Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

P2P stoort WiFi

Anoniem
None
8 antwoorden
  • Ik gebruik een wifi router (medion) voor mijn draadloos internet beneden. Vanaf het begin (zo'n vier maanden geleden) heb ik geen problemen.
    Maar sinds een drietal weken heb ik steeds het probleem dat de verbinding wegvalt, en dat kan ik alleen maar oplossen door de usb-dongle er opnieuw in te steken.

    Ook sinds die tijd gebruik ik Bitlord voor mijn torrent downloads, en na een test blijkt dat als ik bitlord niet draai ik het probleem niet heb.

    Kan dit zo zijn, en vooral wat doe ik er aan.
  • Andere bittorrent client proberen?
  • heb je wel het poorten open gegooid wat bitorent nodig heeft?
  • Ik heb nu bitComet geprobeert, maar het probleem is er nog steeds.

    Wat betreft poorten openen, er wordt gedownload met de clients, maar na verloop van tijd verbreekt de draadloze verbinding. Het wil niet zeggen dat dit samenhangt, alleen het feit dat het gebruik van torrent clients en het wegvallen wel tegelijk begonnen is.
  • Misschien eens proberen om de max. bandbreedte die wordt gebruikt te beperken tot ca 75% van je lijn.

    Misschien drukt je torrent een "keep alive" signal weg…
  • Vermoedelijk worden er (te)veel sessies opengezet door het P2P programma.
    Veel routers kunnen hier niet goed tegen. Kun je het max. aantal sessions in de P2p client instellen?

    Verder is er nog een bekende issue met wegvallende WiFi verbindingen:

    Indien je gebruikt maakt van Wireless (WiFi) netwerkkaarten en je gebruikt XP, dan heeft XP een service (Wireless Zero Configuration) die je stap voor stap door de configuratie heen loopt. Er zijn echter problemen met deze service die ervoor zorgen dat je verbinding spontaan verbroken en weer opnieuw opgezet word. Oplossing hiervoor is het uitschakelen van deze service en de bijgeleverde software van de fabrikant van je WiFi-kaartje gebruiken, hier een stap-voor-stap mogelijkheid hiervoor:

    Stoppen en uitschakelen van de Wireless Zero Configuration

    * Klik met rechts op "deze computer" en selecteer "Beheren"
    * klik op het plusje voor "services en beheertoepassing" en kies daaronder voor "services
    * Klik met rechts op "Wireles Zero Configuration" en kies uit het menu "stoppen", de services wordt nu gestopt
    * Dubbelklik op de service "Wireless Zero Configuration" en zet het opstarttype op "uitgeschakeld" en klik op "Ok"

    De service is nu gestopt en uitgeschakeld en zal niet opgestart worden bij het opstarten van de computer. Installeer de software van de fabrikant van je WiFi kaartje om je WiFikaartje in te stellen.

    Misschien is het laaste niet zo relevant voor jou… :wink:
  • Ik heb nu de instellingen aangepast, minder downloads tegelijk met een lagere maximale snelheid.

    Zal laten weten of het helpt of niet.
  • HMMM, voordat ik de voorlaatste post maakte had ik al 45 minuten verbinding.
    BitComet aangepast, 1 download lopen met max 240KB up en max 50KB down.

    Binnen 5 minuten mijn verbinding weg.

    Maakt het wat welke poort ik daarvoor bebruik, nu staat hij vast op 6881

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.