Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

remote

None
13 antwoorden
  • Ik wil graag de computer van een van mijn kennissen bedienen vanaf mijn notebook. Uiteraard met toestemming. Ik heb dat een keer gehad toen mijn Toshiba notebook kuren vertoonde en iemand bij Toshiba mijn computer overnam, ook met mijn toestemming natuurlijk. Ik heb wel iets van remote op mijn notebook staan, maar ik denk dat er wat meer voor moet gebeuren. Is daar ergens informatie over te vinden? We hebben wel allebei wifi, als dat belangrijk is tenminste. Gerda
  • Ik gebruik daar Teamviewer voor. Erg goed en gratis programmaatje.
    http://www.teamviewer.com/nl/
  • Logmein Free versie. Daarmee werk ik met toestemming van mijn tante haar pc op bestand bij als er problemen zijn.
    Je kunt extern bureablad van win7/xp/8 nemen…. maar die komt vaak niet probleemloos door de router heen, als je van buiten af komt. Daarvoor moet je poorten openen en forwarden naar je notebook.
    Logmein en zo werken anders, maar wel versleuteld, dus het is niet dat je zo maar iets prijs geeft.
  • Net als tomvdlee stem ik voor TeamViewer.
    Dit is de downloadpagina: http://www.teamviewer.com/nl/download/windows.aspx
    Jij downloadt en installeert de volledige versie.
    Jouw kennis downloadt de kleinere versie: Voor de spontane klant: TeamViewer Quicksupport, en plaatst die op een makkelijk terug te vinden plek, bijv. het bureaublad. De Quicksupport versie hoeft niet geïnstalleerd te worden.

    Als jouw kennis problemen heeft en jouw hulp nodig heeft, dan kan hij/zij jou bellen. Jij zegt dan: dubbelklik op TeamViewerQS_nl. Jij hebt intussen zelf de volledige versie van TeamViewer op jouw laptop opgestart. Je kennis geeft dan haar/zijn computer ID door (staat in een schermpje) en jij typt dat computer ID in op jouw scherm van TeamViewer, waarna je op Verbinden klikt.
    Daarna vraag je naar het wachtwoord van de hulpvrager dat ook in een schermpje van Teamviewer staat op de monitor van de hulpvrager. Jij typt het wachtwoord op jouw scherm in en je klikt weer op Verbinden. Daarna krijg jij het scherm van de hulpvrager op jouw monitor in beeld en kun je de pc van je kennis overnemen.
    Zelf gebruik ik TeamViewer regelmatig om mijn schoonmoeder (83 jaar) te helpen als ze ergens niet uitkomt. Ik houd dan ook telefonisch contact, omdat ik op die manier kan uitleggen wat ik aan het doen ben. Ik laat haar bijv. even zien hoe StreetView werkt in Google Maps en laat haar daar ook wat mee oefenen.
    Onlangs kreeg ze een nieuw e-mailprogramma en wist ze daardoor niet meer hoe ze een nieuw bericht moest aanmaken. Ik deed het voor en zij deed het na. Ideaal programma!
    De naam TeamViewer zegt haar niks; daarom heb ik toen ik haar pc toch overnam, die naam gewijzigd in 'Hulp van porrelaar'…
  • Dank je wel. Dat is heel duidelijk. Ook het wijzigen van de naam van Teamviewer. Ik ga je stukje even kopiëren naar kladblok, zodat ik het bij de hand heb als ik ermee aan het werk ga. Nogmaals bedankt. Gerda
  • Ok… hier dan een complete handleiding voor Logmein in free… kan niet achterblijven….. ;)
    http://support.stichtingproo.nl/Portals/3/LogMeIn%20Free.pdf

    De meeste zaken hoef je maar 1x te doen.
  • Die André toch :D

    Dan is de Quick Support handleiding voor TeamViewer wel wat eenvoudiger. Die beslaat slechts 1 pagina: http://www.teamviewer.com/nl
    es/pdf/first-steps-spontaneous-support-nl.pdf

    En die handleiding is op zich voldoende om even wat hulp te verlenen.

    Wil je meer doen met TeamViewer, dan kan dat ook. Denk aan chatten tijdens een sessie, of bestanden van de ene naar de andere computer kopiëren, of bestanden die op de pc van de hulpvrager staan, afdrukken op je eigen printer.
    Daarvoor verwijs ik dan naar de uitgebreide handleiding: http://www.teamviewer.com/en
    es/pdf/TeamViewer8-Manual-RemoteControl-en.pdf


    Tenslotte hier de downloadpagina voor alle handleidingen voor TeamViewer: http://www.teamviewer.com/nl/help/firststeps.aspx

    En nu mag Gerda zelf beslissen welk programma zij gaat gebruiken om hulp te verlenen.
    Om nog even terug te komen op haar eerste post: het maakt niet uit of de computers draadloos of bedraad met het internet verbonden zijn.
    De snelheid van het internet maakt wel uit. Bij een langzame internetverbinding duurt het wat langer voordat het beeld wordt opgebouwd.
  • Zo, ik ben bezig geweest, maar op de computer van mijn kennis verschijnt geen ID. Er schijnt iets met een proxyserver te zijn, maar ik weet niet wat ik daarmee aanmoet. Weten jullie daar iets van? Gerda
  • Ik heb dat zelf nog niet eerder bij de hand gehad, maar ik heb dan ook slechts 4 mensen die ik af en toe via TeamViewer help. Die mensen gebruiken allemaal een gratis virusscanner (Avast of MSE) en de eigen firewall van Windows. Tot nu toe nooit problemen gehad met het maken van een verbinding.

    TeamViewer hoort te werken achter een firewall, maar wanneer de firewall een melding geeft en jij negeert die, of je geeft door dat een programma niet langs de firewall mag, dan kan TeamViewer geen verbinding maken met de server. Misschien heeft je vriend een internet security suite (antivirus, antispyware + firewall) op zijn pc. Bijv. van Norton of McAfee?

    Wat was precies de melding die je vriend kreeg? Luidde die ongeveer zo (maar dan wellicht in het Nederlands):

    [i:1b4b7e60d7]No connection to TeamViewer server
    Please check yout internet connection.
    Most likely you use a proxy server and you have to enter the proper information in the options dialog.[/i:1b4b7e60d7]

    In dat geval kan het aan de firewall liggen.
    Bekijk daarvoor deze YouTube video: http://www.youtuberepeater.com/watch?v=QIOnIFf8_KA
    De video wordt steeds herhaald. Maximaliseer het beeld zodat je goed kunt zien wat daar de oplossing is.
  • Ze had ook pas problemen bij het ontvangen van e-mail en toen heb ik Avast eraf gehaald en Windows Essentials erop gezet. Kan Windows Essentials ook de oorzaak zijn? Dan wordt het voor haar natuurlijk wel lastig om dingen uit te zetten als ik haar wil helpen. Gerda
  • Ik denk dat je nu even twee dingen door elkaar haalt: 1) Windows Essentials (heette vroeger Windows [u:46898ebfa0]Live[/u:46898ebfa0] Essentials, wat de volgende programma's bevat: Photo Gallery, Mail, Movie Maker, Writer, Family Safety, Bing Bar en Microsoft Silverlight) en 2) Microsoft Security Essentials (afgekort als MSE), wat een virusscanner is.
    Ik neem aan dat jij Avast hebt vervangen door Microsoft Security Essentials.

    Nee, ik kan me niet voorstellen dat MSE dwarsligt.

    Welk besturingssysteem gebruikt je vriendin: Windows XP, Vista, 7 of 8?
    Wanneer ze Windows Vista, 7 of 8 gebruikt, dan graag met de rechter muisknop klikken op TeamViewerQS_nl en kiezen voor "Als administrator uitvoeren".
    Daarbij goed opletten of ze een melding krijgt dat TeamViewer contact wil met internet. Als ze die vraag krijgt (meestal krijg je hem niet), dan moet ze dat toestaan.

    Welke firewall gebruikt je vriendin? Als ze dat niet weet, zal het wel de eigen firewall van Windows zijn en normaal levert die nooit problemen op.
    Gewoon nog een keer proberen, lijkt me. Alle meldingen die je vriendin in beeld krijgt, moet ze exact overschrijven of telefonisch aan jou doorgeven.
  • Met Logmein heb ik nog nooit problemen gehad..
    De handleiding… de meeste dingen hoef je maar 1x te doen…
    :wink:
  • Probeer Litemanager hebben volledige en gratis versie
    LiteManager Pro — software for remote control of computers

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.