Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Samsung slechte service

Anoniem
pannemanski
9 antwoorden
  • Mijn monitor is stuk.
    Geen probleem zou je zeggen, zit garantie op.
    Op de bon staat 'onsite garantie' .
    Volgens mij betekent dat 'ter plekke'

    De monitor moest ik met UPS opsturen en aan een aantal uren thuis blijven een aantal uren ivm logistiek UPS. Vervolgens wordt de monitor gerepareerd en het bericht van Samsung is dat dat weken kan duren.

    Kan iemand mij uit de droom helpen welke rechten ik heb m.b.t. de garantie. Er wordt gewoon niet gedaan wat beloofd is. Mijn tweede vraag, wie vergoed mij de uren dat ik niet heb kunnen werken, ik moest immers thuis blijven zodat de monitor opgehaald kon worden.

    Groet Pannemanski
  • Ben je niet eerst naar de winkel gegaan waar je de monitor gekocht hebt? Alle RMA gevallen van Samsung gaan naar Schiphol-Rijk,vreemd dat het zo lang moet duren. Hoe oud was de monitor? De uren dat je thuis zat te wachten krijg je natuurlijk nooit vergoed. Je had de monitor wellicht bij een goede "buur " kunnen laten afhalen.Hoop dat je de monitor weer snel terug hebt.
  • Allereerst is idd de verkoper van de monitor verantwoordelijk voor de garantie. Ik vermoedt dat op de kassabon/factuur van dezer verkoper staat dat er onsite garantie wordt verleend of staat dit in de garantievoorwaarden van Samsung? Het kan nl goed zijn dat de shop extra service/garantie biedt en daar kan je de fabrikant natuurlijk niet op afrekenen.
  • Dank voor de reactie,

    Een deel van de (letterlijke) tekst op de bon:
    "-> Onsite 3 jaar Garantie: 0900-2020088"

    Me dunt dat waar de garantie ook vandaan komt, dat service er snel en ter plekke moet zijn. Niets van dat alles is waar.

    Vriendelijke groet, Pannemanski
  • Mischien dat je op deze site nog wat informatie kan vinden. Of contact met ze opnemen.
    http://www.consuwijzer.nl/

    Volgens mij is de garantie die je gekregen hebt Pickup and return. Onsite garantie is dat ze een monteur sturen om het ter plekke te repareren.
  • Samsung zegt: onsite is voor monitoren groter dan een dan een bepaalde maat, dit staat niet op de aankoopbon. Is de monitor te groot dan direkt vervangen of ter plekke repareren.

    De winkel Computerland in Groningen zegt: garantie kan wel twee weken duren (dat is in mijn beleving niet echt onsite), verder kan de persoon in deze winkel niets voor mij doen, die stuurt mij door naar hogere leidingevenden, dit laatste noem ik onwil.

    Mijn conclusie tot zover: kennelijk willen beide partijen wel verkopen, maar geen degelijke garantie leveren.

    Wordt vervolgd.

    Groet, Pannemanskie
  • [quote:d0de269589="pannemanski"]verder kan de persoon in deze winkel niets voor mij doen, die stuurt mij door naar hogere leidingevenden, dit laatste noem ik onwil.
    [/quote:d0de269589]

    Niks met onwil te maken, dat is standaardprocedure. Jongetjes in de winkel mogen slechts dozen schuiven en echt geen extra toezeggingen doen zonder toestemming van de baas. Wat zei de hoger leidinggevende of heb je je door de winkeljongen laten afschepen?

    Al geprobeert om een shopreview op Tweakers te plaatsen? Doorgaans lezen de webshops daar mee en kan dat de afhandeling bespoedigen.
  • Wat dat betreft heb ik me inderdaad door de winkeljongen laten afschepen. Jammer, maar opgeven doe ik nog niet.
    Via consumentenbond ben ik al wel wat wijzer geworden. Momenteel heb is er (e-mail) contact met computerland.

    Wellicht is er daar iemand die van de stoel afkomt om enige service te bieden. Tweakers zal ik ook bekijken. Dank voor de reactie

    Groet, Pannemanski
  • Dat van shopreview kan ik beamen. Vooral de populaire winkels met de goede naam zijn als de dood voor slecht shopreviews. Heb zelf een keer Azerty een lage beoordeling gegeven toen ze een bestelling wat minder goed afhandelde dan normaal en toen belde ze me op om mij te vragen om uitleg, hun deel van het verhaal uit te leggen en om te vragen hoe ze het volgende keer beter zouden kunnen doen. Aan het eind vroegen ze ook nog om de shopreview alsjeblieft aan te passen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.