Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Vraag over HP deskjet 1100c printer

Hans.Vosman
13 antwoorden
  • Op een rommelmarkt een A3 printertje op de kop getikt in de hoop dat die bruikbaar zou zijn. Nu lijkt het erop dat er iets mis met de communicatie tussen de printer en de computer. Ik gebruik hiervoor dezelfde printerkabel en computer als voor de HP Deskjet 720C die er standaard op is aangesloten. De kabel is volgens mij dan wel okay.
    Nu zit er geen kleurencartridge in type (516)41, dit geeft dus een cartridge fout (ledje knippert op de printer). En eigenlijk wil ik die pas kopen als de printer okay is.
    Heeft het ontbreken van de cartridge invloed op de communicatie met de printerkabel?

    Ik beschik niet over de handleiding, daar zal het antwoord ongetwijfeld in staan. De handleiding is wel te koop maar voor zover ik heb gezien, niet te downloaden.
  • Gebruik je toevallig ook een HP Scanjet 5S?
    En als je de bi-directionele communicatie niet gebruikt? Direct afdrukken naar de printer aanzetten en hier kwam ik ook nog wat info tegen.

    Suc6
  • je moet in beide houders minimaal een lege cartridge in hebben wil hij werken (bij 9 van de 10 is dit zo)
  • [quote:e59c85e141="Sellis"]Gebruik je toevallig ook een HP Scanjet 5S?[/quote:e59c85e141] Nee niet helemaal, een Scanjet 5P. De software is echter niet geïnstalleerd. Het Symbios SCSI kaartje zit in de computer en de bijbehorende driver is wel geïnstalleerd.
  • [quote:a3e1c12f70="sjouwer"]je moet in beide houders minimaal een lege cartridge in hebben wil hij werken (bij 9 van de 10 is dit zo)[/quote:a3e1c12f70] In de HP710C/720C hoeft het niet. Ik had dus wel eens gehoord dat in sommige HP printers altijd een cartridge moet zitten. Misschien geldt dat ook wel voor dit model. ALleen ken ik de foutmelding niet die daarbij hoort.
  • [quote:c99f4cbd09="Hans.Vosman"][quote:c99f4cbd09="Sellis"]Gebruik je toevallig ook een HP Scanjet 5S?[/quote:c99f4cbd09] Nee niet helemaal, een Scanjet 5P. De software is echter niet geïnstalleerd. Het Symbios SCSI kaartje zit in de computer en de bijbehorende driver is wel geïnstalleerd.[/quote:c99f4cbd09]

    Ik kwan nl. dit documentje tegen. misschien dat je er wat aan hebt?
  • De boel nog eens aangesloten. Ik zie niet geen verschil tussen de gewone richting en bi-directionele instelling. WinXP herkent overigens de printer zoals het hoort. ALleen gebeurt er niks, zelfs geen foutmelding. Onder Win98 krijg ik nog een foutmelding dat de printer niet reageert. In ieder geval lijkt het erop dat de printer om een cartridge vraagt (vermoedelijk kleur 51641, de zwart 51645 zit er wel in). De cartridgehouder staat onder de klep. Tja op zoek dan maar naar een dummy, 40 euro voor een nieuwe en dan niet zeker weten dat het werkt …
  • Ik ben zelf in het bezit van een HP 1120C.
    Ik lees in de handleiding het volgende:

    De inktpatronen vervangen
    Verwijder een inktpatroon niet als u het niet meteen vervangt. Als één inktpatroon leeg is, kan het andere nog altijd drukwerk leveren. Maar de printer drukt alleen als beide patronen op hun plaats zitten.
  • [quote:0532660dd8="E. Cle"]De inktpatronen vervangen
    Verwijder een inktpatroon niet als u het niet meteen vervangt. Als één inktpatroon leeg is, kan het andere nog altijd drukwerk leveren. Maar de printer drukt alleen als beide patronen op hun plaats zitten.[/quote:0532660dd8] Hartelijk dank voor je reactie! Wat voor soort foutmelding volgt er? Bij mij wil de computer niet met de printer communiceren. Hoewel, het versienummer van de printer kan die dus wel lezen … Het communicatie probleem hoeft niet persé door die patroon te komen en dat is de reden dat ik niet zomaar een cartridge wil kopen. De 1120C heeft dacht ik een 1823 patroon. Die heb ikzelf ook liggen voor in mijn 710C printer.
  • Voor een HP 1120C:
    Zwart-Wit: 51645A
    3-kleuren: C1823D

    Voor kleuren:
    Als ik zo kan zien zou de HP 1100C een C1841D moeten hebben.
    Een HP 1100C is dan compatibel met een 820cxi, 850c en een 870cxi.

    Voor Zwart-Wit:
    Een HP 1100C is compatibel met een 710C, 720C, 722C, 820Cxi, 850C, 870Cxi, 880C, 890C, 895Cxi, 930C, 950C, 970Cxi, 1120C, 1220C, 1600C.

    Ik kan niet zo direct uittesten hoe mijn 1120C reageert als beide cartridges niet zijn geplaatst omdat hij momenteel (tijdelijk) buiten bedrijf is gesteld (vervangen door een kleuren-laserjet).
    Wegens prioriteiten en tijdsgebrek zal dit nog even moeten wachten. Sorry…
  • Inmiddels een kleuren cartridge bemachtigd voor deze printer. Na plaatsing van de cartridge wordt de HP printer herkend en is bruikbaar.

    Het viel me nog wel op dat de papier doorvoer niet in orde is. Ik zie over de volle A3 breedte 5 rubberrollers en 3 geleiders (rood omcirkeld), 2 rechts, 1 links. Zie foto voor details van de voorzijde [img:8feb06aa51]http://home.hccnet.nl/h.vosman/fotos/www4024.jpg[/img:8feb06aa51]. Het A4 papier springt juist omhoog daar waar geen geleider zit. Wanneer per rubberrol een geleider nodig is, tja dan ontbreken er dus 2. In dat geval gaat de printer nooit goed werken. Is mijn vermoeden juist? Of is er wat anders aan de hand?
  • Daar kan ik niet op antwoorden…
    Een HP Deskjet 1120C is anders gebouwd.
  • In de HP710C/720C hoeft het niet. Ik had dus wel eens gehoord dat in sommige HP printers altijd een cartridge moet zitten. Misschien geldt dat ook wel voor dit model. ALleen ken ik de foutmelding niet die daarbij hoort.
    Ik heb zelf de HP710, en met een ontbrekende cartridge werkt die dus niet. Spannender, één lege cartridge en je moet beiden vervangen, ook al is de ander nog vol. :cry:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.