Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Wegvallende LAN-verbindig

_Anjer_
16 antwoorden
  • De laatste tijd valt, niet op een vast tijdstip, mijn lanverbinding voor zo'n 16 uur weg. Daarna doet de verbinding het op onverklaarbare wijze weer. Het is nu in totaal twee keer gebeurd.

    Dit alles is zeer vervelend en ik heb dan ook verwoed naar mogelijke oplossingen gezocht. Ik ben erachter gekomen dat de verbinding met mijn speedtouch wegvalt, als ik via Ipconfig in een cmd-scherm mijn ip-adres en ander informatie probeer te achterhalen wordt er enkel de volgende tekst weergegeven "Windows IP-configuratie". Als de verbinding niet is weggevallen, kan ik wel alle gegevens opvragen.

    Ik gebruik internet van HetNet. Ik heb de ADSL Support Wizzard gedownload. Als ik daarmee probeer mijn computer een nieuw ip-adres te geven en de computer opnieuw te laten verbinden met de router / modem, dan geeft de ADSL Support Wizard weer dat de DHCP niet goed ingesteld is (DHCP staat overigens wel aan).

    Als ik probeer via Windows Live Messenger het probleem te achterhalen (Extra - Opties - Verbindingen - Verbindingsproblemen controleren starten), dan faalt hij al meteen en geeft de melding "Uw computer heeft een ongeldig IP-adres.

    Ook heb ik al geprobeerd de geavanceerde Internet-opties naar de standaardwaarden terug te zetten, maar tevergeefs.

    Moet ik denken aan een virus, spyware of Dialer, of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?

    Mijn pc-gegevens staan in mijn onderschrift.

    Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt.
  • [quote:34349b592f="_Anjer_"]
    Mijn pc-gegevens staan in mijn onderschrift.[/quote:34349b592f]
    Opmerking: Ga eerst naar je profiel en zet een vinkje bij 'Gebruik altijd een onderschrift'
  • Hèhè, ik zie het, op andere fora waar ik wel eens gebruik van maak, staat het onderschrift standaard ingeschakeld :) .

    Maar nog geen antwoord op mijn vraag :cry: .
  • [quote:d2536dc026="_Anjer_"]Hèhè, ik zie het, op andere fora waar ik wel eens gebruik van maak, staat het onderschrift standaard ingeschakeld :) .

    Maar nog geen antwoord op mijn vraag :cry: .[/quote:d2536dc026]
    Je onderschrift is té lang, max 2 regels!
    Wat gebeurd er als je een statisch ip instelt voor jouw pc?
  • Ik zal mijn onderschrift op 1 regel zetten :wink: . Hoe doe je dat precies, zo'n statisch ip-adres toewijzen :oops: ?
  • log in je router en geef voor elke pc een bepaald IP adres (intern vast):

    dit begint met 10.0.*.* of 192.168.*.* (* = variabel)

    Geef daarna in de configuratie van de netwerkkaart van elke pc : 'Automatisch een IP adres toekennen' (Bij TC/IP instelling). Hiermee geef je aan dat je automatisch een IP adres krijgt toegewezen van je router…deze forward hem dan aan het internet adres die je van je provider hebt toegewezen. Voordeel van deze setting van elke pc is dat je nooit meer je TC/IP instelling van je netwerkkaarten hoeft te wijzigen daar je die altijd van je router krijgt, ook wanneer je besluit windows opnieuw te installeren. :wink:
  • [quote:ca9d52927f="rsweres"]Voordeel van deze setting van elke pc is dat je nooit meer je TC/IP instelling van je netwerkkaarten hoeft te wijzigen daar je die altijd van je router krijgt, ook wanneer je besluit windows opnieuw te installeren. :wink:[/quote:ca9d52927f]Nadeel lijkt me dat het foutzoeken wordt bemoeilijkt. Ik denk ook niet dat dit het probleem oplost, lijkt me toch een slechte verbinding oid. Kabels zijn goed en zitten goed vast? Ik zie nogal eens kabels waar het klipje niet meer opzit, en ja, ik zie dus ook nogal wat UTP connectors op computers waarin nooit meer een UTP kabel vastgezet kan worden. Kabels die zo los getrokken kunnen worden, maken vaak slecht tot geen contact.
  • [quote:168fe4bd90="Hans.Vosman"][quote:168fe4bd90="rsweres"]Voordeel van deze setting van elke pc is dat je nooit meer je TC/IP instelling van je netwerkkaarten hoeft te wijzigen daar je die altijd van je router krijgt, ook wanneer je besluit windows opnieuw te installeren. :wink:[/quote:168fe4bd90]Nadeel lijkt me dat het foutzoeken wordt bemoeilijkt. Ik denk ook niet dat dit het probleem oplost, lijkt me toch een slechte verbinding oid. Kabels zijn goed en zitten goed vast? Ik zie nogal eens kabels waar het klipje niet meer opzit, en ja, ik zie dus ook nogal wat UTP connectors op computers waarin nooit meer een UTP kabel vastgezet kan worden. Kabels die zo los getrokken kunnen worden, maken vaak slecht tot geen contact.[/quote:168fe4bd90]

    Met mijn kabel is alles goed. Maar aan de (vooral sofwarematige) kwaliteit en stabiliteit van mijn Netwerkkaart twijfel ik een beetje.
  • 'Lijkt me'…'denk ik' …luister …er werd om een oplossing van een probleem gevraagd maar als men het niet eens probeert zal men er nooit achter komen :lol: , ik heb het ook zo staan…verbinding valt niet weg..of het ligt aan de provider zelf, heb hier nog nooit problemen mee gehad.
  • [quote:42874dc9b1="rsweres"]'Lijkt me'…'denk ik' …luister …er werd om een oplossing van een probleem gevraagd maar als men het niet eens probeert zal men er nooit achter komen :lol: , ik heb het ook zo staan…verbinding valt niet weg..of het ligt aan de provider zelf, heb hier nog nooit problemen mee gehad.[/quote:42874dc9b1]Goed, dan duidelijke taal: jouw oplossing maakt foutzoeken zeer lastig
  • daar ben ik het absoluut niet mee eens. Als je in je router je interne IP-Adres vastlegt i.p.v dat handmatige geneuzel dan heb je voor die bepaalde pc altijd hetzelfde interne IP-adres, subnetmask in je router ook vastleggen ofcourse. Het signaal vanuit internet (het IP-adres wat je van je provider hebt blijft dus altijd doorgestuurd worden naar je intern adres.) Als er wat fout gaat met de verbdinding kan ik dat zelf makkelijk genoeg testen in DOS prompt: pingen, ipconfig etc etc. Wanneer dit niet goed gaat reset ik altijd de router…biedt dit geen soelaas…ff bellen naar de provider en 9 van de 10 keer ligt daar de fout. Nog nooit heb ik een fout [b:c1711b581c][u:c1711b581c]NIET[/u:c1711b581c][/b:c1711b581c] kunnen opsporen.
  • Tja, dat jij eruit komt, dat geloof ik best. Gewoon router DHCP gebruiken is gewoon eenmalig iets instellen. Zelf heb ik meer dan 10 computers die ik zo nu en dan op mijn netwerk aansluiten, geloof mij, ik wil geen handmatig ingestelde computers. En mocht dat dan toch nodig zijn, en ook ik wil dat wel eens, voor uche uche sommige oudere Linux systemen, dan kan ik mac adres koppeling maken. Mijn Barricade past gelukkig de vastgelegde IP adressen ook nog aan wanneer ik de DHCP instelling zou wijzigen. Waarom bemoeilijkt vaste instellingen het foutzoeken, je moet zelf het denkwerk doen. Geen gelijke IP adressen, de rest DNS, gateway is (bijna altijd) wel hetzelfde. Meer computers, meer kansen op fouten. Voordeel automatische instellingen: als iets niet werkt, dan weet je dat onmiddelijk. Scheelt een boel tijd. Een vast IP adres lost dat probleem ook niet op omdat bij een slechte lijn, beide methodes falen.
  • Ik ben het met Hans eens. Ik begin er steeds meer voor te voelen om een nieuwe netwerkkaart aan te schaffen en eens te kijken of het probleem zo opgelost kan worden. Ik ga eens advies bij mijn computerzaak inwinnen (Paradigit).

    Ik heb sinds het schrijven van mijn vraag echter geen last meer gehad van problemen.
  • Het kan een slecht contact zijn geweest. Als het nu foutloos werkt, dan hoef je niks te ondernemen.
  • [quote:87e68faf3d="Hans.Vosman"] geloof mij, ik wil geen handmatig ingestelde computers. [/quote:87e68faf3d]

    Dat heb ik dus ook niet, mijn computers zijn ook niet handmatig ingesteld…ik krijg nl mijn IP adres van mijn router zoals eerder vermeld.
  • [quote:2c60abbe77="Hans.Vosman"]Het kan een slecht contact zijn geweest. Als het nu foutloos werkt, dan hoef je niks te ondernemen.[/quote:2c60abbe77]

    Is mogelijk, wacht nu een weekje af voordat ik enige actie ga ondernemen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.