Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Trashcan

Februari 2006: Het Systeem

Anoniem
None
15 antwoorden
  • Geef hier uw mening over deze rubriek.
  • Goededag,

    Na het lezen van jullie maandelijks terugkerende item "Het Systeem" heb ik een vraag over de winnaar van het middenklassesysteem.

    Ik ben naar de site van NC The Store gegaan om het geheel aan te schaffen, maar nou zag ik dat er geen cooler bij zit. Gaat dit geen problemen leveren?

    Tevens de vraag of het systeem een 64-bit versie van XP had? Hier ga ik wel vanuit ivm de processor, maar het was nergens uit op te maken.

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen.
  • Goedemorgen,

    Om eerlijk te zijn: het artikel is me goed bevallen alleen bevalt er iets in mijn ogen iets niet. Het over gaat over het basissysteem van NC The Store. Hierin wordt een Winnie B (lees: Winchester B) in het systeem opgenomen. Dit was een fout van NC The Store, maar jullie geven als argument op deze processor dat het een oudere versie (wat ook klopt) maar dat deze slechter te overclocken is dan een Venice. In het artikel wordt aangeduid dat het voor de meeste gebruikers niet interessant zal zijn, maar in mijn ogen valt het onder de noemer 'overbodige informatie' om te vertellen bij een budgetsysteem slecht dat een Winnie slecht clockt.

    Met vriendelijke groet,
    Sylvester ;)
  • [quote:433276d24a="Gamefish"]Ik ben naar de site van NC The Store gegaan om het geheel aan te schaffen, maar nou zag ik dat er geen cooler bij zit. Gaat dit geen problemen leveren?

    Tevens de vraag of het systeem een 64-bit versie van XP had? Hier ga ik wel vanuit ivm de processor, maar het was nergens uit op te maken.[/quote:433276d24a]
    Bij elk systeem wat we in de rubriek Het Systeem bespreken wordt een koeler geleverd. We vermelden alleen de koeler niet in het blad. Vaak gaat het om een standaard koeler en we moeten woekeren met de ruimte die we hebben. Geen zorgen dus.
    Wat betreft een 64-bit versie van Windows XP, normaal gesproken wordt een 32-bit versie van XP geleverd. Het is aan de leverancier of hij voor hetzelfde geld de 64-bit versie van XP levert. Het hangt natuurlijk ook af van de beschikbare drivers van de gebruikte hardware. Het gaat al een stuk beter maar er is nog altijd een driverachterstand voor 64-bit Windows XP.
  • Ik overweeg ook serieus om het systeem aan te schaffen. Aangezien ik nu een erg (erg!) luidruchtig systeem heb, vraag ik me af hoe dat zit bij dit systeem..?
    Er staan een aantal coolers bij genoemd, welke zou voor dit systeem aan te raden zijn, want er is wel erg veel keuze ;)
  • Ik vind het testen van systemen en het publiceren van de resultaten ervan onzinnig. Er wordt een totaal verkeerd beeld gewekt van wat er in de markt gaande is. De echte spelers in de markt leveren geen systeem aan. De meeste PC's worden niet op dit soort vergelijkingen en onderzoeken verkocht. Ga maar eens in een consumenten shop staan en dan kijken wat er gebeurt tussen klant en verkoper. Hetzelfde verhaal geldt in het zakelijke segment. Dit soort testen heeft weinig tot geen zin.
    Technisch misschien leuk, voor de keuze van een PC, geen enkele waarde.
  • Volgens mij worden de systemen in deze rubriek niet onderworpen aan een test maar wordt er een keuze gemaakt op basis van aangeleverde offertes.

    Vraag me idd wel af hoeveel offertes er per keer meedoen ? Zijn dit er steeds slechts drie of zijn dit er veel meer (10-20?) en worden alleen de beste drie getoond?
  • Het wisselt van maand tot maand, maar meestal hebben we rond de 20-30 offertes.
  • [quote:3ca9a73df7="DoeHetZelf"]De echte spelers in de markt leveren geen systeem aan. De meeste PC's worden niet op dit soort vergelijkingen en onderzoeken verkocht. Ga maar eens in een consumenten shop staan en dan kijken wat er gebeurt tussen klant en verkoper.
    Technisch misschien leuk, voor de keuze van een PC, geen enkele waarde.[/quote:3ca9a73df7]
    Onzin, een verkoper probeert je altijd iets te verkopen binnen een bepaald budget, in dit soort artikelen word de consument voorgelicht over de mogelijkheden binnen bepaalde budgetten.
    Heb me wel eens verbaasd watvoor belachelijk systeem er aan mensen word verkocht in een winkel, dergelijk artikelen kunnen dus zeker geen kwaad.
  • De meeste consumenten lopen een winkel binnen, hebben hooguit een foldertje gezien of misschien zelfs gelezen, die verdiepen zich niet in die onderzoeken. Die mensen lezen geen pc bladen of magazines en kopen op prijs en uiterlijk, net als een geluidsinstallatie of een platte TV die zonder naar de mogelijkheden van de geluidsinstallatie of de platte TV te kijken.

    Tal van bedrijven die vroeger met de beste pc's uit dit soort onderzoeken boven kwamen drijven zijn al lang ter ziele. Goede voorlichting kan inderdaad geen kwaad, maar de gemiddelde consument leest echt niet C!T voordat een pc wordt aangeschaft. Er is altijd wel een "expert" in de familie of kennissenkring die daar voor doorgaat.

    De meeste PC's worden niet op rationele argumenten verkocht. De verkoper gebruikt "vakjargon"(die zal het wel weten) en echte vragen stellen (als je dat kan) doet men niet. Van echt verkopen is ook geen sprake. Je komt binnen, de budgetruimte of wat men leuk vindt is al snel duidelijk. Als "verkoper" of "adviseur" (wat niets voorstelt) hoef je alleen maar het proces naar het magazijn en naar de kassa te begeleiden. Het personeel is "low-cost" en de marge op PC - handel is zeer klein.

    De aanbevolen PC's zijn die net zo gemakkelijk en direct mee te nemen in Amsterdam, Groningen en Maastricht, of moeten we die ergens in het Gooi ophalen? (als voorbeeld). Je gaat niet vanuit Groningen naar Amsterdam of Maastricht om een goede PC op te halen…. (als voorbeeld).
  • Dolletjes die sterotyperingen :P Laten we maar niet te veel artikelen in een blad zetten, degene die het lezen weten het toch allemaal al :roll:
  • Allereerst hulde voor "Het Systeem", het heeft mij in elk geval over de drempel geholpen om met een gerust hart een goed geprijsd systeem aan te schaffen. E e n maar: in het artikel staat "We hebben het dubbel gecontroleerd, maar NCtheStore gaat echt dit systeem voor deze prijs leveren" Ik heb via hun site het systeem inmiddels besteld en zojuist afgehaald. Pas thuisgekomen twijfelde ik over enkele details en inderdaad:
    1) i.p.v. Creative Inspire P5800 wordt Creative Inspire T6060 geleverd
    2) i.p.v. Logitech MX518 mouse wordt de RX-300 geleverd3
    3) Logitech premium headset wordt/is niet geleverd
    4) 20 in 1 cardreader wordt/is niet geleverd, ik heb zelf een 15 in 1 cardreader voor 33 euro erin (moeten) laten zetten.
    1) en 2) heffen elkaar wel zo'n beetje op, is net wat je zoekt
    3) en 4) kosten dus wel wat en daarmee zou systeem buiten het gestelde 1200 euro budget (of net erboven) vallen. Geen waarde oordeel over nc the Store nog, want contact en levering was tot nu toe prima en verder had ik zelf op de bestellijst even op moeten letten. Ik zal ze morgen eens om commentaar vragen.
  • Testwinnaar inmiddels aangesloten,
    Zalman 7700A koeler toe laten voegen, systeem is vast stiller dan het anders geweest zou zijn, maar echt stil vind ik het nog niet; het is in elk geval niet stil genoeg om met plezier een niet-aktie DVD via de computer te kijken.
    Belangrijker: Aan-uit knop functioneerde slecht (ongeveer 1 op de 4 keer succes), direct gebeld natuurlijk. Schijnt eerste dergelijke klacht te zijn en ze pakten er meteen een soortgelijke kast bij om te kijken waar het aan zou kunnen liggen (hoefde ik niet meteen 110 km te rijden :lol: ) Probleem lijkt echter nu net zo plotseling verdwenen als dat het kwam, hopelijk blijft het weg.
    Over de accessoires: Volgens NC the Store zijn de specificaties in Computer Totaal niet correct, ze hopen dan ook op een rectificatie in het volgend nummer.
  • Leuk om hier zo'n verhaal te lezen, je zal toch altijd iets blijven houden dat anders is/niet volgens verachting.

    Dus meneer DoeHetZelf…. hoe gruwelijk mis had je het kunnen hebben :P
  • Klopt we hebben een foutje gemaakt. De laatste 2 items van de offerte van het NC The Store middenklassesysteem hadden moeten zijn:

    [b:fd232b475a]LUIDSPREKERS:[/b:fd232b475a] Creative Inspire 5.1 T6060
    [b:fd232b475a]MUIS/EXTRA'S:[/b:fd232b475a] Logitech Optical Wheel mouse black OEM

    Er zitten dus geen geheugenkaartlezer en headset bij dit systeem. De beoordeling is op basis van de door NC The Store geleverde offerte gedaan. Tijdens het productieproces zijn wat regels van de vorige maand blijven staan. Onze excuses voor de onduidelijkheid.

    Jeroen de Jager
    Hardware-redacteur Computer!Totaal

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.