Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor ons privacy- en cookiebeleid. Door op akkoord te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

consuwijzer

None
8 antwoorden
  • http://www.consuwijzer.nl/




    Ik zo eens wat te lezen over wat je rechten zijn als consument.

    Toch blijf ik het vaag vinden en dan met name: garantie.


    Op bovenstaande site kom je b.v deze tekst tegen:
    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Veelgestelde_vragen/Mijn_televisie_is_kapot_gegaan_maar_de_fabrieksgarantie_is_net_een_week_verlopen_De_verkoper_zegt_dat_ik_de_reparatiekosten_zelf_moet_betalen_Klopt_dat


    Leuk maar het zegt nog steeds niks in daden.

    tv gekocht, 2 jaar garantie.
    Na 2.5 jaar gaat hij kapot, wat voor rechten heb ik dan nog in de praktijk?
    Leuk om te zeggen dat je nog rechten hebt maar waar staat zwart op wit dat je b.v na 4 jaar nog recht hebt op 50% van de reparatiekosten of wat dan ook…

    Ook als ik dit lees:
    http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Ontevredenheid_over_aankoop/Basisinformatie/Uw_rechten_bij_een_ondeugdelijk_product


    Leuk maar er staat nergens echt iets vast.

    Maar oke ik heb een wasmachine en deze gaat na 3 jaar kapot terwijl de fabrieksgarantie 2 jaar is.
    Het ding kostte 600€.
    Dan zegt de winkel eigenaar, Je krijgt 33% korting op de reparatie.
    En die kost 300€ dus je zou 200€ moeten betalen.

    De winkelier geeft een oplossing maar of het redelijk is?


    Ik heb het idee dat onze WET wel zegt dat je nog rechten hebt maar zonder echte zwart op wit rechten op hoeveel % je nog recht hebt etc.
    Kom je natuurlijk nog nergens.


    Het lijkt er op dat je met de vekoper maar moet onderhandelen over of je uberhaupt nog wat krijgt…
    De een lult er gratis reparatie uit de ander 50%.

    Is onze wet daar nu zo onduidelijk in of is er duidelijkere info?
  • Ook deze tekst is vaag:

    ************
    Is de garantieperiode voorbij?

    Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.
    Let op

    Hebt u een product lange tijd zonder problemen kunnen gebruiken voordat het kapot gaat? Dan kunt u niet meer al uw geld terug vragen. Dat is dan niet redelijk.


    *************

    Produkt gekocht, gaat kapot na garantie, normaal gebruikt? JA=
    Recht op gratis reparatie of nieuw produkt.

    Maar niet als het lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken voordat het stuk ging…………..?

    Je gebruikt toch altijd een produkt eerst zonder problemen voordat het stuk gaat en evt de garantie vervalt want anders ga je al eerder terug naar de winkel…


    Lekker vaag.
  • Tja, ik ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat de praktijk anders is dan de theorie. Een kunststof lipje had wat last van plasticmoeheid.
    De gevolgen zijn hier te lezen:
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=190540&highlight=
    Normaal gesproken zou je er toch vanuit mogen gaan dat dit (ruim binnen 2 jaar!!) een garantiegevalletje is. Forget it! Je moet er minstens een kort geding aan wagen en daar heb ik nou weer geen zin in….. :x
  • [quote:cf083a02a7="lion"]Tja, ik ben er inmiddels ook wel van overtuigd dat de praktijk anders is dan de theorie. Een kunststof lipje had wat last van plasticmoeheid.
    De gevolgen zijn hier te lezen:
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=190540&highlight=
    Normaal gesproken zou je er toch vanuit mogen gaan dat dit (ruim binnen 2 jaar!!) een garantiegevalletje is. Forget it! Je moet er minstens een kort geding aan wagen en daar heb ik nou weer geen zin in….. :x[/quote:cf083a02a7]
    Diep ik je hart doet het nog steeds pijn hea !! :P :lol:
    Ik herriner me dat topic overigens nog wel…. De Oorzaak is echter nooit achterhaald. Misschien even heropenen? :P
  • Oorzaak…?
    De enige boosdoener is een constructie die absoluut geen schoonheidsprijs verdient. Grote krachten, uitgeoefend door een dun metalen beugeltje op een miniem kunststof lipje….. :x
    En als er dan tijdens het fabricageproces een breukje in geslopen is o.i.d., dan laten de gevolgen zich raden.
    Wat nog minder een schoonheidsprijs verdient, is het feit dat zo'n steun, welke op dat mobo zit, niet simpel uitwisselbaar is door een nieuw!!
  • ik denk dat de meeste problemen voor komen bij philips consumenten troep .
    dvd tv etc etc .
    dan weet je zeker dat het geen jaar mee gaat .
    en je kan gemakkelijk zeggen 100 jaar garantie .
    maar het wordt dan een langen strijd en de consument is toch altijd de verliezer.
    advocaten kosten de tijd die er in wordt gestoken .
  • [quote:aa54bb9d11="lion"]Wat nog minder een schoonheidsprijs verdient, is het feit dat zo'n steun, welke op dat mobo zit, niet simpel uitwisselbaar is door een nieuw!![/quote:aa54bb9d11]
    In zoverre, als je een ander (kapot) moederbord met dezelfde socket hebt kun je die steun van het ene bord naar het andere "transplanteren". Ik zou gewoon bij een winkel vragen of ze nog ergens zo'n kapot bordje hebben liggen - kwestie van los en weer vast schroeven.

    [quote:aa54bb9d11="r.marijnissen"]Je gebruikt toch altijd een produkt eerst zonder problemen voordat het stuk gaat en evt de garantie vervalt want anders ga je al eerder terug naar de winkel…[/quote:aa54bb9d11]
    Dat is ook niet wat ze bedoelen.

    Stel dat een tv gemiddeld ongeveer 10 jaar gebruikt wordt. Als jouw tv dan na 2 jaar kapot gaat zou je recht hebben op een vergoeding voor de resterende 8 jaar, dus 8/10 deel van de aankoopprijs.

    Het is dus onredelijk om een (inmiddels oud) kapot product te willen inruilen voor een vergelijkbaar, spiksplinternieuw model zonder bijbetalen.
  • Ach, ik heb het ding nou met wat tie-wraps vastgezet. Gaat prima en geeft een bijzonder hoge zekerheidsfactor dat dit niet los springt!!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.