Vraag & Antwoord

Trashcan

Juni 2009: Test: Digitale kluisjes

Anoniem
tomvdlee
2 antwoorden
  • Persoonlijke gegevens zijn steeds vaker digitaal beschikbaar. Veel mensen scannen zelf polissen en documenten in, maar ook instanties zoals verzekeringsmaatschappijen leveren ze soms digitaal aan. Al die gegevens kut u op uw computer bewaren, maar is dat wel handig? Als uw pc wordt gestolen, of u de verzekeringspapieren nodig hebt terwijl u op reis bent, kunt u er niet bij. Een online digitale kluis kan dan een oplossing bieden.
  • Wat een vreselijk kleren van de keizer verhaal… :oops:

    Met elk GMail en Hotmail account kun je jezelf gratis je gezipte-bestanden naar toesturen…en dus backuppen… als kluis.

    Zelfs de gratis Zip programmas als 7-zip kunnen er een wachtwoord op zetten zodat jouw on-line archief beveligd is.

    Je maakt in je mail account submappen en je hebt 2GB- 5 Gb opslaan per mail account….

    Ergo: waarom zou je deze suggesties uit het blad uitvoeren…. en deels ook nog tegen betaling.

    Tip: stuur de bestanden zowel naar een GMail als een Hotmail account… stel voor dat een van de servers plat ligt als je het nodig hebt…..


    PS: ik doe dit al jaren zo met kopie van paspoort, adressenlijst, ziektekosten en andere verzekeringspapieren….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.