Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Raar Probleem

Anoniem
None
7 antwoorden
  • Forumleden,

    Ik heb een bijzonder probleem wat ik graag even wilde voorleggen.

    Bekende van mij hebben thuis een oudere Tompson router met een KPN abbo erachter, en zijn er binnen het huis 2 Laptops, 1 PC en 2 smartphones aanwezig.
    Alle apparaten maken gebruik van het draadloze netwerk.
    Allebei de smartphones zijn nieuw en net in gebruik binnen het netwerk.

    Het probleem is als volgt, op het moment dat smartphone 1 gebruik maakt van het wifi netwerk (dus wifi aan heeft staan) kan het voorkomen dat de computer die aanwezig is binnen het netwerk ineens geen verbinding meer heeft, hij is nog steeds wel verbonden, kan nog steeds de router pingen, houd hetzelfde IP adres bij een 'renew' maar op het moment dat ik een ping naar buiten doe krijg ik vanaf de router het bericht 'De doelhost is niet beschikbaar'.
    Op het moment dat de smartphone zijn wifi verbinding uit zet, is het op de PC onmiddelijk weer mogelijk om gebruik te maken van het internet.

    Het lijkt er op dat de smartphone hetzelfde ip krijgt als de computer, maar dit is volgens mij geen optie omdat er helemaal geen response meer terug komt op de computer (bij een zelfde ip zou je een wel,niet,wel reactie verwachten)

    Wat mijn theorie was, is dat de router geen DHCP adressen meer uit kan delen, maar dit zou betekenen dat de smartphone nooit een IP adres zou moeten krijgen lijkt mij.

    Ik heb nog niet de mogelijkheid gehad om op de router zelf te kijken, maar ik was benieuwd of iemand een idee had over wat eventueel het probleem zou kunnen zijn?
  • Heb je de ip-adressen al gecontroleerd op duplicaten? Als één van de apparaten ingesteld staat met een (vast) ip-adres binnen de poolrange van de DHCP-server kan het zomaar voorkomen dat een ander apparaat hetzelfde ip-adres krijgt.
  • [quote:29e73e9f46="Hans60"]Heb je de ip-adressen al gecontroleerd op duplicaten? Als één van de apparaten ingesteld staat met een (vast) ip-adres binnen de poolrange van de DHCP-server kan het zomaar voorkomen dat een ander apparaat hetzelfde ip-adres krijgt.[/quote:29e73e9f46]

    Hans, er zijn geen vaste IP adressen ingesteld, alles gebruik DHCP.
  • Krijg je bij een ping richting internet op ip-adres wel response? Dus eerst even uitzoeken welk ip-adres een bepaalde site heeft en dan in alle situaties eens pingen op ip-adres. Als je dan wel response krijgt duidt dit op een DNS probleem.
  • Heb je het ip van je smartphone en van die pc al nagelopen? Als ze hetzelfde zijn klopt dat wel, maar ik vermoed van niet.

    Ik denk eerder dat je modem gewoon rot begint te worden. Zo kon die van mij plotseling ook niet meer met meerdere draadloze apparaten omgaan en zodra laptop 1 verbinding had, had de rest geen verbinding.

    Ik weet niet hoe oud dat ding is? Maar die apparaatjes gaan meestal niet zo lang mee.
  • [quote:35b46107ab="blackhawkdesign"]Heb je het ip van je smartphone en van die pc al nagelopen? Als ze hetzelfde zijn klopt dat wel, maar ik vermoed van niet.

    Ik denk eerder dat je modem gewoon rot begint te worden. Zo kon die van mij plotseling ook niet meer met meerdere draadloze apparaten omgaan en zodra laptop 1 verbinding had, had de rest geen verbinding.

    Ik weet niet hoe oud dat ding is? Maar die apparaatjes gaan meestal niet zo lang mee.[/quote:35b46107ab]

    Ja het is inderdaad al een oud apparaatje…

    In hoe ver gaat KPN er in mee om een nieuw apparaat te leveren?
  • [quote:ef0e212f08="T66"][quote:ef0e212f08="blackhawkdesign"]Heb je het ip van je smartphone en van die pc al nagelopen? Als ze hetzelfde zijn klopt dat wel, maar ik vermoed van niet.

    Ik denk eerder dat je modem gewoon rot begint te worden. Zo kon die van mij plotseling ook niet meer met meerdere draadloze apparaten omgaan en zodra laptop 1 verbinding had, had de rest geen verbinding.

    Ik weet niet hoe oud dat ding is? Maar die apparaatjes gaan meestal niet zo lang mee.[/quote:ef0e212f08]

    Ja het is inderdaad al een oud apparaatje…

    In hoe ver gaat KPN er in mee om een nieuw apparaat te leveren?[/quote:ef0e212f08]

    Over het algemeen gaan die dingen best wel lang mee hoor. Van KPN zal je niet zo snel een nieuwe krijgen die zal je dan zelf moeten kopen. Is het een Experia Box? Is het een apparaat dat in eigendom is of in bruikleen?
    Kan ook een mooi moment zijn om over te stappen naar een andere provider.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.