Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

Leverancierservaringen

eduard33
6 antwoorden
  • "Niet serieus, wel gezellig. Bijna alles kan!", staat er al kenschets boven dit subforum.
    Vraag is dus mijn hartluchting hier wel past… maar waar elders??
    Een van mijn ´klantjes´ kocht onlangs (ondanks mijn andere advies) een fraaie Acer-laptop. Alles met haar spullen ingericht, en na enkele weken, in mijn vakantie, ging webcammetje stuk.
    Omdat per mail door Acer geadviseerde software geen oplossing bracht, werd laptop opgestuurd. Bij terugkomst bleek het ding te zijn behandeld met de recover-cd-procedure: alle data en foto´s pleite!
    (Webcam deed het ook niet: wel na ophalen nieuwe software en via installatie-ongedaan-maken+herstart… door mij).
    Technisch kán het m.i. niet nodig geweest zijn de schijf te wissen: verwisselen hardware cq plaatsen van de enkele drivers was voldoende.
    Klant is nu alle gegevens kwijt. (Gelukkig was er nog een oudere backup van haar ´vervangen´pc)
    Acer had kunnen vragen of er een backup was, cq zelf even een dvdtje branden met ´haar´ gebruikersmap.
    Kortom: ik vind dit een bijzonder voorbeeld van bijzonder slechte service.

    Eigenlijk zouden we een plek moeten hebben waar we zulke info aan elkaar kwijt kunnen…..
  • Ik denk dat je hier eigenlijk wel rekening mee had moeten houden. Ik zou nooit mijn compu opsturen zonder een back-up te maken van voor mij belangrijke info. Ik denk niet dat je er vanuit kan gaan dat ze goed zullen omspringen met de data op je computer.

    Ja, het zou een goede service zijn als ze er rekening mee hielden dat er belangrijke data op je computer kan staan, maar er van uitgaan dat ze dat doen is wel een gevalletje van "wishful thinking". Of Asus of Toshiba, laptop makers die hier wel redelijk als goed te boek staan, wel goed omgaan met je data is ook maar de vraag…
  • Dit verhaal heb ik al vaker gehoord, dat men bij de Acer reparatie-service onnodig een recovery doet. Het lijkt wel of de reparateurs dit als verplichte stap in een standaard procedure uitvoeren. Zo in de trant van: als de recovery gedaan is, dan staan meteen alle drivers weer goed (ook al was dat hier niet eens het geval).

    Verder is de klant zelf verantwoordelijk voor backup van de eigen data, alvorens de laptop in te leveren. Als het goed is, heeft Acer dit ook duidelijk geformuleerd in de garantievoorwaarden. Ik vrees dat de klant hier dus weinig meer kan halen bij Acer.

    Aan de andere kant mag de reparatieservice van Acer idd. wel wat actiever zijn in de communicatie richting klant om erop te wijzen dat dataverlies "onontkoombaar" is met de manier waarop zij werken …
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor je databestanden. Een harddisk kan defect raken, de bliksem kan in de telefoonlijn slaan, een laptop kan gestolen worden, etc. etc. Als je geen backups maakt, moet je ook voor lief nemen, dat je op een goede (of kwade) dag alles kwijt bent. Hoe lullig het ook voor je "klantje" is, zij kan alleen zichzelf iets kwalijk nemen.
  • Ik vind ook niet dat een dergelijke service aan de klant moet gaan vragen of er nog een backup gemaakt moet worden… Dan krijgen ze er een dagtaak bij. Je bent vast niet de enige. als ik een beetje doordenk zie ik een compleet telefoon team de hele dag mensen bellen om dit te vragen, en nog eens een team om daadwerkelijk de backups te gaan maken. Daar moet dan ook nog eens de backup capaciteit voor zijn. En dat moet dan per geval een andere backup media zijn ivm met verkeerde backups terug plaatsen. Want sja,.. stel je voor? krijg je de backup van je buurman terug! Dan krijg je een algehele privacy oorlog. Althans.. Ik zou niet blij zijn als er iemand anders mijn backups heeft!

    Kortom het zou de service helemaal niet ten goede komen. Ik begrijp dus niet dat je kan zeggen: [i:24e727c731]ik vind dit een bijzonder voorbeeld van bijzonder slechte service[/i:24e727c731] Want daar moet dan grof voor betaald gaan worden om 2 teams, opslag media te bekostigen en privacy te waarborgen. :wink:

    Als ze het gaan doen, dan word het pas echt een "bijzonder slechte service"
  • eduard heeft daar wel een punt, vind ik.
    maar dat neemt niet weg dat het zonder meer eroverheen ketsen van een recovery een hele grove aanpak is, waarbij niet alleen data verdwijnt, maar ook alle persoonlijke instellingen en zelf geïnstalleerde software. nodig was het niet: hardware vernieuwen en/of de betreffende drivers was genoeg geweest.
    tuurlijk is ieder gehouden zelf backups te maken, maar images maken gaat de gemiddelde gebruiker (ver) boven de pet.

    maarre: mijn topic was niet zozeer bedoeld om dit geval op te helderen…
    hamvraag was en is: hebben we behoefte aan een (doorlopende) draad om elkaar van dit soort ervaringen op de hoogte te houden?

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.