Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

Triest relaas...

Anoniem
None
11 antwoorden
  • Hieronder een geschiedenis welke (lijkt mij) toch wel de moeite van het vermelden waard is. Ter waarschuwing.

    Mijn dochter zit plotseling met een paar weken oude Toshiba laptop, welke totaal niets meer doet, behalve een hoge luidsprekerpiep produceren.
    Terug naar de winkel van aankoop, Paradigit, alwaar de analyse overeenkomt met die van mezelf: groot hardwareprobleem!
    De laptop moet dus retour ter reparatie.
    Advies Paradigit: regel zelf even telefonisch het transport. Scheelt veel tijd. Men komt 'm dan bij je thuis ophalen.

    Reparaties worden door Toshiba uitbesteed bij IMD Repair Center. Het transport is geregeld door DHL i.o.v. Toshiba.
    In het filiaal van Paradigit is de laptop kort voor transport nog gezien in fysiek prima staat. Dus los van het electronisch, hardware probleem verder niets bijzonders.

    De laptop is door de eigenaar in de [u:726fa63a87]originele verpakking, compleet met gebruik van de piepschuimblokken en de bubblefolie[/u:726fa63a87] (was nog bewaard) ter verzending aangeboden aan DHL.
    Een tijd later wordt mijn dochter benaderd door het reparatiebedrijf met de mededeling dat de laptop "zwaar beschadigd" is ontvangen. D.w.z. zowel de base als de cover (onderzijde / behuizing en deksel). Zware, diepe krassen…
    Na betaling van 300 Euro zou men dit repareren (het hardwareprobleem uiteraard onder garantie).
    Iedere betrokkene, zowel Toshiba, IMD Repair Center als Paradigit schuift iedere verantwoordelijkheid terzijde. Van hulp of coulance van Paradigit is ook geen sprake.
    IMD Repair Center heeft (op verzoek) een foto'tje verstuurd waarop wat onregelmatigheden op een deel van de base te zien zijn; niet echt noemenswaardig. In de bijbehorende mail gaf men aan:
    [i:726fa63a87]Hierbij ontvangt u een foto waarin u duidelijk kunt zien dat base encloser defect is. Wij konden helaas geen foto maken van de LCD top-cover waar duidelijk het deuk te zien was.[/i:726fa63a87]
    Een verzoek om meer foto's en foto's van de (beschadigde??) verpakking is tot nu toe niet gehonoreerd.

    Ik krijg zelf het idee dat iemand op gruwelijke wijze de zaak bedonderd:
    Het apparaat is ongeschonden verzonden. Als het vervolgens zogenaamd met schade arriveert, dan moet ofwel de verpakking eveneens beschadigd zijn, ofwel het apparaat is na het uitpakken beschadigd (bij de ontvanger?)!

    Tja, en "bewijsvoering" van de verzender is uiteraard flinterdun.
    Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar er is in ieder geval lering uit te trekken:
    Laat de zaak die je het apparaat heeft verkocht voor [u:726fa63a87]alles[/u:726fa63a87] zorgen. Van A t/m Z. Dus ook voor de verzending! Dat voorkomt een drama als dit. Een filiaal van een gerenommeerd(e) winkel(keten) zal nooit kunnen ontkennen dat men het apparaat in goede (fysieke) staat heeft ontvangen van de klant.

    Edit 1) De datum/tijdinformatie van de foto leert dat deze in november 2005 gemaakt zou zijn! Als de camerainstelling foutief zou zijn, is dit hun probleem.
    Begint te ruiken naar malafide bezigheden. Politiewerk?
  • o, dit komt heel heel vaak voor.
    Ik heb bij een grote winkelketen gewerkt, en daar stuurden wij het op, nadat wij als verkoopmedewerkers het persoonlijk hadden ingestuurd. Om het vervolgens van IMD (ja, dit bedrijf doet dat voor praktisch elk bedrijf dat in NL laptops verkoopt) belachelijk beschadigd terug te krijgen zonder dat er ook maar iets gerepareerd is.

    Ik kan je bij deze vertellen dat dit aan IMD ligt. Mocht je hulp nodig hebben als je een eventuele zaak erover opent, dan kan je altijd contact met mij opnemen. Ik heb nog wat ex-collega's die niets anders erkennen :)
  • Ik heb je aanbod doorgestuurd! Bij voorbaat dank!
    Je schrikt je rot als je Googelen op "IMD Repair" en ziet wat je allemaal tegenkomt!
    Ik heb een sterk vermoeden dat men daar (in ieder geval wat betreft deze zaak) de zaak aardig aan het flessen is. Dit stinkt!!
    Als men weigert om met foto's van een beschadigde verpakking over de brug te komen, gaat het steeds meer voor de hand liggen om aangifte bij de politie te doen!
  • ik zou het direct doen morgen. stel niet uit tot later wat je morgen kunt doen (gezien de tijd, het gezegde even aangepast haha)
  • [quote:3643e1bc3f="lion"]
    Begint te ruiken naar malafide bezigheden. Politiewerk?[/quote:3643e1bc3f]

    De politie gaat echt niet bij elk conflict tussen winkel en klant bemiddelen, want echt sprake van een strafrechtelijk probleem is er niet (en zelfs bij duidelijke oplichting neemt men in de regel slechts procesverbaal op als het niet om duizenden euro's gaat)

    Lijkt me een prima verhaal om je rechtsbijstand op af te sturen als je die hebt.
  • Het ruikt hier naar oplichting. Dus als dat hard gemaakt kan worden (en daar begint het op te lijken!): waarom geen politie…?
    Ach, en anders hebben we nog wel wat consumentenrubrieken: Radar, Kassa en uiteraard ook nog het Juridisch Loket.

    Na veel 5en en 6en heeft men een foto verstuurd (ook uit 2005…! :? ) van de verpakking waar [u:c6205d20f6]zwart[/u:c6205d20f6] piepschuim zichtbaar is, terwijl de oorspronkelijke bescherming bestond uit [u:c6205d20f6]wit[/u:c6205d20f6] piepschuim. Daar is-ie ook in verzonden…..
    Verder had men het in eerste instantie over "krassen", terwijl de begeleidende mail van die verpakkingsfoto een "deuk" meldt. :roll: :roll:
    Een foto van die bewuste "coverschade" kan men om onduidelijke redenen nog steeds niet verzorgen.

    Dit praktijken in dit bedrijf zijn allesbehalve fris te noemen, hetgeen ook door andere IT shops wordt bevestigd. Er schijnt een enorme hoeveelheid klachten te bestaan. Dit soort gevallen, maar ook veel geretourneerd materiaal dat gerepareedr had moeten worden, maar nog steeds defect terug komt bij de winkel.
    Misschien wordt het tijd dat een bedrijf als Toshiba z'n contracten met IMD opzegt en een ander in de arm neemt die de boel wel goed verzorgd en niet besodemietert.
    Het filiaal van Paradigit neemt e.e.a. hoog op nadat alle mailing, foto's en uitspraken van IMD is verzameld en belooft Toshiba hierover te benaderen.
  • Laat ik nou altijd hebben gedacht dat onder "computercriminaliteit" verstaan werd het bedrijven van allerhande zaken welke het daglicht niet kunnen verdragen [u:2cbb979a96]met behulp van computers[/u:2cbb979a96]…..
    Da's dus niet helemaal correct. Ook het bedrijven van criminaliteit [u:2cbb979a96]mèt[/u:2cbb979a96] computers (en onderdelen daarvan) maakt hier deel vanuit.

    Zonder al te veel fantasie maakt een bedrijf als [b:2cbb979a96]IMD Repair Center[/b:2cbb979a96] zich hier blijkbaar schuldig aan. Aan "computercriminaliteit" dus….
    Men heeft nml. nog steeds geen kans gezien om aantoonbaar te maken dat er sprake is van schade en blijft nog steeds op het standpunt staan dat de schade is ontstaan bij de eigenaar, voor de verzending.
    Grote larie, want zelfs het verkoopfiliaal van Paradigit heeft deze machine kort voor verzending gezien en zijn als verkoper verplicht om deze zaak tot een goed einde te brengen. Dit wordt dan ook in een aangetekende brief met vermelding naar de rechten van de consument aan de hand van Consuwijzer duidelijk gemaakt.
    Als desondanks iedereen z'n verantwoordelijkheid maar blijft afschuiven (die hele zaak duurt nu al bijna een maand!!), dan is er maar nog maar een oplossing: het juridisch loket.

    Men maakt op schandalige wijze misbruik van gedupeerden in de wetenschap dat men "toch geen rechtzaak zal aangaan"….
    Ik hoop dat dit toch op z'n pootjes terecht komt, want voor het belazeren van mensen heb ik geen goed woord over.
  • ik was al lang naar het juridisch loket gegaan !!
  • Ik ook. Echter mijn dochter is inmiddels moe gevochten en heeft geen zin om er nog tegen in te gaan.
    De afgelopen dagen kwam men nml. met een (voor haar) nieuw verhaal: de binnenzijde zou beschadigd zijn door vocht. En dat terwijl het eerste verhaal uitwendige, zichtbare beschadigingen betrof.
    Ik heb een vermoeden dat daar een stel criminelen zitten die exact weten hoe ze de kluit, zonder al te veel risico, belazeren kunnen…

    Als het mijn machine was geweest, dan zou ik uit twee mogelijkheden hebben gekozen:
    A) Ik had IMD bezocht om met eigen ogen te kunnen aanschouwen wat men allemaal beweert.
    B) Ik had 'm ongerepareerd terug laten komen naar Paradigit om aan te kunnen tonen dat er bij IMD gerotzooid is, ofwel een fanatasieverhaal in elkaar gespijkerd is.

    Maar ja; da's makkelijk gezegd. Een student heeft ziet zoveel mogelijkheden.
  • student of geen student .. het gaat om een product die zij heeft gekocht (danwel gekregen), welke best waardevol is .. dat laat je toch niet zomaar zitten.

    'Geen zin' ligt op het kerkhof, 'wil niet' ligt er naast.
  • Je hebt volkomen gelijk. Als het mijn zaak was, dan ging ik d'r mee door tot ik er dood bij neerviel….. :evil:
    Maar ja, 't valt (helaas) buiten mijn invloedsferen…..

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.