Forum uTorrent getroffen door hackers

Het forum van de torrentsoftware uTorrent is getroffen door hackers. Daarbij zijn waarschijnlijk honderdduizenden wachtwoorden buitgemaakt.

Torrentfreak schrijft daar vandaag over. Het community-forum van uTorrent wordt onder andere gebruikt om over nieuwe features te praten en om bugs te rapporteren. Het is echter geen plaats voor het verspreiden van torrents.

Meer dan 388.000 leden staan er geregistreerd. Hen wordt aangeraden hun wachtwoord te veranderen, ook al zijn de gestolen gegevens versleuteld opgeslagen.

Lek

Hackers wisten binnen te dringen via een lek in de software die het forum aandrijft, Invision Power Board. Onduidelijk is nog of daardoor ook andere fora zijn getroffen.

Het uTorrent-team kan daarnaast ook nog niet zeggen welke gegevens er precies zijn buitgemaakt. uTorrent zelf kent inmiddels meer dan 150 miljoen gebruikers.

Deel dit artikel
Voeg toe aan favorieten