Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

activesync via com: geen verbinding ipaq-xp

Anoniem
nelizzz
2 antwoorden
  • Hi,
    Heb een Ipaq 3130. Op mijn werk synchroniseren via Activesync (com-poort) is een fluitje van een cent, maar thuis krijg ik hem niet aan de praat. Zowel thuis als op werk heb ik XP. Heb al geprobeerd:
    -reinstall Activesync
    -andere com-poort
    -alle mogelijke volgordes van aansluiten/installeren etc
    -de troubleshoot van Activesync doorlopen
    -modem uitschakelen (intern)
    -zonealarm uitgezet
    -tooltje van compaq gerund waarmee com1 herkend zou worden

    Een paar kenmerken
    -Op de Ipaq komt wel 'connecting' te staan, maar er ontstaat geen verbinding. Toen ik de modem trouwens nog aan had staan, kwam er geen 'connecting' te staan!
    -via hyperterminal een tekstverbinding maken lukt wel! (stond in troubleshoot)
    -baudrate poort en ipaq zijn gelijk
    -baudrate ipaq vliegt soms automatisch naar 115200, terwijl ik hem op 19200 ingesteld heb.

    Nog iets: als ik bij programs-communications-Activesync kijk, staat daar 'connect to:' met daarachter de naam van de pc op mijn werk! Ik heb geen mogelijkheid dat te veranderen. Ligt het daar misschien aan?

    Ik heb nu twee avonden zitten prutsen en zoeken :x :cry: wie kan me helpen?

    Groet,
    Nelizzzz
  • Mogelijk de firewall van XP nog aan staan (zowel op de computer thuis als op de laptop controleren!)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.