Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Probleem met router en @home modem?

Gouranga
2 antwoorden
  • Goede middag,

    Ik wilde vanmiddag internet opstarten maar er verscheen geen website. Ik heb op het modem gekeken de lampjes brande zoals het hoorde. Ik heb vervolgens 2x de router en modem uitgetrokken (stroom eraf) en weer opnieuw ingestoken.

    Tussendoor even op de pc gekeken, bij de @home diagnostic en hier stond dat de nameserver het niet deed.
    Nadat ik de modem en router weer opnieuw had ingetoken ging internet weer (voor hoelang moet ik nog afwachten).

    Is het toeval geweest dat het weer werkte toen ik de modem en router opnieuw onder stroom zette of kan dit echt een probleem zijn?
    (soms hoor ik de helpdesk van @home ook eens zeggen dat je alles opnieuw moet insteken, vandaar dat ik dat eens heb geprobeerd)
  • Ik heb hier ook @home. Heel af en toe lijkt het nodig (1x per 2 maanden ofzo) de boel even herstarten door de stroom eraf te halen.

    Je krijgt een dynamisch IP adres van @home. Over het algemeen krijg je altijd dezelfde, het kan zijn dat ze periodiek bij @home de lease tabel van de ip adressen eens opschonen of er een kleine netwerk storing is.

    Meestal herstelt de router of het modem zichzelf weer, een enkele keer blijbaar niet. Als het zich zo heel af en toe blijft voordoen zou ik me er geen zorgen over maken.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.