Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Speedtouch 510 modem piept heel hoog, - 1,5 jaar oud.

None
9 antwoorden
  • Dag,
    Mijn Alcatel Speedtouch 510 ethernet modempje is sinds enkele dagen een heel hoge piep aan het geven. Electriciteit eruit, piep weg. Verder functioneert hij nog goed. Helpdesk provider: dit hoor ik 2 maal per week, hij is het op aan het geven. Ik: niet een beetje snel? Na anderhalf jaar al? Hij: ja, hoor het enkele keren per week.
    Modem geleverd door KPN, die mij naar de provider verwees, die mij naar een 0,70 ct p.m. helpdesk 0900 nr verwees met franstalige antwoordmachine, waar ik 10 min. wachtte a 0,70 ct en nog steeds niemand aan de lijn had. Dit zou de helpdesk van leverancier of fabrikant zijn. Op internet amerikaanse site met inderdaad deze modem, heeft geen enkele zin natuurlijk daarmee contact op te nemen. Weer KPN gebeld, aangezien zij de modem leveren moeten zij support geven, ditmaal een intelligentere figuur aan de lijn, die meldde dat de garantie wat hun betreft 1 jaar is, en "hij deze klacht nog nooooit gehoord had".
    Nee, nee.
    Namens hem een klacht ingediend.
    Gaat om een betaalde modem, geen gratis ding. Ik vind 1,5 jaar wel een korte levensduur.

    En ik koop zoiets dus nooit meer bij KPN. Ze probeerden me steeds af te schuiven naar de provider, terwijl zij zelf hem leveren. Geen enkele support at all. Voel me opgelicht. Was een dure modem. :evil: :x :evil:
  • volges mij hebben we hierzo dezelfde en die werkt zeker wel al een dikke 2 jaar, nog nooit een piep ofzo uitgehad. Het is dus niet zo dat elke alcatel … na een anderhalf jaar kapot is
  • Nee, maar de helpdesk van de provider krijgt deze klacht volgens eigen zeggen, 2 x per week binnen. ..En dan is dit slechts 1 van de zoveel helpdeskmedewerkers.
  • Je hoort wel vaker ' wilde' verhalen over deze spedtouch serie.
    Inidien de helpdesk zoveel klachten ontvangt hierover, dan mag je toch ook wel wat ondersteuning van hen verwachten hoor !
    Hoe lossen zij dat dan met die overige klanten op ?
    Sturen ze die ook allemaal naar een franse helpdesk ?
    Dan houden ze niet veel klanten over denk ik, dus of die helpdeskmedewerker heeft zitten overdrijven of er is iets heel erg fout.
    Maar hoe het ook zit, als dat ding nog maar 1,5 jaar oud is heb je nog wel garantie hoor.
    Dergellijke apparaten hebben minimaal 2 jaar garantie volgens de wet.
    Om je garantie te claimen moet je bij de leverancier zijn en hoewel KPN die modems levert (weet niet hoe dat zit, maar dat zeg jij) moet je denk ik toch bij de provider zijn, want daar sluit jij je diensten af.
    Dus de provider is verantwoordelijk voor de geleverde dienst en hardware en als de provider er voor kiest om KPN de modems te laten leveren is hun zaak, dat zoeken ze dan verder maar bmet KPN uit.

    Welke provider is het btw ?
  • Ja, de provider stuurt mensen allemaal naar die Franse helpdesk.
    Telefoonnummer weten dat ze me gaven? Hier komt 'ie:
    0900-2375457.
    "Meer kunnen ze niet doen" zeggen ze.
    Ja, de modem is geleverd door KPN.
    Die hebben hem opgestuurd.
    Dat heb ik dus niet beweert, dat is zo.
    Ik dacht ook dat ik wat meer support mocht
    verwachten van de provider. Maar die wimpelen dat
    zeer ontspannen af, net of het hun zaak niet is.

    Juist omdat dergelijke apparaten 2 jaar garantie hebben
    volgens de wet, heb ik een klacht ingediend bij KPN.

    Ik denk dat ik bovendien de CONSUMENTENBOND in ga lichten,
    die hebben juristen voor dit soort dingen,
    wellicht maken die met wat juridisch gooi en smijtwerk meer indruk bij mijn provider dan de klant.
    Is dat betaalde lidmaatschap van die bond ook eens ergens goed
    voor.

    Sorry als ik aangebrand lijk. Dat ben ik wel een beetje, omdat
    dit soort dingen me veel te veel voorkomt. Steeds opnieuw je recht
    afdwingen, ik had beter advocaat kunnen worden.
    Ik wordt er doodziek van.
  • Welke provider heb je dan ?

    Voor de garantie moet je toch echt bij de provider zijn.
    Jij hebt een overeenkomst gesloten met de provider, en ook bij hen het modem besteld.
    Dat vervolgens de provider KPN inschakelt om de modems te leveren is hun zaak.
    Je moet dus bij de provider zijn voor de garantie, tenzij je het modem zelf ergens anders hebt gekocht.

    Je kunt wel boos op kpn zijn, maar die zijn hiervoor niet verantwoordelijk.
    Kpn levert het modem aan jouw, voor jouw provider…dus kpn levert technisch gezien het modem aan de provider, jouw provider heeft een overeenkomst met kpn.

    Indien er dus wat aan het modem zou mankeren, dan moet de provider dat met KPN regelen, dus jij moet dit met de provider regelen.

    Op zich is KPN hier dus juist bezich.
    Welke provider heb je, dat is wel belangrijk om te weten.
  • Er is aan KPN betaald, zij hebben de modem aan mij verkocht, uiteindelijk gaven zij toe dat zij de "garantie" moeten leveren.
    U heeft het dus fout.
  • [quote:3aae8769b6="pol1"]Er is aan KPN betaald, zij hebben de modem aan mij verkocht, uiteindelijk gaven zij toe dat zij de "garantie" moeten leveren.
    U heeft het dus fout.[/quote:3aae8769b6]
    Ok, dat zou kunnen…, maar welke provider was het nou ?

    Ik heb het modem via mijn provider besteld en ik zou het ook aan de provider moeten betelen indien er geen 'gratis modem' actie liep.

    Toch ben ik wel erg benieuwd wie jouw provider is, want hun service is ook niet bepaald je van het.
  • HCC.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.