Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Multimedia, dvd, thuisbioscoop

Heb ik wel de goede HDMI kabel...?

JaFO
6 antwoorden
  • Ik heb gisteren een HUMAX 5000C HD-decoder gekocht met een Samsung Full HD tv. Nu heeft de verkoper mij een kabel laten kopen van Monster Cable, de 550HD en die is geschikt voor 720p/1080i. Maar… m'n tv kan 1080p aan! Full HD! Nu gebruik ik deze kabel dus om de decoder te verbinden met de tv. Ik zit bij Ziggo dus krijg digitale tv van Ziggo. Als ik het goed begrijp is het digitale HS signaal van Ziggo echt de volledige Full HD 1080p.

    Klopt het nu dat ik die 1080p niet te zien krijg omdat ik een 1080i kabel heb…? Zit ik nu alles geinterlaced te bekijken en zou ik beter af zijn met een echte 1080p kabel?
  • klopt dat die 550HD geen 1080p aan kan. Daarvoor is de capaciteit van de kabel te laag.
    Een duurdere versie kan wel 1080p aan.
    Of je het verschil merkt dat durf ik niet te zeggen.

    http://www.kabeltje.com/video-hdmi-monster-hdmi-speedrated-c-14_167.html
    Check deze link bijvoorbeeld, die 550 heeft een doorvoerrate van 2,23gbps, zoals je ziet is dat te weinig voor 1080p
  • De digitale HD-zenders van Ziggo worden bij mij via de Humax 1080i weergegeven: de Humax HD5000 kan nl. tot 1080i aan. Het lijkt mij persoonlijk dus weinig zin hebben om een andere (1080p) kabel te gaan halen.
  • Ik heb zelf ook de combinatie van de Humax decoder met een Samsung Full HD scherm.
    Die monster cable producten is gewoon geldklopperij, tenzij je er zelf stellig in gelooft dat de produkten van Monster Cable vele malen beter zijn dan andere.
    Ik heb zelf een drietal HDMI kabels van Conceptronics voor ongeveer 13 euries per stuk (via Quickspot.nl) en die doen het perfekt!
    Waar je op moet letten als je gebruik wil maken van de 1080P functionaliteit (bijv. voor Blu-ray) is dat de kabel aan de HDMI 1.3 Cat2 standaard voldoet.
    Wil je voor de gouden middenweg gaan zou ik zelf de kabels van Vivanco aanraden voor ongeveer 40 Euro bij de Mediamarkt.
    Dan weet je zeker dat de kabel geschikt is voor de hoge bandbreedte.
    Er zijn genoeg forums waar dit onderwerp wordt besproken.
    Ook zijn de meningen ruimschoots verdeeld.
    Zo zweert de één bij een dure kabel en de ander gaat voor de goedkopere.

    Persoonlijk vindt ik de Monster Cable vele malen te duur en het is ook algemeen bekend dat de verkopers zich uitermate hun best doen om zo'n kabel aan de man te slijten.
    Als ik jou was ging deze kabel retour naar de winkel en keek ik naar een alternatief

    Verder heb ik mijn Humax ingesteld op 720P, ziet er toch beter uit dan 1080i.
    Ook is er een forum van/voor Ziggo gebruikers met digitale televisie.

    Veel succes.
  • Voor 12.50 heb je een 1,5 meter lange kabel van een goede kwaliteit (deze kabel is overigens ook voor veel meer geld te koop bij Alternate) waarvan je niet eens het verschil zal merken met een kabel van Monster. Over dure kabels wordt zoveel onzin geschreven.

    http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=9740
    http://www.alternate.nl/html/product/Kabels_DVI-HDMI/Diversen/HQ_HDMI_kabel/-1044308/?
  • Kwaliteit van kabels is al een discussie zolang er geluid is. Met name bij audiofielen kan dit erg ver gaan. Voor HDMI kabels is het eigenlijk erg simpel. Kies een HDM! 1.3 kabel voor een redelijke prijs, zeg € 25.00 Met digitale signalen is het nl. : hij doet het - of hij doet het niet! Zodra het signaal nl. niet goed is valt het gewoon weg! Dus niet zoals bij analoog dat het signaal iets minder kan zijn, dus met meer of minder ruis of storing.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.