Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Boot probleem

None
6 antwoorden
  • Sinds gisteren krijg ik de volgende melding als ik de computer aanzet:

    1720-SMART Hard Drive detects imminent failure
    Your hard disk drive is detecting an imminent failure. To ensure no data loss, backup contents and replace this hard disk.

    Attribute failed: #10

    Intializing Intel (R) Boot Agent version 4.0.72
    PXE 2.1 Built 003 (WfM 2.0), RPC V2.73

    Linksonder in het scherm staat dan
    F1 Boot

    Als je F1 drukt start de computer gewoon op en lijkt er niets aan de hand.

    Ik heb een Compaq evo 310 desktop, P IV 2.0 640 Mb intern.

    Weet iemand hoe verontrustend bovenstaand verhaal is en wat is Boot Agent voor programma?

    Beter maar mijn hele harddisk kopieeren naar een nieuwe?
  • Ga eens naar Google, en probeer de volgende tekst als zoektekst:

    1720-SMART Hard Drive detects imminent failure[/color:719fd87722]

    Dan krijg je een heleboel opties en ook mogelijke oplossingen.

    Maar om het je wat makkelijker te maken, een SMART failure is meestal een voorteken dat je HD ermee op gaat houden.
    Maakt dus zsm backups en ga ermee terug naar de winkel/cq stuur de HD naar de fabrikant.

    Als het een Maxtor HD is dan kun je een tool downloaden van de maxtor site om te zien wat er precies fout zit.
  • Ik heb stom toevallig inderdaad een Maxtor hard disk. Ik heb die tool, PowerMax, gedownload en de uitgebreide test gedraaid. Dat gaf als resultaat dat mijn disk 'certified error free' zou zijn.

    Wie moet ik nou geloven, de Maxtor tool of de '1702 error' melding?
    En moet ik nog meer testjes van die Maxtor tool draaien?

    Naar die Google zoekresultaten ga ik nog kijken.
    In elk geval vast bedankt voor je tip.
  • Alle tools draaien,de een is niet de ander, dan zal er wel iets uitkomen om evt garantie te claimen!
  • Nu heb ik toch maar een nieuwe harddisk gekocht. Als ik deze disk installeer, partitioneer en formateer, kan ik dan alles gewoon van mijn oude harddisk kopieeren, inclusief de Windows partitie? Oude disk eruit en draaien maar?
  • [quote:87792c8e4d="Hubaki"]Nu heb ik toch maar een nieuwe harddisk gekocht. Als ik deze disk installeer, partitioneer en formateer, kan ik dan alles gewoon van mijn oude harddisk kopieeren, inclusief de Windows partitie? Oude disk eruit en draaien maar?[/quote:87792c8e4d]

    Dat zou ik doen met Norton Ghost, werkt perfect en foutloos.
    Als je letterlijk 1 op 1 gaat copieren, dan moet je weer handmatig instellingen gaan aanpassen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.