Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

Reparatieservice / Helpdeskservice raakt laptop kwijt

Anoniem
None
8 antwoorden
  • Beste lezer,

    Mijn laptop was kapot en ik heb gebeld met de reparatieservice om het probleem te laten oplossen. Er is een monteur langs geweest, die kon me niet precies vertellen wat er moest gebeuren.
    Ik moest mijn laptop maar opsturen, dan zouden ze er daar ter plekke naar kijken. Ik heb dit tot mijn spijt gedaan.
    Mijn laptop is daar verzonden, maar ik hoorde helemaal niets van de service verlenende organisatie. Ik heb dus de telefoon gepakt en maar gebeld. Ze wisten mij te vertellen dat de onderdelen besteld waren en alleen nog maar ingebouwd hoefden te worden. Later bleek dat mijn laptop daar niet meer aanwezig was / dat ze hem kwijt waren.
    Nu hebben ze toegegeven dat ze mijn laptop kwijt zijn geraakt.

    Nu mijn vraag wat voor rechten heb je als je 2 jaar oude laptop kwijt is geraakt bij de service verlenende organisatie?
    Heb je recht op een nieuwe laptop?
    Heeft iemand hier ervaring mee?



    Groet,

    Geppie
  • Tja, dan is de vraag: waar ben je lid van, consumentenbond misschien.
    Heb je misschien een rechtsbijstand verzekering?
    En anders kun je altijd nog naar een juridisch loket gaan.
    In elk geval die organisatie officieel aansprakelijk stellen! Hopelijk heb je wel bewijsstukken, heeel belangrijk.

    Succes.
  • Ik zou die vraag zeker bij het Juridisch Loket stellen. Ze zullen waarschijnlijk wel vragen of je een overeenkomst met ze hebt of dat ze ergens op enigerlei wijze hun voorwaarden hebben gepubliceerd. En natuurlijk of je een bewijs van verzending hebt.
    Ik heb momenteel een (heel ander) conflict met de voormalig financieel tussenpersoon die betrokken was bij de aankoop van ons huidige appartement en het juridisch loket helpt me daar fantastisch bij, al kunnen ze alleen maar (heel goed) advies geven.
  • als je kan bewijzen dat zij de laptop zijn kwijt geraakt (dus daar is aangekomen) of een bewijs van hun kan krijgen dan zijn ze verplicht je compensatie aan te bieden die voor beide partijen bevredigend is. aangezien het een 2 jaar oude laptop is lijkt me geld niet echt een optie, want veel is hij dan niet meer waard
  • Ik ga ervan uit dat een goed reparatiebedrijf hier vaste regels voor heeft, heb je hier al naar geinformeerd (algemene voorwaarden)? Naar een juridisch loket e.d. loop je pas als er met het bedrijf geen redelijke oplossing is overeen te komen.

    Verzekeringen rekenen vaak met een economische afschrijving in 3 jaar, dus zou 1/3 van de nieuwwaarde toch wel een minimumbod moeten zijn. Een andere optie zou zijn dat ze een vervangende laptop die qua specs en staat van onderhoud minimaal vergelijkbaar is of beter.
  • Mensen,

    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb hun al aansprakelijk gesteld voor het verlies van mijn laptop. Ik ben nu al iets van 4 maand bezig.
    Er is mij door het bedrijf een nieuwe laptop beloofd, en ik heb een 2 jaar oude laptop gekregen, wat dus uiteindelijk mijn nieuwe laptop moest zijn. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, omdat deze er nogal lelijk uitzag.

    Heeft iemand ervaring in dit soort dingen?


    Geppie
  • [quote:59a7bd1f79]ik heb een 2 jaar oude laptop gekregen[/quote:59a7bd1f79]En toen was ineens iemand anders zijn laptop kwijt zeker? :lol:
  • Als je er niet in redelijkheid uitkomt, dus ofwel een financiele vergoeding ofwel een minimaal gelijkwaardig vervangend exemplaar, dan zal je het via de juridische weg moeten spelen. In dat geval even bij je rechtsbijstandverzekering of het juridisch loket informeren.

    Doorgaans is er in de praktijk een groot verschil tussen in je recht staan en je recht krijgen. Dus reken op nog wel de nodige tijd en moeite als je er niet in goed overleg uitkomt.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.