Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

modemprobleem

None
6 antwoorden
  • modem in acer-laptop doet het vaak niet.
    instellingen lijken goed te staan (soms doet ie het wel..)
    bij het inbellen geeft de computer het geluid van een"niet-betstaand" telnr. weer.

    Een halve dag later bv. is er weer niets aan de hand.

    er zijn meerdere inbelnrs. allemaal "bestaan ze niet.." (soms)

    wat kan dit zijn ?

    heb de verbindingen al verschillende keren opnieuw aangemaakt. ook modem verwijderd. maakt allemaal niets uit.

    win xp en een Agere Systems AC'97 interne modem.
  • Nieuwe drivers installeren?
    Of misschien een geheel nieuwe account aan laten maken bij je provider. Dit wil ook nog wel eens helpen.
  • ook hun helpdesk bellen : het zou ook kunnen dat ze een setting bij hun moeten wijzigen.
    De symptomen die je beschrijft kunnen veroorzaakt worden doordat de jouw modem en de ontvangende modem geen hardware handshake kunnen doen (ze tasten elkaar hoe ze het beste met elkaar kunnen praten)
  • Helpdesk adviseert ook zaken als : nieuwe verbing aanmaken.
    maar daar ligt het probleem niet, aangezien de verbinding na veel pogen wel tot stand komt.
    ( Nu ging het in 10 ( ! ) keer. Zeer irritant en onhandig dus..)

    De "handshake" zou kunnen maar de -niet-bestaan-toon- klinkt direct na dat de modem is uitgebeld. Wel komt ook soms de melding dat de externe comp. niet bereikbaar is ( ofzoiets )

    Het stomme is dat we 2 inbelnrs. hebben en dat ze het meestal allebei wel of niet doen. Die ander geeft dus ook een -niet-bestaan-toon-…

    Zal op zoek gaan naar nieuwe drivers.
    En daarna misschien een nieuw account.
  • [quote:b241d9c451="blob"]
    Zal op zoek gaan naar nieuwe drivers.
    En daarna misschien een nieuw account.[/quote:b241d9c451]
    Of een andere provider :wink: , want volgens mij ligt het probleem bij hun.
  • Heb de nieuwste drivers van de Acersite gehaald.
    Lijkt tot nu toe te werken !

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.