Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Problemen met mijn Sitecom router?

Anoniem
Raybo
3 antwoorden
  • Hallo,

    Ik zit met het volgende probleem.
    Rechtsonder in mijn scherm bij de netwerk streepjes (weet even niet hoe het anders te noemen) staat er een oranje sterretje door de streepjes en soms zelfs een rood kruis ! Van tijd tot tijd valt mijn draadloze verbinding uit maar het gekke is dat al staat er soms een rood kruis door ik dan gewoon verbinding heb. Echter valt hij te vaak uit en ik kan niet vinden wat er is. Ik heb de troubleshooter erop los gelaten en deze zegt de ene keer dat hij de netwerkadapter opnieuw instelt en gisteren dat er een IP conflict was en dat er twee dezelfde IP adressen zijn binnen het netwerk !
    Als ik op mijn laptop kijk dan is alles gewoon goed zo ver ik kan zien. Niks door de streepjes heen of wat dan ook. Router gereset, nieuwe firmware erop en naar de fabrieks instellingen terug zetten helpt niets !
    Wat kan ik doen?
  • op de laptop de netwerkadapter opnieuw installeren.
    ga configuratiescherm-(xp: systeem-hardware)-apparaatbeheer
    (klik evt kruisje voor de rubriek netwerkadapters open)
    selecteer je draadloze adapter, klik rechts en kies "installatie ongedaan maken"
    sluit scherm netjes af en herstart de pc, waarna windows de adapter opnieuw maagdelijk installeert.
    (wellicht moet je opnieuw je beveiligingssleutel ingeven, maar je moet er wat voor over hebben….)
  • Staat je router nog ingesteld op het standaard kanaal (vaak 6 of 11)? Dan is de kans groot dat er in de nabije omgeving nog een netwerk op hetzelfde kanaal zit, waarvan jij de last ondervindt. Met een programma als InSSIDer kun je controleren of dit het geval is.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.