Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Problemen met internetverbinding na aanschaf nieuwe computer

None
13 antwoorden
  • Dit is de eerste keer dat ik tegen dit probleem aan loop. Met Windows XP was er nooit iets aan de hand. Ik kocht een nieuwe PC met Vista, en met uitstekende prestaties. De installatie, hoewel ik nog niet eerder met Vista heb gewerkt, verliep vlot en zonder problemen. Nu alleen nog een verbinding met mijn provider. Maar toen ging het fout. Ter verduidelijking, ik heb een internetabonnement bij een kabelleverancier, ik heb dus een kabelmodem, niet wireless. Aangezien ik verder geen hardware problemen heb kan het niet anders dan de modem zijn. Helaas kan mijn provider mij verder niet van dienst zijn. Ze hebben alleen hun eigen standaard kabelmodem. Ik heb maar één computer, dus geen netwerk. Feitelijk zou het dus heel eenvoudig moeten zijn. Wat mij wel opvalt is dat alle lampjes op het modem branden maar dat er geen dataverkeer te merken is. Ik volg precies de aanwijzigen van Vista op maar dat levert dus geen resultaat op. Er is geen internetverbinding. Ik maak nu gebruik van een cyberbar om mijn post te lezen en emails te verzenden, en dat terwijl ik een paar dagen geleden een hele goede computer heb gekocht omdat mijn oude apparaat met Windows XP niet meer te gebruiken is. Ook een modemreset bleek niet te helpen. Weet iemand hier misschien iets meer over te vertellen? Alle adviezen zijn welkom.

    mod edit: email adres verwijderd…

    LS[/color:3685e8b852]
  • Dit kan komen door dat je modem geen ipv6 ondersteunt
    Dit kan je hier uitschakelen :
    Netwerkverbindingen - rechtermuisknop op je lan verbinding - eigenschappen -dan daar het vinkje voor ipv6 verwijderen
    Nu op ok klikken en kijk of die het nu wel doet
    (kan zijn dat computer opnieuw gestart moet worden)
  • kabelproviders werken vaak met beveliging dmv MAC adres (v/d netwerkaart), nieuwe pc—> nieuwe netwerkkaart —> nieuw mac adrs —> opnieuw aanmelden provider.
    Dat staat vaak in het boekje, je moet dan naar een zgn provisioning pagina.
    Truuc om er langs te komen: zet je oude MAC adres in de nieuwe pc
    Bij xp gaat dat zo:
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1296580#1296580
    Wat is so wie zo de output van ipconfig/ all?
    Tips om dat in beeld te krijgen, zie link.
  • Heb je het modem al eens even tien minuten uitgezet? Kan soms wonderen doen bij dergelijke problemen.
  • Modem reseten, achterop je modem kleine knopje die je met een tandenstoker e.d kan indrukken.
  • Ik denk ook dat Mehmet gelijk heeft. Ik weet niet of je ooit wat aan de instellingen van je modem hebt veranderd. Maar resetten zet alles terug op de fabrieksinstellingen. Dus zoals je de modem hebt gekocht.
  • Resetten is alleen iets anders dan de modem korte tijd uitzetten. Het lijkt erop dat bv UPC de MAC adres koppelijk vereenvoudigd heeft. Modem uitzetten en na korte tijd weer aanzetten is voldoende. Wat ik verder nog mis in dit verhaal zijn de IP instellingen. Die geven ook enige informatie of er wel/niet gecommuniceerd wordt. De netwerkkabel wordt kennelijk wel gevonden, want er is kennelijk geen melding te zien dat er geen verbinding is?
    Wanneer het VIsta systeem nooit gewerkt heeft, dan zou het kunnen wijzen op een modem communicatie probleem. Het kan ook nog steeds een instelfout zijn, omdat de gekozen instellingen niet nog niet zijn genoemd.

    Verder handig om de provider te noemen, in het geval van UPC, begin dan eens met het uitzetten van de modem.
  • Wanneer je echt in Mexico zit, dan is wat meer provider informatie wel handig om te weten.
  • [quote:4e102c52fe="Veldhuijzen"]Dit kan komen door dat je modem geen ipv6 ondersteunt
    Dit kan je hier uitschakelen :
    Netwerkverbindingen - rechtermuisknop op je lan verbinding - eigenschappen -dan daar het vinkje voor ipv6 verwijderen
    Nu op ok klikken en kijk of die het nu wel doet
    (kan zijn dat computer opnieuw gestart moet worden)[/quote:4e102c52fe]

    Tijdens het zoeken naar een verbinding ben ik wel ipv6 en ipv4 tegengekomen. Ik heb er verder niet bij stilgestaan maar het uitschakelen van ipv6 zou best een optie kunnen zijn. Ik zal zeker proberen. Bedankt voor de tip.
  • [quote:3fb1e30554="Mehmet"]Modem reseten, achterop je modem kleine knopje die je met een tandenstoker e.d kan indrukken.[/quote:3fb1e30554]

    Ja, daar had ik al naar gezocht maar er is geen resetknopje. De enige mogelijkheid kan zijn alles uit schakelen, dus ook modem, en dan een poosje wachten. Ik zal het zeker proberen. Bedankt voor de tip.
  • [quote:fec95e4f27="Hans.Vosman"]Wanneer je echt in Mexico zit, dan is wat meer provider informatie wel handig om te weten.[/quote:fec95e4f27]

    Juist daarom heb ik de provider niet genoemd, dacht dat het niet belangrijk was.
  • [quote:f38de976ec="gerben"]Heb je het modem al eens even tien minuten uitgezet? Kan soms wonderen doen bij dergelijke problemen.[/quote:f38de976ec]

    Ja, misschien heb je wel groot gelijk. Ik heb het wel uitgezet maar niet 10 minuten. Ik zal beslist proberen. Bedankt voor de tip.
  • Hmm

    ik denk aan 2 dingen

    MAC Adres (90% zeker)
    Vista Firewall (10%)

    geef het mac adres even door aan uw provider en u zult zien dat het werkt

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.