Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

Internet overstap artikel

Charles-98
14 antwoorden
  • Even de situatie:
    We zitten momenteel bij Scarlet Telecom, maar we zijn daar niet tevreden. Nu hebben we de overstap gemaakt naar Online (Voorheen Wanadoo) We moeten zelf onze huidig Scarlet abonnement opzeggen.
    Nu weet ik uit ervaring dat dit best lastig kan zijn, omdat ik voorheen een tijd lang zonder internet heb gezeten bij een overstap.

    Ik heb ooit in Computer!Totaal een artikel gelezen over veilig/goed overstappen. Het probleem is alleen dat ik dit artikel niet meer kan vinden.
    Weet iemand nog in welk nummer het was of waar ik het artikel nog terugkan vinden? Mischien hebben jullie zelf ook nog tips voor veilig/goed overstappen.

    Bij voorbaat dank,

    Jeremy
  • Bij Scarlet in ieder geval d.m.v een aangetekende brief opzeggen. Ja, dat kost wat maar dan kan je wanneer er problemen optreden daar altijd op terug vallen.Dus ook een datum in de brief vermelden wanneer je niet meer van hun diensten gebruik wil maken en om een bevestiging van de opzegtermijn vragen.Dan kun je naar een andere provider overstappen. Het artikel wat je zoekt ken ik niet.
  • Volgens Online hebben wij verbinding vanaf 2 juni, dus ik moet dan in de aangetekende brief naar Scarlet schrijven, dat ik vanaf 2 juni niet meer van hun diensten gebruik wil maken?
  • Je moet er eerst achter zien te komen of ze een opzegtermijn hanteren.
  • Bij mijn weten een maand van te voren ofzo. Zal dat nog voor de zekerheid nachecken.
    Volgens mij heb ik het artikel gevonden: http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Cursus-artikel/Overstappen-van-provider.htm
  • Ik zal het ook eens lezen,maar kijk dus uit dat er niet een tijd 2 abbo"s naast elkaar lopen.Suk6 .
  • Naja, die tip geven ze daar wel een beetje. Dat je een maand dubbel betaald, zodat je zonder onderbreking zit.
  • Nog even een opmerking.

    Toen wij werden gebeld door Online hebben ze gezegd dat hun de hele overstap zouden regelen. Het enige wat ik daarvoor moest doen, was mijn de gegeven van mijn huidige provider doorgeven (Naam, klantummer etc.)
    Het was niet noodzakelijk volgens de telefonist(e) dat gelijk te doen, dus ik belde drie dagen later naar Online om die gegevens door te bellen.
    Nu kreeg ik dit keer als antwoord: ''De overstapservice van Scarlet ondersteunen wij niet''
    Vreemd genoeg heb ik bij het 1e telefoontje al gezegd dat ik bij Scarlet zat, maar de telefonist(e) reageerde daar niet op. Zij/Hij zou het allemaal regelen. Het hele verhaal ook tegen mijn ouders verteld. '' Als hun dat zeggen, dan moeten hun dat ook regelen''
    Maar dan denk ik: Ze ondersteunen de overstapservice van Scarlet toch niet. Dus wat moet ik doen? Online de overstap laten regelen, die ze schijnbaar niet kunnen doen of zelf aan de slag?
  • Ik weet niet of je wel eens naar Radar kijkt maar dit soort dingen is erg moeilijk. Wat ik al voorstelde is om aangetekend op te zeggen en een zwart op wit retourbericht vragen wanneer je van het Scarlet-abbo af bent. Dan kun je een nieuw abbo nemen met een paar dagen ertussen.
  • Altijd alles zelf in de hand houden, op tijd beginnen, alles aantekenen… nadat je alle kleine letters gelezen hebt…

    Ben inmiddels al 4x gedwongen geswitcht, nooit langer dan een paar uur van het Internet geweest…

    Dubbel: jammer dan.. liever 1 maand dubbel dan 1 maand zonder…..
  • Online…tja ik was net van plan om bij ze weg te gaan, ik heb de overgang van wanadoo naar orange en toen weer naar online meegemaakt maar ik wil nu wel gewoon bij ze weg. Ik heb onder de hand 5 liveboxen versleten, wat een "kaa uu tee" dingen zijn dat, na iets van een jaar, soms korter, kan je ze of om de week of om de dag of om de zoveel uur herstarten omdat de verbinding gewoon verbroken wordt. En ik bel zogezegd "gratis", met hun telefonie totaal abbo, wel met een start tarief van 4 cent; maar als om de zoveel tijd de verbinding wordt verbroken kan je opnieuw bellen en [i:e9e2efd6da]weer[/i:e9e2efd6da] het start tarief betalen, zo werkt gratis dus niet.

    Enuh dit:
    "Razendsnel internet & onbeperkt bellen voor de blijvend lage prijs van € 30 p/m"
    geld natuurlijk alleen voor nieuwe klanten, klanten die ze al 7 jaar trouw zijn, betalen nog steeds 40 euro voor exact het zelfde abbo.
    Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel krijg dat ze hun diensten kunnen steken waar de zon niet schijnt (je zit alleen vast aan een jaarlijks stilzwijgende contract verlenging van een jaar, toppie).
  • [quote:f8bacf95a6="Drewster"]Online…tja ik was net van plan om bij ze weg te gaan, ik heb de overgang van wanadoo naar orange en toen weer naar online meegemaakt maar ik wil nu wel gewoon bij ze weg. Ik heb onder de hand 5 liveboxen versleten, wat een "kaa uu tee" dingen zijn dat, na iets van een jaar, soms korter, kan je ze of om de week of om de dag of om de zoveel uur herstarten omdat de verbinding gewoon verbroken wordt. En ik bel zogezegd "gratis", met hun telefonie totaal abbo, wel met een start tarief van 4 cent; maar als om de zoveel tijd de verbinding wordt verbroken kan je opnieuw bellen en [i:f8bacf95a6]weer[/i:f8bacf95a6] het start tarief betalen, zo werkt gratis dus niet.

    Enuh dit:
    "Razendsnel internet & onbeperkt bellen voor de blijvend lage prijs van € 30 p/m"
    geld natuurlijk alleen voor nieuwe klanten, klanten die ze al 7 jaar trouw zijn, betalen nog steeds 40 euro voor exact het zelfde abbo.
    Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel krijg dat ze hun diensten kunnen steken waar de zon niet schijnt (je zit alleen vast aan een jaarlijks stilzwijgende contract verlenging van een jaar, toppie).[/quote:f8bacf95a6]


    ik heb ook de naamsverandering van wanadoo naar orange naar online meegemaakt.

    heb nooit problemen ondervonden in het wanadoo en orange tijdperk.
    helaas sinds ze ONLINE heten, en een nieuwe strategie gebruiken, is de '24/7 gegarandeerd online'-belofte ver te zoeken. Heel vaak vlieg ik van de lijn af. Zoals ook eergisteren. Ik ben aan het emailen, pats internet eraf. Moet ik de modem restarten. Geen signaal. Ik bellen om 17.04u. Krijg ik een bandje te horen: in verband met koninginnedag zijn wij vandaag om 17.00 gesloten en morgen tijdens de dag zelf de gehele dag'. …

    maar goed, ik heb glasvezel internet besteld.. binnen 2mnd ben ik van wanorangonline af !! …
  • Naja op aanraden van iemand ben ik op Online uitgekomen, omdat die persoon echt nooit problemen had met telefonie en internet.
    Iedergeval betalen wij wel €30,- de komende jaren, want ik heb dit nagevraagd. Ze geven na een jaar of zelfs langer geen prijsverhoging.
    Klein minpuntje is dat we worden teruggezet naar de 8MB snelheid, omdat 20 MB bij ons niet beschikbaar is. Dat heb ik toch maar gedaan, want ik zit momenteel op 4MB. Enige probleem is dus die overstapservice waar ik van baal, maar dat komt (hopelijk) wel goed.
  • [quote:d8b6aa2c8d="Jax Dryke"][quote:d8b6aa2c8d="Drewster"]Online…tja ik was net van plan om bij ze weg te gaan, ik heb de overgang van wanadoo naar orange en toen weer naar online meegemaakt maar ik wil nu wel gewoon bij ze weg. Ik heb onder de hand 5 liveboxen versleten, wat een "kaa uu tee" dingen zijn dat, na iets van een jaar, soms korter, kan je ze of om de week of om de dag of om de zoveel uur herstarten omdat de verbinding gewoon verbroken wordt. En ik bel zogezegd "gratis", met hun telefonie totaal abbo, wel met een start tarief van 4 cent; maar als om de zoveel tijd de verbinding wordt verbroken kan je opnieuw bellen en [i:d8b6aa2c8d]weer[/i:d8b6aa2c8d] het start tarief betalen, zo werkt gratis dus niet.

    Enuh dit:
    "Razendsnel internet & onbeperkt bellen voor de blijvend lage prijs van € 30 p/m"
    geld natuurlijk alleen voor nieuwe klanten, klanten die ze al 7 jaar trouw zijn, betalen nog steeds 40 euro voor exact het zelfde abbo.
    Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik het gevoel krijg dat ze hun diensten kunnen steken waar de zon niet schijnt (je zit alleen vast aan een jaarlijks stilzwijgende contract verlenging van een jaar, toppie).[/quote:d8b6aa2c8d]


    ik heb ook de naamsverandering van wanadoo naar orange naar online meegemaakt.

    heb nooit problemen ondervonden in het wanadoo en orange tijdperk.
    helaas sinds ze ONLINE heten, en een nieuwe strategie gebruiken, is de '24/7 gegarandeerd online'-belofte ver te zoeken. Heel vaak vlieg ik van de lijn af. Zoals ook eergisteren. Ik ben aan het emailen, pats internet eraf. Moet ik de modem restarten. Geen signaal. Ik bellen om 17.04u. Krijg ik een bandje te horen: in verband met koninginnedag zijn wij vandaag om 17.00 gesloten en morgen tijdens de dag zelf de gehele dag'. …

    maar goed, ik heb glasvezel internet besteld.. binnen 2mnd ben ik van wanorangonline af !! …[/quote:d8b6aa2c8d]

    deze mening deel ik niet.
    ik ben erg tevreden over online, Orange gaf een zeer slechte service , zeker met die waardeloze livebox.
    naar mijn weten heeft firma online die niet meer, en gebruiken ze nu speedtouch modelen.
    ik ga per einde contractdatum 20 euro betalen ipv 34 euro. mijn snelheid is 20mbits, en haal practisch altijd 17mbits, indien de andere kant ook snel is.
    Ik ben zeer tevreden over online

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.