Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Multimedia, dvd, thuisbioscoop

Creative Audigy 2 en Norton AV

Anoniem
rob bogers
13 antwoorden
  • Sinds ik Norton AV 2005 gebruik heb ik na het opstarten een rood kruisje door de Verwijzing in de taskbar door het icoontje van AV. Dit zou komen door het opstarten van de geluidskaart van Creative. De oplossing door Norton aangedragen helpt echter niet daar het mapje Mediasource Go wat ik zou moeten deactiveren niet aanwezig is in de programmagroep van Creative. Wie weet een oplossing vor mij
  • [quote:3500242b43="rob bogers"]Dit zou komen door het opstarten van de geluidskaart van Creative.[/quote:3500242b43]Lijkt me eerder dat met de geluidskaart meegeleverde troep in de weg zit. Als je dat niet (direct) nodig hebt, kun je die programmaatjes beter uit je opstartregister verwijderen met bijv. Startup Mechanic:
    http://www.startupmechanic.com
  • Dat heb ik ook, maar dan met Norman Virus Control. Bij het opstarten geeft Norman aan dat "messenger" niet actief is. Als ik dan de on-acces scanner een keer uit en aan zet dan werkt het weer. Dit ligt zeker weten aan de creative software, maar het rare is dat ik dit alleen heb met een werkende netwerk verbinding bij het opstarten.
  • Had het probleem ook met Norton toen ik nog Norton gebruikte. Heb toen ook Creative software verwijderd en toen was het probleem weg.
  • Ik heb gister ook een gekocht, maar heb geen problemen gehad. Het was installeren en werken.

    Win xp sp2
    nod 32
    sygate firewall
  • @ tomvdlee en rob bogers, wat voor firewall gebruiken jullie? Dit ivm dat netwerk gedoe bij mij. Ik gebruik zonealarm.
  • [quote:c0f91c9f60="Comp-Freak"]@ tomvdlee en rob bogers, wat voor firewall gebruiken jullie? Dit ivm dat netwerk gedoe bij mij. Ik gebruik zonealarm.[/quote:c0f91c9f60]

    Toen ik die problemen had, toen had ik ook de Firewall van Norton. Ik ben nu in de tussentijd over gestapt naar de Virusscanner van NOD32 en ik maak nu gebruik van de Firewall van Kerio.
  • Ik zal dan een dezer dagen een andere firewall installeren, kijken of dat verschil maakt.
  • Ik heb vaker over dit probleem gehoord. ik dacht dat het inmiddels wel opgelost was maar dus tog niet. Kijk of er updates beschikbaar zijn bij creative. Ik gebruik nu ipv norton, zonealarm security suite. Deze gebruikt minder geheugen en werkt even goed. Succes!!

    ik moet zeggen ik hoor velen over problemen met de creative geluidskaarten maar ik heb er geen last van. Enige probleem is dat de geluidskaart een eigen irq etc moet hebben in de bios. Maar ja het is en blijft techniek he :D
  • Ik gebruik ook Zone alarm. Maar nog iets anders, als ik de software van Creative verwijder, doet de geluidskaart het toch niet meer of zie ik dat niet goed
  • als je de drivers maar laat staan. En je moet dan in windows zelf aangeven wat voor geluidssysteem je hebt. Dan moet het volgens mij wel lopen.
  • [quote:3e67597065="rob bogers"]als ik de software van Creative verwijder, doet de geluidskaart het toch niet meer of zie ik dat niet goed[/quote:3e67597065]Verwijder eerst alle software, voer dan opnieuw de installatie van de software uit, maar installeer [b:3e67597065]alleen[/b:3e67597065] de driver.
  • Zal dat ook het gewenste effect hebben? Sowieso is dat voor mij geen optie omdat ik de creative software wel gebruik voor het afstellen enzo.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.