Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

fout 633 bij verbinden met internet

Draayertje
5 antwoorden
  • Goedemiddag,

    Ik heb gisteren twee identieke laptops aangeschaft, en ben deze nu aan het instellen. Beide laptops hebben windows xp home en een intern 56k modem.
    Bij beide heb ik een inbelverbinding aangemaakt voor zonnet. De één doet het perfect, niks geen problemen.
    De andere laptop echter, zegt: doe het zelf maar. Als ik verbinding wil maken, geeft ie als foutmelding:

    Bezig met openen van poort:

    fout 633: De modem (of een ander verbindingsapparaat) is reeds in gebruik of het is niet correct geconfigureerd.

    Toch raar, want ik heb op beide laptops hetzelfde gedaan, en de ander werkt wel. Wel heb ik bij deze per ongeluk het programma hyper terminal geopend, en ik vermoed nu dat deze gebruik maakt van die poort, ook als het programma niet draait. Het is me niet gelukt om dit programma te verwijderen of uit te schakelen. Misschien heeft iemand een idee hoe ik hyperterminal kan 'terminaten' en als dit niet het probleem is, wat het dan wel kan zijn? Bij voorbaat dank,

    groeten,

    RoB
  • niemand die een idee heeft wat dit kan zijn?
  • Met het programma Starter, van Codestuff kun je zienwelke programma's er opstarten op je systeem. Je kunt die daarmee ook uitschakelen of verwijderen. Misschien dat je daarmee verder komt.
    (http://members.lycos.co.uk/codestuff/)
  • Probleem lijkt hardwarematig, zelfs na een reinstall van windows treedt het probleem nog steeds op. Misschien een kapotte modem of compoort… De laptop is inmiddels onderweg naar Acer, laat ze het daar maar uitzoeken :lol:
  • Voor een volgende keer :wink:
    http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q324760

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.