Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

VPN: nooit werkende lobby's

Anoniem
None
19 antwoorden
  • Ik heb nooit werkende lobby's bij mijn vpn verbinding weet iemand wat hier aan te doen is??? Battlefield vietnam kan ik toevallig wel spelen via vpn omdat ik het direct connect commando ken anders was dit niet mogelijk (zoals bij need for speed underground 2)

    Als iemand dit snapt:
    http://www.csc.liv.ac.uk/~greg/nfsu2relay.html

    en dit iets simpeler kan vertalen graag!!

    (Situatie:

    Pc1 op 82.5.122.??? en lokaal 192.168.1.12
    Pc2 op 62.xxx.xxx.xxx en lokaal op 10.xxxxx EN via verbinding toevoegen 192.168.0.202 (voor de vpn dus))

    VPN werkt via mijn draytek router, deze kan gewoon vpn(remote dial in) accounts aanmaken en vervolgens kan iemand via de wijze van het artikel in C!T (nieuwe verbinding–>verbinding met werk–>82.5.122.xxx—>inloggen) verbinding maken.

    Schematisch Pc1—>router(*)—>ADSL—>ADSL—>Router—>Pc2
    *DMZ is aan dus alle poorten worden doorgelinkt naar 192.168.1.12
  • Is het probleem niet gewoon dat je pc via VPN twee incompatible IP's heeft ?

    Als het een lan was dan kon een pc met IP 192.168.0.202 nooit de pc met IP 192.168.1.12 zien.
    Die ene pc zou dus een adres uit de 192.168.[b:f3a0ef4797]1[/b:f3a0ef4797].x-reeks moeten hebben.

    Maar goed als ik die site goed begrijp hoeft dat dus niet.
    Je zou op de 'server' het progje moeten runnen met als parameters de IP-adressen van beide systemen.

    Dus "nfsu2relay 192.168.0.202 192.168.1.12"
  • Neej andere pc gebruikt ook .1 range maar dat is voor NFS nog niet echt een lobby fix voor andere games :cry: . Heeft zon lobby misschien iets van IPX nodig ofzo???
  • Dat progje doet niks anders dan de initieele verbinding tussen de pc's mogelijk te maken. Feit is dus dat ze dus een of andere truuk uithalen om die lobby te laten werken.

    Ik vermoed dat andere spellen op een soortgelijke manier voor de gek moeten worden gehouden als je ze echt niet kunt overtuigen dat ze in hetzelfde lan/subnet zitten.

    Heb je die nfs-fix al eens geprobeerd bij andere spellen ?
    Iets zegt me dat het een redelijk universele truuk zou kunnen zijn.
  • Wat is een lobby?

    groetjes Edmond
  • [quote:acd6381963="Edmond Varwijk"]Wat is een lobby?

    groetjes Edmond[/quote:acd6381963]
    letterlijke vertaling een wachtruimte ofzo

    Zeg maar een lijst met de servers en eventueel mogelijkeheden om een lijst te zien met gebruikers in die bepaalde lobby en er mee te chatten (bij cnc generals bijvoorbeeld)
  • OK, ja gamez weet ik helemaal niets van. Solly.

    Maar euh, die lobbys zitten toch op internet en niet op je thuisnetwerk, netwerk van de zaak, dus hoe wil je ever op je VPN die dingen zien?

    groetjes Edmond
  • [quote:e310314a5d="Edmond Varwijk"]OK, ja gamez weet ik helemaal niets van. Solly.

    Maar euh, die lobbys zitten toch op internet en niet op je thuisnetwerk, netwerk van de zaak, dus hoe wil je ever op je VPN die dingen zien?

    groetjes Edmond[/quote:e310314a5d]
    gebruik vpn niet als netwerk van de zaak :wink: je kan zoeits voor meer dingen gebruiken. Ik heb een draytek router dus voor mij was vpn maken makkelijk, gewoon een account adden.
    Ik gebruik vpn om een netwerk te creeren (bestanden delen) en zogenaamd lokaal spellen te spelen (via 192.x adressen ipv 82.x/62.x/enz). Ik heb dus een netwerk met een andere pc (van een vriend van me) printer werkt zelfs… wel handig als je inkt op is :D . Deze lobbies werken om 1 of andere reden via dat vpn netwerk niet goed het lukt me alleen met games via een zgn hard connect te conencten. dus forceren via de console ofzo (in de zin van connect 192.168.1.12 of achter de snelkoppeling van een spel zette ip:192.168.1.12)
  • OK, dus die lobby zit in het spel, het is de plaats waar je anderen ontmoet om samen te gamen. Die lobby zit dus op de gameserver.

    Ik heb een jaar geleden hier een artikel over geschreven, juni 2004, in Tips en Trucs. Daar deden we hetzelfde met 3 of 4 man. Is leuk, heeft voordelen. Maar een nadeel is dat lang niet alle games het ondersteunen. Veel games, zo begreep ik toen van 3 meeklussende en wel game-ingewijde collega's, hebben al geen LAN-optie meer maar alleen internet. Dan werkt het al niet. Die accepteren geen lokale IP-adressen als server. Dan heb je games met wel LAN maar die toch nog voor iedere game een check voor codes doen op internet, werkt dan meestal ook niet tenzij je geluk hebt en handmatig de internet routering naar het internet terugzet (route add…..). En je had games die direct lekker liepen.

    Helaas was van te voren niet te voorspellen welke games wel via VPN te spelen zijn en welke niet. Denk dat jij hier een game hebt getroffen die dat dus niet wil. Wij hebben toen met enkele games getest met volgende bevinding:

    [quote:6b3ec1797c="LAN-Party via VPN / Tips & Trucs juni 2004 / Edmond Varwijk"]Wij hadden geen problemen bij Call of Duty en Worms3D maar weer wel bij Halo en Command & Conquer. Als een game niet direct werkt, zoek dan eens naar extra opties zoals het opgeven van de server of zoek op internet. Ravenshield kunt u bijvoorbeeld starten met ‘ravenshield.exe -ip=192.168.1.33’ waarbij dit het IP-adres van de server is.[/quote:6b3ec1797c]

    groetjes Edmond
  • Toch ligt het daar niet aan aangezien een fysiek lokale server WEL in de lobby verschijnt. (btw er is echt geen game tegenwoordig met een multiplayer optie die geen lan ondersteuning heeft zeker niet de games waar ik het over heb: C&C Generals, Battlefield Vietnam, Unreal Tournament 2004,Need for Speed Undergroun2) Ze hebben alle 4 lan ondersteuning+lobby. Bij alle 4 krijg ik de andere pc die fysiek wel lokaal is wel te zien maar vpn niet. Bij de eerste 3 is er een console beschikbaar waardoor handmatig is te connecten en dat dus niet uitmaakt bij de laatste echter niet.
    Kan het evt de hardwarematige firewall van de router zijn???
  • [quote:ef59a9d910="sdk"]Toch ligt het daar niet aan aangezien een fysiek lokale server WEL in de lobby verschijnt.[/quote:ef59a9d910]

    Ja maar daar mee connect je niet via de VPN. Die gaat gewoon over het LAN en gebruikt ook alleen LAN-protocollen voor de communicatie.

    groetjes Edmond
  • [quote:09c8590514="Edmond Varwijk"][quote:09c8590514="sdk"]Toch ligt het daar niet aan aangezien een fysiek lokale server WEL in de lobby verschijnt.[/quote:09c8590514]

    Ja maar daar mee connect je niet via de VPN. Die gaat gewoon over het LAN en gebruikt ook alleen LAN-protocollen voor de communicatie.

    groetjes Edmond[/quote:09c8590514]
    maar vpn in toch virtual private network en daarmee zou je toch een lan moeten vormen… (dat is het hele idee achter vpn vandaar dat een andere gebruiker ook het adres 192.168.1.202 krijgt) kan btw firewall issue zijn zag ik pas want had dat IP niet in me allowed list weet nog niet of dat scheelt.
  • Op het gevaar af helemaal langs elkaar heen te praten… Een VPN zoals jij dat volgens mij hebt is een router met een of meerdere VPN-accounts, waarop vrienden inloggen om dan samen een LAN-game te spelen?

    En een van die pc's is daarbij de gameserver, daarop die lobby, en die gameserver is een pc in jouw thuisnetwerk. Voor jou is dat dus gewoon een pc in je thuisnetwerk en daarmee connect jij dan toch niet via VPN maar via gewoon je LAN.

    Of zit het anders?

    groetjes Edmond
  • Het ziet iets anders. (iets ingewikkelder met pc's zowieso maar dat ff buiten beschouwing :P ). Je hebt in een algemeen spel dus een LAN lobby. Hierop kun je elkaar zien voordat er een server is gestart. Vervolgens start iemand een server (of doe je dit dus op een extra pc om cpu te sparen) en dan connect je daar allemaal heen. Want je ziet dan ineens een server staan in de lijst. Om de 1 of andere reden kijkt de pc van de pc's buiten het fysieke netwerk niet via het vpn of hij andere mensen in de lobby ziet maar ik denk gewoon naar iets anders ofzo.

    Voor de duidelijkheid een lobby staat dus los van een evt gameserver. Dit zit gewoon ingebakken in de software en dit regelt de game clientside bij iedereen. Daar hoef je niks voor te starten etc. Je klikt over het algemeen op een knopje lan en dan wordt er even gezocht naar anderen.
  • Download anders de UT2004 multiplayer demo, dan kun je het zelf even proberen en er nog een leuk artikeltje over schrijven "Prive met elkaar gamen zonder internetlobby's en irritante andere spelers" :P

    http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php

    English Demo
    The demo contains 7 maps (AS-Convoy, ONS-Torlan, ONS-Primeval, DM-Rankin, CTF-BridgeOfFate, CTF-Face Classic, BR-Colossus), 7 game modes (Assault, Onslaught, Deathmatch, Capture The Flag, Team Deathmatch, Bombing Run, Instagib CTF)
  • [quote:59bba1885a="sdk"]Download anders de UT2004 multiplayer demo, dan kun je het zelf even proberen en er nog een leuk artikeltje over schrijven "Prive met elkaar gamen zonder internetlobby's en irritante andere spelers"[/quote:59bba1885a]

    Sorry, druk met andere artikelen.

    Voor dat laatste kun je ook gewoon een gameserver inrichten en op internet zetten. Heb je niet direct VPN nodig, maar het kan wel natuurlijk.

    groetjes Edmond
  • [quote:2dba7ea784="sdk"]Het ziet iets anders. Je hebt in een algemeen spel dus een LAN lobby. Hierop kun je elkaar zien voordat er een server is gestart. Vervolgens start iemand een server (of doe je dit dus op een extra pc om cpu te sparen) en dan connect je daar allemaal heen. Want je ziet dan ineens een server staan in de lijst. Om de 1 of andere reden kijkt de pc van de pc's buiten het fysieke netwerk niet via het vpn of hij andere mensen in de lobby ziet maar ik denk gewoon naar iets anders ofzo. [/quote:2dba7ea784]

    Yep. Dat is toch wel wat ook wat ik bedoel maar zoals gezegd, ik game haast nooit dus op die details moet je me niet vastpinnen.

    Wat gebeurt er als je lokaal de games wel start en ook al een server en als je dan pas de decentrale pc's de game laat starten. Zien ze dan wel de server in de lobby?

    Vaak is dit toch een beperking van het spel hoor.

    Hoe zit het met de routering van je VPN-netwerk?

    groetjes Edmond
  • Beetje lastig algemeen te praten dus laten we het even hebben over battlefield vietnam.
    Vietnam gebruikt 2 poorten, 1 voor de remote admin en 1 voor de game. Deze server wordt gestart op een extra pc met een serverutility waar zo'n beetje alles is te configureren. De server krijgt de instelling LAN server mee.
    Vervolgens staat in de draytek vigor 2600 annex a. een dial in account voor vpn met alle vinkjes aan (ppp lt2p enz).
    Ook staan de poorten in de router gekoppeld via open ports setup (of port redirection dat maakt niet zoveel uit) naar de pc 192.168.1.13
    Ik zit zelf op 12 en zie deze pc.
    Vervolgens loggen wat mensen die ik ken in op de router via het vpn artikel (nieuwe verbinding–>ip invullen–>loginnaam ingeven–>incrypte uitzetten en klaar). Deze krijgen ip's vanaf 192.168.202
    Deze zien die andere server echter niet in de lobby maar kunnen wel via connect 192.168.1.13:poort op de server komen.
  • Yep. Dan is het toch duidelijk de gamesoftware op hun pc die de andere server niet accepteert of ziet. Precies zoals ik al eerder meldde. Bij onze tests hebben we heel duidelijk software gezien die het slikte, en software die het gewoon verdomde. Daar hoort dit dus blijkbaar bij.

    Oorzaak? Kan met van alles te maken hebben. Bijvoorbeeld al met een simpele timeout of hopcount in de software, waar je bij de VPNs overheen gaat.

    groetjes Edmond

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.