Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

Post..... bank?

None
25 antwoorden
  • Oke…, een uitdagende vraag :D Wat zet iemand er toe om bij de postbank een rekening te openen? Als ik om mij heen zie hoeveel mensen bij de postbank een rekening hebben, dan moet er blijkbaar iets goed zijn. En nu 15 jaar verder wil ik wel eens weten wat dat dan is.

    Geld overmaken van een postbank rekening naar een "echte bank" duurt gewoon minimaal 4 werkdagen. (En vergeet daarbij niet dat we anno 2008/9 leven) Na het ontvangen van je postbank pas kun je die nog niet gebruiken, want het moet eerst in 4fout naar alle afdelingen gestuurd worden om te verifiëren dat jij wel de eigenaar bent van die pas. Dan ga je naar binnen met je paspoort, mja.. jammer joh! Het is jou geld, maar geven doen ze het niet, want niet alle 4 a4tjes zijn binnen. En uw bankpas is hier uw legitimatie bewijs. Met bankieren via de postbank krijg je notabene nog een lijst thuis gestuurd met codes! Gewoon op papier :lol:
    En heb je een inlog naam en wachtwoord. (hoezo veilig?)

    Als je een afschrift wilt ontvangen, kost dat geld, evenals alle andere dingen die je nodig hebt. De informatie balie is ook echt[b:8d6e81a4d3] informatie [/b:8d6e81a4d3] Want alle actie duurt minimaal 5 werkdagen en alleen als alle gegevens binnen zijn.

    Via de rabobank of de amro,etc. staat iedere overschrijving per direct op de rekening van begunstigde, met je paspoort kun je alles regelen en alleen heel bijzondere dingen worden in rekening gebracht.

    Feitelijk is de postbank een bank die in Frankrijk moet gaan zitten… Want de rede dat een overschrijving een week duurt is omdat ze eerst geld gaan verdienen met het overgeschreven bedrag. Dat is volgens mij dezelfde rede waarom je alleen met een postbankpas je geld kan halen. Ik kan eigenlijk niet goed begrijpen waarom de wet zoiets niet verbied.
  • Die lijst met codes wordt meen ik niet meer gebruikt. Het gaat nu standaard met tan codes via sms. Binnen afzienbare tijd houdt de postbank overigens op te bestaan, het gaat allemaal over naar ING.
  • Ik vind de papieren lijst met TAN codes eigenlijk wel makkelijk. Want per SMS een code ontvangen op een mobiele telefoon is ook niet handig voor mij aangezien we met twee personen van één rekening gebruik maken. Als ze nu meerdere mobiele telefoonnummers toestaan.
  • Tja, en wat als de mobiele telefoon gestolen wordt of eventjes zoek is? Ik zou sowieso een en-en oplossing willen hebben.
  • [quote:76e2909609="Hans.Vosman"]Tja, en wat als de mobiele telefoon gestolen wordt of eventjes zoek is? Ik zou sowieso een en-en oplossing willen hebben.[/quote:76e2909609]Ja precies, dat is al 1 punt. Bij de rabobank heb je gewoon je random reader en je bankpas. Niks geen gegevens via de lucht op sms of via de postbode :? Daarbij kreeg ik (ondanks vele verzoeken tot adres wijzigingen) de TAN codes van mijn ex-vriendin netjes in mijn brievenbus… :lol: Maar de rest moest ze toch even komen halen bij de postbank. Sja.. dat ze daar dan 200km voor moet rijden doet niet ter zaken. Het was derhalve niet mogelijk om de gegevens naar een ander postkantoor te sturen en iemand machtigen was al helemaal geen optie.
  • Ik heb Rabobank en Postbank. Ik vind wat betreft beide dat er voordelen en nadelen zijn. Postbank is inderdaad wat bureacratisch maar op zich als je geen problemen hebt kan je veel online of via internet regelen. Ik heb een encrypted scan van de TAN lijst gemaakt en ergens opgeslagen zodat ik er altijd bij kan. De random reader is mischien veilig maar ik vind het erg onhandig. De kosten zijn volgens mij redelijk hetzelfde.
    Las recent een stukje over de Argenta bank http://www.argenta.nl/ Hierover waren mensen erg tevreden en bijna geen kosten.
  • [quote:3b218d7cea="gerben"]Die lijst met codes wordt meen ik niet meer gebruikt. …..[/quote:3b218d7cea]Klopt niet helemaal, het overstappen naar TAN-code naar SMS is alleen maar een dringend advies. Bedenk dat er mensen zijn die het vertikken om een mobiele telefoon aan te schaffen. Die kunnen ze niet uitsluiten.

    Verder dat een overschrijving 4 dagen duurt komt niet overeen met mijn ervaring. Alleen in de weekeinden duurt het wat langer dan door de week. Ik heb hoegenaamd nog nooit in welke richting dan ook klachten ondervonden met de Postbank en ik ben al tientallen jaren gebruiker er van.

    Edit:
    Het is mij nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren met beide diensten na 1 januari 2009 als het samenvoegen van Postbank en ING volledig gerealiseerd zou moeten zijn. D.w.z. als ze vanaf dat moment onder één noemer opereren.
  • Wellicht heb je dan nooit een probleem gehad met met de bank.. Of er bestaan uitzonderingen. Overgens mag je ervan uitgaan dat mensen die het vertikken een mobiel aan ter schaffen, ook geen internet hebben om hun bankzaken te regelen. Die zullen naar alle waarschijnlijkheid nog met pen en papier naar de bank gaan. :D
  • Heb ook geen mobiel en internet bankieren gaat prima, kul dus, bij de Postbank wat minder als ze elke keer je pas ongeldig maken, prachtig systeem van de Postbank, NOT.

    Ben alleen bij de Postbank daar de hypotheek er vandaan komt, een afschrijving via een bank accepteren ze niet, de rukk… :evil:


    Een e.ndentifier daarintegen werkt perfect, als de site niet op z'n gat ligt.
  • Kleine toevoeging:
    Mijn dochters hebben allebei een Rabobankrekening. Gaat ook prima met die Randomreader, laat daar geen misverstand over bestaan. Wat betreft de tijd van dat overschrijven, Postbank maakt gewoon waar wat ze op hun site vermelden:
    Op een werkdag voor 12.00 uur Dezelfde dag** -
    Op een werkdag na 12.00 uur en in het weekend De eerstvolgende werkdag.
    Komt precies overeen met mijn eigen ervaring, van Postbank naar Postbank inderdaad direct en als ik iets overmaak naar één van mijn dochters, soms de zelfde dag, soms de volgende. We liggen er niet wakker van.
    Dus die 4 dagen, even later heb je het over 7 dagen, wat bedoel je nou echt? Ik kan mij niet helemaal van de indruk onttrekken dat hier van gehuil met de wolven in het bos sprake is. Elke bank heeft z'n methodes, dat is alles. Elke methode is zo veilig (of onveilig) als de (on)zorvuldigheid van de gebruiker.
  • Met grote verbazing lees ik dat men het hier heeft over 1 werkdag :? Ik heb nog nooit meegemaakt dat geld van de postbank binnen 3 dagen op mijn rabo staat. Echt nog nooit! En dan reken ik een weekend niet mee. Ik maak maandag geld over van de postbank naar de rabo en het staat er met een beetje geluk pas donderdag op. In een heel gunstig geval woensdag. Dus die wolven kunnen lekker doorhuilen, maar ik ben niet anders gewend.
  • Tja, ik kan onmogelijk zeggen hoe dit komt bij jou, maar wat ik vertelde is ook echt waar, weekend niet meegerekend max. één dag en bij 's ochtends overschrijven duurt het meestal uiterlijk tot de namiddag tot de ontvanger het heeft. Is echt meer dan eens mijn eigen ervaring.

    Alleen één welgemeend serieus advies, overdrijf je discussie niet door er in je topicstart eerst 4 en even later 7 dagen van te maken. Daarmee maak je je zelf nogal ongeloofwaardig.
  • Vaag he.. :D Mja.. postbank.. Maar wederom nu het zelfde.. Ik krijg nog geld terug van azerty, die geven ook aan dat het 4 dagen kan duren. en idd ik heb nog niets. Dat gaat'm ook niet worden voor maandag. Ik ben al weggegaan bij die tent in 1997, toen ze moeilijk deden over 2 gulden roodstand :evil: :lol:
  • Twee gulden rood staan, en daar deden ze moeilijk over? Ik mag €2500,- rood staan. Destijds toen dat wat ze noemen kwartaal krediet nog niet bestond deden ze, waar dat sporadisch bij een onverwacht wat hogere uitgave een keer gebeurde, overigens ook nooit moeilijk. Het werd gewoon op de toen nog wekelijkse rekeningoverzichten weergegeven en dienovereenkomstig werd er rente afgeschreven. Fors percentage, maar peanuts omdat maar om een paar dagen ging en na enkele dagen ruimschoots werd vereffend door de bijschrijving van mijn salaris.
    Dat laatste was overigens wel een voorwaarde van het rood mogen staan.
    Wat was trouwens moeilijk doen? Een berichtje dat je rood stond? Lijkt me vrij normaal.

    Ik zit bij de postbank doordat destijds mijn werkgever verlangde dat ik een bankrekening had omdat men niet werkte met contante betaling. Met enigszins een natte vinger heb ik toen de Postbank gekozen (toen heette deze nog Postcheque- en Girodienst).
    Het had ook een andere bank kunnen zijn, het enige wat toen de doorslag gaf was het gemak van in ieder postkantoor geld kunnen opnemen, waar je ook was, elke voorziening zoals geldautomaat en internetbankieren had nog nooit iemand wat van gehoord. Andere banken boden in die tijd gewoon minder gemak. Dat was alles.
    Nu maakt het hoegenaamd niets uit waar je zit.
  • [quote:a883e1e83f="eduard33"]Oke…, een uitdagende vraag :D Wat zet iemand er toe om bij de postbank een rekening te openen? Als ik om mij heen zie hoeveel mensen bij de postbank een rekening hebben, dan moet er blijkbaar iets goed zijn. En nu 15 jaar verder wil ik wel eens weten wat dat dan is.

    [/quote:a883e1e83f]

    Grootste voordeel van de postbank voor mij is iets wat anderen juist een nadeel vinden, namelijk geen kantoor om de hoek maar gewoon ff snel bellen als er wat is. Heb zowel zakelijk als prive met een groot aantal andere banken te maken gehad en ik irriteer me persoonlijk mateloos aan de "klantgerichte en persoonlijke benadering". Voor elk lullig dingetje langskomen op kantoor met je paspoort (bij het bedrijf vaak de directeur en niet een medewerker met een machtiging) en verder continue lastig gevallen worden met opdringerige vragen, als ik geld naar een dealer overmaak dan hoef ik geen offerte voor een autoverzekering opgedrongen te krijgen (ABN).

    Overigens noem je een paar onjuiste punten:

    - telebankieren gaat met smsjes en niet met papieren lijsten (enkel beschibaar voor ouderen zonder mobiel)
    - afschriften zijn gratis (maandelijks) als je vaker wilt betaal je ervoor

    Die langere overschrijvingstermijn is het enige vervelende, maar sinds er Ideal is, is dat ook opgelost voor de internetbestellingen. ;)

    iK Mag hopen dat de Postbank niet al teveel op de andere banken gaat lijken nu alles met ING op een hoop wordt gegooid.
  • [quote:c25076bc05]geen internet hebben om hun bankzaken te regelen. Die zullen naar alle waarschijnlijkheid nog met pen en papier naar de bank gaan[/quote:c25076bc05]
    Zo doe ik dat nog steeds :lol: :lol: Ook al heb ik internet en een mobiel. Zelfs geld neem ik nog steeds in contanten op aan de balie van het postkantoor :D
    Waarom? Omdat dit de meest betrouwbare werkwijze is; er kan immers niets gehackt/gefishingend worden, skimmers krijgen geen kans, kortom nog steeds de meest veilige manier..
    Dat kan toch echt niet gezegd worden van hun site, die zijn vaak het doelwit van criminelen evenals hun geldautomaten.
  • [quote:c82644e622="Charles-98"][quote:c82644e622]geen internet hebben om hun bankzaken te regelen. Die zullen naar alle waarschijnlijkheid nog met pen en papier naar de bank gaan[/quote:c82644e622]
    Zo doe ik dat nog steeds :lol: :lol: Ook al heb ik internet en een mobiel. Zelfs geld neem ik nog steeds in contanten op aan de balie van het postkantoor :D
    Waarom? Omdat dit de meest betrouwbare werkwijze is; er kan immers niets gehackt/gefishingend worden, skimmers krijgen geen kans, kortom nog steeds de meest veilige manier..
    Dat kan toch echt niet gezegd worden van hun site, die zijn vaak het doelwit van criminelen evenals hun geldautomaten.[/quote:c82644e622]

    Die onveiligheid van telebankieren wordt ook erg gehyped. Zelfs op een onbeveiligde pc loop je niet tot nauwelijks risico omdat een fraudeur in dat geval toch over jouw gsm voor de tan-codes moet beschikken. Verder wordt de schade van skimmers altijd gedekt, banken zijn daar ivm imago-schade vrij soepel mee.

    Bovendien papieren overschrijvingskaartjes waren in het verleden ook populair om uit de bus te hengelen en vervolgens de gegevens aan te passen naar het rekeningnummer van de fraudeur.

    Risico op fraude is verwaarloosbaar als je geen stomme dingen doet, daarvoor ga ik niet een groot deel van mijn vrije tijd opofferen om in de rij op het postkantoor te staan. (zeker niet met die openingstijden die niet op full time werkenden zijn afgestemd!)
  • Helemaal mee eens, afgezien van het feit dat je zonder al die faciliteiten alleen maar op postkantoren terecht kan en waar je ook komt met relatief veel contanten op zak moet lopen. Nu kan ik overal in binnen- en buitenland met mijn pasje of creditcard terecht.
    Inderdaad is veiligheid of onveiligheid maar net hoe je er mee omgaat. Of zou je om een voorbeeld te noemen bloedserieus in gaan op een telefonische vraag naar je pincode en wachtwoord z.g. ter controle?
    Het is maar waar je voor kiest, ik kies in elk geval voor gemak en dat bevalt me al heel veel jaren prima. Kiest een ander daar nadrukkelijk niet voor, dan vind ik dat uiteraard ook prima.
  • [quote:5222249e07="tomvdlee"]Ik vind de papieren lijst met TAN codes eigenlijk wel makkelijk. Want per SMS een code ontvangen op een mobiele telefoon is ook niet handig voor mij aangezien we met twee personen van één rekening gebruik maken. Als ze nu meerdere mobiele telefoonnummers toestaan.[/quote:5222249e07]Klopt niet: wij hebben op 1 rekening twee gebruikers dus ook 2 mobiele nummers waar je gebruik van kunt maken….

    Voor de rest ontlopen de banken elkaar niet zoveel…. en bureuacratisch….. hmmm de Rabobank kan er ook wat van het verhaal van de spaarcenten van mijn kids is te lang… niks kon via een overschrijving totdat ik het geld met de kinderen samen uiteindelijk maar ophaalde, wij hadden er genoeg van … "meneer, ik kan het ook op uw rekening storten hoeft u niet op straat ermee…"… Einde Rabobank…

    Nu heb ik voor een paar tientje bij de giro passen en cards voor mij en mijn vrouw. Goedkoper bij elkaar dan één credit card bij een grote maatschappij…. En nog wat andere zaken erbij maken de Postbank prettig.
    Sparen doen we bewust bij de ASN, verantwoord inleggen, dan maar een paar tienden lagere rente, maar dat valt ook wel mee.

    Tip: als je een brief naar de Postbank stuurt dat je wel een card wilt maar geen credit bedrag (dus nul ipv het standaard bedrag), kun je de credit card als een pin pas gebruiken en krijg je aan het eind van de maand een automatische afschrijving ervan bij jouw bank naar keuze en betaal je nu euro voor die maand…..
    Uiteraard heb je dan geen credit ruimte op de kaart…. maar das toch ontzettend duur geld…. en als je in het buitenland geweest bent duurt het toch altijd wel een aantal weken eer vaak restaurants en zo alles verwerkt hebben als je een bon ondertekent ipv pint…. . Het al wel steeds sneller gaan tegenwoordig.

    [b:5222249e07]credit ruimte= extreem duur geld…… [/b:5222249e07] Vraag het die Amerikanen maar…. :oops:

    Das snel verdiend geld zo….
  • Ik maak net zoals tomvdlee gebruik van de Postbank- en de Rabobank internetbankieren. De Postbank had ik het eerst. Daar wordt mijn maandelijkse salaris op gestort. Mogelijk dat het op een bank één dag eerder staat dan op de Postbank. Maar een groot probleem lijkt me dat niet. Mijn spaargeld staat allang niet meer bij de Postbank. Die staat op 3 andere spaarbanken.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.