Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Offtopic Forum

schokkende auto

Anoniem
Winblows3.1
12 antwoorden
  • Er is vast wel iemand op't forum die iets meer verstand heeft van auto's als ik….

    Mijn auto schokt de laatste tijd wat, hij pakt de toeren niet meer helemaal lekker. ik geef gas, en blijft hij zo rond de 2000 toeren hangen, om na een aantal seconde ineens weg te schieten. Zouden dat de bougies kunnen zijn? of het brandstoffilter? Wellicht heeft iemand er een idee over voor ik naar de garage ga. alvast bedankt.
  • Hallo,

    Helaas kan ik zo niet beoordelen waar dit aan kan liggen. Lekke vacuumslang, lekke koppakking, vervuilde brandstof etc.
    Kijk eens op www.problemcar.nl , daar kun je per merk en type raadplegen en vragen op kwijt.
    Succes.

    vr.gr.
    Frans
  • laat de koppeling eens nakijken door een beunhaas .. lijkt een probleem met de koppeling/schakelbak ..
  • Het is al een oudje, dus er word zowieso wel iets gevonden bij de koppeling denk ik. Het schakelen gaat ook wat losser allemaal. Maar het zou heel goed kunnen inderdaad. Vooral omdat die toeren even blijven hangen. Ik kan zelf de bougies wel vervangen e.d. Maar meer geld ga ik er niet in steken :lol: En dan te bedenken dat ik een wereld auto heb moeten inleveren voor dit stuk schroot.. :cry: Mja… recessie he….

    Ik had eerst de bovenste, en nu de onderste… :cry:

    Voor: [img:9c6092ae4c]http://www.headoncountry.com/DC.jpg[/img:9c6092ae4c]

    En nu deze: [img:9c6092ae4c]http://headoncountry.com/MC.jpg[/img:9c6092ae4c]
  • Hallo,

    Tja… het is behelpen, maar je zit droog!
    Laat tzt nog even weten wat het euvel geweest is.

    vr.gr.
  • :lol: Nog wel ja, mijn open dakje begint ook al wat te lekken… lol Mja, het is wel **** hoor.. Die dodge is wel een vette bak! evenwel ook erg zuinig. 1:19, en dat voor een 1500kg 2.0 diesel. Het gene wat zeer doet is dat ik een perfecte staat auto moet inleveren voor een … nou ja.. dit… lol
    Ik laat je weten hoe het afloopt.
  • Zolang je nog moet koppelen om te schakelen kan je rustig doorrijden… Zo ben ik ooit vanuit Parijs terug naar Nederland gereden. Nee, ik zou er ff een monteur naar laten kijken. Of doe het zoals deze koning: http://www.youtube.com/watch?v=PV_nxkPxLGk
  • het gaat er niet om of ik door kan rijden, Het gaat er om dat die auto stottert. En naarmate hij warmer wordt, word dat minder. [quote:9f706a8364]Nee, ik zou er ff een monteur naar laten kijken[/quote:9f706a8364] Doe mij ff wat monteur centjes dan…….. Je kan me pb'en voor mijn rekening gegevens :roll:
  • Tja, dan houdt het op. We vormen samen niet een forum van helderzienden.
    Mogelijkheden zijn inderdaad de bougies als die er al ettelijke duizenden kilometers inzitten. Maar verder vrees ik dat als je er zelf helemaal geen verstand van hebt, dat iemand die dat wel heeft er even naar kijkt. En let wel, die is op afstand ook geen helderziende. Hij zal dus echt even poolshoogte moeten nemen.

    Overigens rijden er nog wel veel oudere bakken rond, die nog in uitstekende staat zijn. Kan dus best zijn dat het een kleinigheid is.
  • [quote:5e8b0e4af7="J. de Boer"]Overigens rijden er nog wel veel oudere bakken rond, die nog in uitstekende staat zijn. Kan dus best zijn dat het een kleinigheid is.[/quote:5e8b0e4af7]Onderhoud is bij zulks het sleutelwoord. Ik rij een 14 jaar oude fiat, maar die is nog een prima staat (al moet er inmiddels wel een nieuwe koppelingsplaat in, maar da's normale slijtage en kost nog geen 100 euro).
    Bougies moet je inderdaad met enige regelmaat vervangen. Afhankelijk van de auto en de gebruikte bougies moet je rekenen op een levensduur van 30.000 tot 60.000 km. Hierbij is het overigens ook van belang dat de elektrodenafstand juist wordt afgesteld volgens de specificaties van de motorenfabrikant. Dit bepaalt namelijk de vonkgrootte en vonktijd en is essentieel voor je verbranding. Een te kleine vonk kan resulteren in een achterwege blijvende ontsteking terwijl een te grote vonk ten koste kan gaan van de vonktijd waardoor een ontsteking ook niet of niet volledig plaatsvindt.
    Als je dus een beun hebt gehad die niet goed heeft gekeken naar bougies maar ze er gewoon in heeft geschroeft, dan kan dat ook al gewoon de oorzaak van je probleem zijn.

    Overigens: je noemt dat je eerst een diesel had. Is je huidige auto ook een diesel? In dat geval is het hele bougie-verhaal zinloos, want diesels hebben geen bougies…
  • [quote:e1ff563e26="Ger"][quote="JOverigens: je noemt dat je eerst een diesel had. Is je huidige auto ook een diesel? In dat geval is het hele bougie-verhaal zinloos, want diesels hebben geen bougies…[/quote:e1ff563e26] :lol: nee, dit is benzine. Mja, ik zal wel even rondkijken of er iemand naar kan kijken voor weinig.
  • [quote:d4e876fb71="J. de Boer"]want diesels hebben geen bougies…[/quote:d4e876fb71]gloei bougies :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.