Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

overstappen provider, nieuwe telefoon/abbo

None
10 antwoorden
  • hallo,

    Ik kan volgende maand mijn abbonement verlengen maar wil niet bij t-mobile blijven.

    mijn abbonement vervalt in Mei. dus dat betekent dat ik volgende maand een nieuwe telefoon mag uitkiezen + eventueel een ander abbonement.

    dit wil ik dus niet. ik wil bij t-mobile weg een naar een ander.

    kan ik dus ook volgende maand al een telefoon + abbonement uitkiezen bij een andere provider?. en dat dat abbonement ingaat zodra mijn abbo. bij t-mobile is afgelopen?

    en.. dat ik wel alvast volgende maand een nieuwe telefoon kan mee krijgen van de nieuwe provider?

    ingewikkeld..

    b.v.d

    marco
  • Je moet eerst telefonisch of schriftelijk je abbo opzeggen en daar een bewijs van eisen. Met dat bewijs naar een winkel gaan en kijken wat je mogelijkheden zijn. Let op EIS een schriftelijke bevestiging van het opzeggen van je huidige abbo. 8)
  • Verlengen kan altijd 2 of 4 maanden voor afloop, afhankelijk van duur abonnement. Overstappen kan pas als je abonnement daadwerkelijk is afgelopen. Wel opzeggen, anders wordt het stilzwijgend verlengt.
  • Kijk op de website van T-mobile hoe het moet?
  • ok ja dat wist ik..

    maar is het ook mogelijk dat als ik volgende maand bijv. bij ' HI' een nieuw abbonement neem en die laat starten in Mei(dat is wanneer mijn huidige abbo. stopt) dat ik dan al wel alvast volgende maand een nieuwe telefoon kan krijgen bij HI??

    marco
  • Volgens mij gaat dat niet lukken.
  • Pas maar op dat je straks geen twee abonnementen hebt… ;-)
    Als je telefoon nog goed werkt, kun je overigens veel goedkoper een simonly abonnement nemen.
  • Wil je je huidige nummer behouden?

    Dan opzeggen - en daarbij heb je de optie om je huidige nummer "mee te nemen" naar de nieuwe provider.

    Stap anders een keer een KPN winkel binnen (of Bellcompany etc etc) en laat je voorlichten.
  • Je heoft niet perse op te zeggen.
    Als je over wil stappen naar een andere provider kan dat 4 maanden van tevoren. Je vraagt het nieuwe abo. aan met nummerbehoud en zorgt ervoor dat het andere nummer ingaat als de andere is afgelopen.

    Bij Vodafone krijgt de winkel pas geld als je nummerbehoud is goedgekeurd en je krijgt dan pas de spullen ( dit duurt ongeveer 3 a 4 werkdagen) wel heb je de zekerheid dat dan dus nummerbehoud is goedgekeurd. Bij bijvoorbeeld KPN staat nummerbehoud los van de aanvraag, let dan dus goed op dat je een bevestiging krijgt van de goedkeuring nummerbehoud zodat je geen dubbele kosten krijgt doordat je oude abo. niet is opgezegd.

    Zelf opzeggen brengt het nadeel met zich mee dat als je vergeet te kijken of nummerbehoud is goedgekeurd op de einddatum van je contract je ineens niet meer kan bellen. Wil je dan alsnog je nummer houden moet je je oude provider bellen en zit je weer met 3 maanden opzegtermijn.

    Ook de meeste webshops / winkels kunnen je goed adviseren ( als ze willen) Let wel op dat je bij je aanvraag aangeeft je nummer te willen behouden en geen dubbele kosten wil.
  • Alles staat geregistreed in alle telefoon winkels, dit is een database van alle providers.

    Ga naar een telefoon winkel toe en hun zullen het abbo voor je over zetten nog op dezelfde dag van afloop van je oude abbo.

    Dit doe ik al 6 jaar (dus 3x 2jaar abbos).

    Succes ermee

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.