Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

netwerkkabel

Anoniem
None
17 antwoorden
  • Kheb sinds kort een netwerkkabel, voor bestanden uit te wisselen tussen mijn laptop en mijn pc. alles is goed aangesloten, ik weet alleen niet hoe ik nou die bestanden moet uitwisselen. kan iemand mij helpen?
  • Geef aub meer info:
    - welk besturingssysteem
    - wat is goed aangesloten (kabel, schijfdelen)?
    - wat heb je al geprobeert?
  • Kheb windows XP Professional (SP 2) op de PC en Windows XP Home op mijn Laptop
    beide computers geven aan dat er verbinding is en ik wil graag bestanden van de computer op de laptop zetteen, maar ik weet niet hoe dat moet

    Groetjes Leroy
  • Maak op beide computers tenminste 1 direcory gedeeld. Deze zal dan op de andere computer zichtbaar worden in explorer. Vervolgens kun je gewoon heen en weer kopiëren, alsof het een lokale schijf betreft.
  • Ik kan op de andere computer mijn gedeelde map nergens vinden. Ik heb mijn map met muziek nu op delen staan, maar op de laptop vind ik deze gedeelde map nergens.

    groetjes leroy
  • Ik heb nu op beide computers de C-schijf gedeeld. En op beide computers kan de gedeelde schijven niet vinden

    Groetjes Leroy
  • Hebben beide computers dezelfde werkgroep?
    Als je gebruik maakt van firewalls, kijk dan eens hoe het gaat als je deze (tijdelijk!) uitzet.
  • Hebben beide computers een IP adres in de zelfde range, zoiets als 192.168.1.x waar de x een getal is voor PC en een ander getal voor PC2
  • Het IP-adres komt niet overeen zoals je zei. ze zijn totaal verschillend.
    Wat kan ik hieraan doen?

    groetjes Leroy
  • De werkgroep is wel hetzelfde. Het IP-adres vernieuwen bij het herstellen van de verbinding werkt ook niet.

    Groetjes leroy
  • Stel de ip's eens vast in:

    pc1: 192.168.0.1
    pc2: 192.168.0.2
    subnetmask (beide!) 255.255.255.0
  • Oké,
    Maar hoe moet ik de ip-adressen wijzigen en het subnetmasker?
    gelukkig Nieuwjaar allemaal!!!!

    Groetjes Leroy
  • Eigenschappen van de desbetreffende netwerkverbinding.
  • wat voor netwertkkable heb je (in je verhaal zie ik geen router of swicth) ? Je moet wel een cross kabel in dit geval gebruiken
    dit is een peer-to-peer verbinding
  • aLS JE DE IP-ADRESSEN hebt ingestelt zoals Gerben aangeeft, eerst checken of je de andere kant kunt pingen:

    start > uitvoeren > cmd [ENTER]
    ipconfig [ENTER]

    dan krijg je output in het venster die je vertelt wat het ip-adres, subnetmasker en gatewayadres van deze computer is. Herhaal dit op de andere computer.

    Dan op computer A:

    ping <ip-adres computer b> [ENTER]

    bijv. ping 192.168.0.1

    En dit ook op de andere pc en je moet dan duidelijk 'antwoord meldingen' krijgen.

    groetjes Edmond
  • Pingen lukt op beide computers niet:

    Pingen naar 192.168.0.1 met 32 byte gegevens:

    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.
    Time-out bij opdracht.

    Ping-statistieken voor 192.168.0.1:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies)

    En het is een cross-cable.
    groetjes Leroy
  • [quote:5f9442395c="LeroyBakker"]beide computers geven aan dat er verbinding [/quote:5f9442395c] Ik neem aan dat je bedoelt, dat er in Netwerkverbindingen geen kruis staat in 1 van je lan-verbinding. En dat de ledjes van de netwerk kaarten branden. [quote:5f9442395c="LeroyBakker"] Pingen lukt op beide computers niet: [/quote:5f9442395c] In dat geval zit er waarschijnlijk niets anders op dan de netwerk verbinding te testen met de diagnostisch software van de fabrikant. Wat zover ik weet alleen mogelijk is, als je twee netwerk kaarten hebt, die dezelfde diagnostische software gebruikt. Eerst laat je met de diagnostische software op de pc, pakketten versturen naar de laptop, en daarna andersom. Om de diagnostische software van de netwerk kaarten te gebruiken is het wel nodig zowel de pc en de laptop, op te starten met een Windows 98 opstart diskette/cd.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.