Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (netwerken)

Exchange Server 2000 werkt niet.

None
13 antwoorden
  • Hmmm… Volgens mij heb ik een probleem. Gisteren middag is voor de mail-server het MX Record aangemaakt voor ons domein bij dutchwebhosting.

    Tis nu 24 uur verder en met Exchange server 2000 (SP2) kan nog geen post ontvangen.

    Exchange hoef je toch eigenlijk nix op in te stellen ?

    Alleen het domein aanmaken…
    Exchange installeren
    Accounts met mailboxen aanmaken

    Daarna zou het toch moeten werken ? Ik kan me wel aanmelden op de mail-server. Maar mail ontvangen ho maar… Poort 25 en 110 staan open….

    Iemand enig idee…. Vraag gerust de domste dingen, ik weet namelijk niet erg veel van exchange.
  • mail.dutchwebhosting.nl internet address = 66.164.246.147

    Domain dutchwebhosting.nl has only one mail-server
    Checking mail server (PRI=10) mail.dutchwebhosting.nl
    [b:df8cfaeb59][66.164.246.147][/b:df8cfaeb59]
    Mail server mail.dutchwebhosting.nl [66.164.246.147] answers on port 25
    <<< 220 ns1.ise-network.net ESMTP Sendmail 8.11.6/8.11.6; Wed, 26 Mar 2003 16:34:46 +0100
    >>> HELO checkdns.uniplace.com
    <<< 250 ns1.ise-network.net Hello www.checkdns.net [212.117.192.42], pleased to meet you
    >>> MAIL FROM: <dnscheck@uniplace.com>
    <<< 250 2.1.0 <dnscheck@uniplace.com>… Sender ok
    >>> RCPT TO: <postmaster@dutchwebhosting.nl>
    <<< 250 2.1.5 <postmaster@dutchwebhosting.nl>… Recipient ok
    >>> QUIT
    Mail server mail.dutchwebhosting.nl [66.164.246.147] accepts mail for dutchwebhosting.nl
    All MX are configured properly

    Als het vermelde ip-adres het externe ipadres is van de mailserver, dan werkt het. Als je eigen mailserver een ander adres heeft is het MX-record nog niet doorgeveord wereldwijd, dat kan soms tot 72 uur duren….
  • Ik bedacht me net wat, doet je isp geen relaying???? Dus zij ontvangen de mail voor jou en relayen het door naar jullie mailserver, dan kan daar het probleem zitten, dat zij het niet of niet goed relayen…..
  • En dan moet je pop mail halen en dat kan exchange niet en moet je een third-party instaleren. (dit is niet het geval met SBS)
  • [quote:b546df8f16="sjouken"]En dan moet je pop mail halen en dat kan exchange niet en moet je een third-party instaleren. (dit is niet het geval met SBS)[/quote:b546df8f16]
    Nee hoor, je provider kan gewoon de mail relayen naar je mailserver, kan prima met Exchange, zo hebben we het zelf lange tijd gehad…..
  • mail.dutchwebhosting.nl is onze provider…. Wij zelf hebben een ander domein…

    Ik heb op mijn proxy ingesteld dat de poorten 25 en 110 naar me mail server worden ge-routeerd.

    Ik kan me dus wel aanmelden op de mail-server (routering werkt dus goed) maar er komt nog geen post aan….

    Ik dacht zelf dat het 24 uur duurde. Maar goed dan wacht ik nog 2 dagen….
  • Ik heb trouwens nu die site van jouw geprobeerd dit komt eruit….

    Domain xxxxxxxxx.nl has only one mail-server
    Checking mail server (PRI=10) xxxxxxxxxx [xx.xx.xx.xx] (Dit klopt)
    Mail server mail.xxxxxxxx.nl [xx.xx.xx.xx] answers on port 25 (Klopt)
    Connection to mail server mail.xxxxxxxx.nl [xx.xx.xx.xx] lost waiting for status 220 (Ligt dit nu aan mij ?!?!)
    While speaking to mail.xxxxxxx.nl [xx.xx.xx.xx] did not receive status 220
    Some of your MX do not work properly

    De vraag dus: Ligt dit nu aan mij of aan dutchwebhosting ?! De IP's die hier staan kloppen wel. (Heb de domein namen in xxxx veranderd omdat ik dit liever niet verder wil verspreiden) Dit is namelijk mijn mail-server
  • [quote:0e36905fba="G_ij_s"]Ik heb trouwens nu die site van jouw geprobeerd dit komt eruit….

    Domain xxxxxxxxx.nl has only one mail-server
    Checking mail server (PRI=10) xxxxxxxxxx [xx.xx.xx.xx] (Dit klopt)
    Mail server mail.xxxxxxxx.nl [xx.xx.xx.xx] answers on port 25 (Klopt)
    Connection to mail server mail.xxxxxxxx.nl [xx.xx.xx.xx] lost waiting for status 220 (Ligt dit nu aan mij ?!?!)
    While speaking to mail.xxxxxxx.nl [xx.xx.xx.xx] did not receive status 220
    Some of your MX do not work properly

    De vraag dus: Ligt dit nu aan mij of aan dutchwebhosting ?! De IP's die hier staan kloppen wel. (Heb de domein namen in xxxx veranderd omdat ik dit liever niet verder wil verspreiden) Dit is namelijk mijn mail-server[/quote:0e36905fba]
    Dat ligt dus aan een instelling bij jou. De dnscheck vraagt het ipadres op voor jouw mx-record, dit wordt blijkbaar goed omgezet naar het juiste ip-adres, poort 25 kan hij benaderen aangezien die antwoord. status 220 betkent dat de service (mail) aktief is, blijkbaar is er daar iets mis…..Heeft je mailserver wel de juiste gateway, dus hij moet dezelfde weg terug hebben als vanaf waar er een verbinding wordt opgezet…..
  • ik heb een ISA-Server (Deze heeft verbinding met internet) deze heeft:

    INTERN:
    IP 172.16.1.2
    SM 255.255.0.0
    GW -

    DNS1 172.16.1.1

    EXTERN:
    IP 192.168.1.2
    SN 255.255.255.0
    GW 192.168.1.1 (192.168.1.1 is onze router hier op staat poort 25/110 gerouteerd naar 192.168.1.2)

    DNS1 62.216.31.50
    DNS2 62.216.31.60

    op de domeinserver met exchange heb ik

    IP 172.16.1.1
    SM 255.255.0.0
    GW 172.16.1.2

    DNS 1: 172.16.1.1
    DNS 2: 172.16.1.2

    Ik kan me aanmelden op de server als ik mijn e-mail adres instel dus de route van de isa-server naar de domein-server is goed.

    Snap alleen niet waarom het dan niet terug zou gaan !?!?
  • <<< 220 ba-server.xxxxxxxx.nl Microsoft ESMTP MAIL Service, Version: 5.0.2195.5329 ready at Thu, 27 Mar 2003 09:37:16 +0100
    >>> HELO checkdns.uniplace.com
    <<< 250 ba-server.xxxxxxxxx.nl Hello [212.117.192.42]
    >>> MAIL FROM: <dnscheck@uniplace.com>
    <<< 250 2.1.0 dnscheck@uniplace.com….Sender OK
    >>> RCPT TO: <postmaster@xxxxxxxxx.nl>
    <<< 250 2.1.5 postmaster@xxxxxxxx.nl
    >>> QUIT

    Ben nu een stuk verder maar het werk nog steeds niet.
    Volgens checkdns.org moet het werken… Maar euh mail komt nog steeds niet aan
  • Wie is je internet provider? @home heeft namelijk alles dicht geknalled op poort 25 je kan enkel mailop halen via de pop server van hun.
  • http://www.msexchange.org/tutorials/MF002.html

    recipient policy en virtual smtp server ingesteld?
  • Dutchwebhosting was het probleem :wink:

    Volgens hun duurd het meer dan 4 dagen voordat iedere DNS server in de "wereld" de nieuwe gegevens verwerkt.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.