Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Wanadoo live box

Jim van Zweeden
7 antwoorden
  • Hallo, ik heb donderdag bij mijn vader Wanadoo livebox ( bellen + internet )geinstalleerd en dat is niet goed gegaan.

    Na de installatie ( livebox + software ) geeft de software aan dat er verbinding is met internet en dus oke.

    Na het starten van Explorer was dit niet het geval, er is geen pagina te vinden.

    Wanadoo helpdesk gebelt, na een half uur wachten tegen 10 c pm krijg ik een jonge vrouw die kan zien dat ik inderdaad al een uur online ben en na nog een half uur proberen om InterExplorer aan de gang te helpen besluit ze om mij terug te bellen via mijn mobiel omdat ook steeds met resetten de telefoon uitvalt :-?
    Na 2 uur besloot ze dat ze het niet snapte en zou ze de volgende dag terug bellen tussen 7 en 8 en dat deed ze inderdaad
    maar dan om tegen mijn vader te zeggen dat hij de volgende morgen gebelt zou worden door een collega, maar die heeft nooit gebeld en mijn vader maar wachten :evil:

    Ze snappen het niet! Ik schat mijn kansen hier hoger in voor een oplossing :) .

    Vandaag weer even bij m'n vader geweest om er kazaa, Mozilla en Skype erop te zetten om dingen uit te sluiten en tot mijn vewrbasing merk ik dat Skype en Kazaa gewoon werken :o en Mozilla niet :cry:

    Dus wel internet maar geen brouwsers…………………………………

    HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP asjeblief want ik heb geen vertrouwen in Wanadoo voor een oplossing.

    ps. Alles zonder firewall en virusscanner.
  • Het kan zijn dat je de verbinding van je browser opnieuw moet instellen.
    Bij Internet Explorer kan je dat doen bij de Internet Opties in het Configuratiescherm op het tabblad Verbinding.
    Lost dit je probleem op, dan hoef je niet verder te gaan.

    Maar waarschijnlijk wordt je DNS aanvragen niet goed afgehandeld.
    Tik eens in je adresbalk van Internet Explorer (of andere browser):
    [code:1:c83ab1f339]66.102.11.104[/code:1:c83ab1f339]
    Waarschijnlijk zie je www.google.nl verschijnen.

    Zo niet probeer eens of je kunt pingen naar dat IP-adres vanuit de command-prompt.
    [code:1:c83ab1f339]ping 66.102.11.104[/code:1:c83ab1f339]

    Hoe het probleem verder moet worden opgelost, ligt onderandere aan welk besturingssysteem je gebruikt. Rapporteer even het resultaat en als het probleem niet is opgelost, geef dan wat meer informatie.

    Installeer zo snel mogelijk een virusscanner en een firewall. Hiermee kan je vaak dit soort problemen voor zijn.
  • foutje! sorry
  • Dedankt voor je hulp.

    Er is bij internetverbinding niets aangemaakt en als ik er 1 maakt werkt die niet. Volgens de helpdesk heb ik dat ook niet nodig………….

    Ik krijg inderdaad Google als ik 66.102.11.104 type! Is er nu hoop?

    Het besturingssysteem is XP pro.
  • Lijkt inderdaad een DNS-probleem. Staan de instellingen van de LAN-verbinding op de pc wel goed?

    Configuratiescherm/Netwerkverbindingen, dan rechtsklikken op LAN-verbinding, eigenschappen kiezen, Internet Protocol (TCP/IP) aanklikken en weer Eigenschappen kiezen. Daar zouden IP-adrestoewijzing en DNS-serveradrestoewijzing beide op automatisch moeten staan.

    Jim
  • Hij doet het :D IP-adrestoewijzing stond niet goed

    BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Gelukkig, vroeg me even af of het wel zo verstandig was een Livebox aan te schaffen.. :lol:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.