders een modem van iemand kopen die zijn abonnement opzegt bij @home en dan het nieuwe MAC-adres doorgeven.
  • Ik heb een soortgelijk probleem met mijn e-tech router (al heb ik geen @home). Vooral in combinatie met Emule loopt de zaak binnen 2 uur helemaal vast. De router is niet meer te pingen en alleen een power off helpt dan. Soms gebeurd het vastlopen ook tijdens het FTP-en van veel bestanden.

    Ik heb me laten vertellen dat er wellicht teveel sessies openstaan. In Emule valt dit in te stellen, maar ook bij een zeer laag aantal sessies gebeurd het toch.

    Ook ik heb nieuwe firmware geflashed, maar ik twijfel eigenlijk ook aan mijn speedtouch modem. Het blijft tobben… :cry:
  • Een aantal routers hebben inderdaad last van P2P programma's zoals eMule, eDonkey, Overnet etc. Dit komt idd. omdat er continue gepinged wordt naar de router vanaf andere clients buitenaf. Ik had ook een E-tech en die deed precies hetzelfde. Sweex oa heeft er ook last van. Het beste is een router nemen waarvan je de firewall heel nauwkeurig kunt afstellen zodat P2P-programmapoorten altijd toegang hebben en niet alleen wanneer de applicatie draait. De simpele routers zien dit veelvuldig pingen als een DOS-aanval en gooien de router helemaal dicht al is dit niet de bedoeling natuurlijk.

    Dus de firewall (router) uitzetten en software-firewalls draaien (alle PC's moeten dit eigenlijk altijd hebben!) of een betere router kopen zijn oplossingen…

    Sinds ik een goede router heb zijn al deze problemen opgelost (ga geen reclame maken)…
  • Bedankt voor de tip met de firewall dicht gooien Speedy!
    Dit ga ik eens proberen!
    Wil je echt niet zeggen welk merk router je nu hebt? Ik ben zeer benieuwd.
  • Dat wil ik je wel vertellen Tweaky, maar ik weet niet of reclame hier wel toegestaan is. Zal de eerste thread niet zijn die op slot wordt gezet vanwege reclame denk ik :wink:

    Stuur een email, dan kan ik je het merk geven. Overigens zijn er genoeg goede routers. Zoek er gewoon eentje die goed in te stellen is…
  • Nee hoor, helemaal geen reclame, goeie aanbevelingen zijn altijd welkom dus ga je gang. Gaat topic echt niet voor op slot. :wink:
  • Dit is de router die ik gebruik:
    http://www.d-link.com/products/?pid=62

    Ik gebruik deze router nu ongeveer een half jaar en deze bevalt prima. Deze is nog niet blijven hangen. Ik maak veel gebruik van programma's zoals Overnet en eDonkey. Alle instellingen die je kan bedenken kan je doen in deze DI-604. Dat kan je op de website zien.

    p.s. bij kabelinternet blijven de COM21 modems een probleem. Ik ben lang abonnee geweest van @Home met dit modem. Bij mij bleef het modem vaak hangen. Uit~ en weer aanzetten was de enige oplossing :o .
  • Ik heb de DI-614+, gebruikte voorheen de Wireless functie in combinatie met de D-Link DWL-520+ kaartjes maar wat is dat verschrikkelijk brak zeg. Kun je echt niks mee, nauwelijks fatsoenlijke verbinding over een afstand van nog geen 10 meter door 1 plafond op welke positie dan ook.

    Bij verbouwing alles bekabeld en nu helemaal geen problemen met de router, best fijn ding inderdaad.
  • Ik gebruik 2 accespoints van D-Link op de DI-604 router in combinatie met toevallig ook deze "DWL-520+ kaartjes". Gaat perfect. Zonder problemen door 3 betonnen muren van 30 cm dik. 70 tot 75 procent van het signaal houd ik over met een kwaliteit van ruim 90 procent. Wat heb je in je plafond? :) Heb je de utility goed geconfigureerd die bij deze kaartjes zit? Dus geen autoconfig van windows?
  • Dat Airplus gebruikte ik altijd inderdaad.

    Maar als ik ook nog eens 2 accesspoints moet aanschaffen om m'n verbinding fatsoenlijk te laten lopen laat het maar zitten. :-?

    Niks speciaals in het plafond, gewoon fout, ook geen koperen lijdingen ofzo.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.