Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Draytek 2200WE router probleem

None
6 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb al een hele tijd een Draytek Vigor 2200 router, die ik gisteren had geprobeerd te FLASHEN. Nu is het flashen mislukt, en nu kan ik niet meer in de configuratie komen. Is er een mogelijkheid om die router toch nog werkend te krijgen?
  • [quote:4d92f8b8dc="FTPserver"]Ik heb al een hele tijd een Draytek Vigor 2200 router, die ik gisteren had geprobeerd te FLASHEN. Nu is het flashen mislukt, en nu kan ik niet meer in de configuratie komen. [/quote:4d92f8b8dc] Wat is er precies fout gegaan? Had je de juiste firmware geupgrade? Had je 'm op de juiste wijze geupgrade, dus volgens de instructies van de snel-start? Wat gebeurd er dan als je in je browser typt
    [code:1:4d92f8b8dc]
    http://192.168.1.1/
    [/code:1:4d92f8b8dc]
    En welke leds branden en/of knipperen nog?
    Heb je de reset knop al geprobeerd?
  • Heb alles al geprobeerd.

    Als ik naar 192.168.1.1 ga zegt ie dat ie de pagina niet kan vinden.

    De LEDS knipperen nog.

    Reset knopt heeft geen nut, blijft nog steeds hetzelfde vertonen :cry:
  • Verkeerde flash betekent dat je modem nu leeg is. Betekent vaak dat ie niet meer te vullen is en dat je een nieuwe moet kopen.. Is ook zo bij BIOS, wees dus altijd voorzichtig met flashen.. :-?
  • Hij zit waarschijnlijk vast in firmware update mode. Neem even contact op met Draytek, maar lees wel de kleine lettertjes:

    [quote:885ba3e060]Let op: Het plaatsen van firmware in een DrayTek Vigor product is voor eigen risico. Aan het uit firmware mode halen van een DrayTek Vigor product door de distributeur zijn mogelijke kosten verbonden (onderzoeks- en verzendkosten) welke aan de gebruiker kunnen worden doorberekend. Uitsluitend via ftp.draytek.nl beschikbaar gestelde firmware en stuurprogramma's worden door DrayTek Nederland ondersteund.[/quote:885ba3e060]
  • [quote:fd5e7fd746="FTPserver"] Reset knopt heeft geen nut, blijft nog steeds hetzelfde vertonen[/quote:fd5e7fd746] Maar heb je dat gedaan volgens instructies uit de snel-start?
    [quote:fd5e7fd746="snel-start"]
    De router is onbereikbaar

    De meest vergaande procedure is de volgende, u zal hierna altijd de router opnieuw moeten instellen:

    1.Controleer de bekabeling en de voeding van de router.

    2.Stel een computer in op het vaste IP-adres 192.168.1.2

    3.Na het opstarten de router trachten te rebooten naar fabriekstoestand. Doe dit door de reset knop ingedrukt te houden NADAT de router is opgestart. Wacht tot de ACT LED snel gaat knipperen, dit moet na ongeveer vijf seconden gebeuren. Dan de resetknop los laten.

    4.Ongeacht het resultaat spanning van de router afhalen. Resetknop in drukken en ingedrukt houden. Spanning weer aansluiten, twee tellen wachten en kijken of ACT en aanliggende LED gaan knipperen. Zo niet nogmaals proberen.

    5.Wanneer de ACT en aanliggende LED samen knipperen met de Firmware Upgrade Utility (onderdeel van de Router Tools, te vinden op de CD) de firmware er opnieuw in flashen. Indien u de nieuwste niet van Internet kan halen, er staat op de CD ook een (oudere) firmware versie. Gebruik het v2k2????.rst bestand, copieer deze naar de harde schijf zorg dat eventuele alleen lezen atributen uit staan. De firmware upgrade desnoods een paar keer opnieuw proberen.

    6.Maak een verbinding met 192.168.1.1 om te kijken of de router het echt weer doet.
    [/quote:fd5e7fd746]

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.