Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Trashcan

[dec 2004] Helpdesk

phandaman
3 antwoorden
  • Geef hier uw mening over de rubriek Helpdesk. Wat is er goed, hoe mag het anders?
  • In het november nummer staat een probleem vermeldt over het niet draaien van spellen. De DxDiagn zegt: test geannuleerd omdat er op een knop is gedrukt.

    Ik heb dit probleem zelf ook ondervonden en het heeft me een jaar gekost om het probleem te vinden. Het ligt in de driver voor het keyboard. Verander de driver naar een standaard driver van windows xp en alles werkt weer. Eenvoudig, als je het eenmaal weet.

    Is dit de juiste manier om dit te melden of kan ik het beter anders doen?
  • OP de helpdesk wordt een vraag gesteld in verband mt een "Traag lokaal netwerk".

    Het klinkt als zouden de verbindingen in de netwerkkabel in de verkeerde volgorde gemaakt zijn. De elektrische verbindingen zijn wel corect (b.v bruin op bruin en rood/wit op rood/wit) maar de volgorde is verkeerd.
    Waardoor de juiste paren zoals bruin , bruin/wit en rood, rood/wit enz. enz. gescheiden worden.
    Dan werkt het nog wel met korte netwerkverbingen (alhoewel langzamer) maar bij langere verbindeingen zal het helemaal niet meer werken. Terwijl als je dit meet met een kabeltester is alles oke.
    Dus aansluitvolgorde RJ 45 connectoren:
    oranje/wit
    oranje
    groen/wit
    blauw
    blauw/wit
    groen
    bruin/wit
    bruin

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.