Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Reparatiedienst van canon

None
18 antwoorden
  • Heeft hier iemand ervaringen met de reparatiedienst van canon?

    Het gaat om een enkele dagen oude canon 300d, deze is terug gestuurd omdat er enkele zwarte puntjes op de foto's zaten bij bep. camera instellingen.

    Nu vraag ik me af hoe snel/langzaam de reparatiedienst van canon werkt?
    Hoe lang kan ik verwachten dat ie weg is?
    Iemand ervaringen met canon (Nederland)?
  • Heb in een ver verleden een APS cameraatje laten repareren buiten de garantieperiode. Het duurde wel een week of 4-5, en van de reparatiekosten had ik bijna een nieuwe camera kunnen kopen. :evil:

    Maar goed, rolletje met opnamen zat vast en die opnamen wilde ik toch wel heel graag hebben … :roll:
  • [quote:ddd91e2457="Obi-wan-kenobi"]Heb in een ver verleden een APS cameraatje laten repareren buiten de garantieperiode. Het duurde wel een week of 4-5, en van de reparatiekosten had ik bijna een nieuwe camera kunnen kopen. :evil:

    Maar goed, rolletje met opnamen zat vast en die opnamen wilde ik toch wel heel graag hebben … :roll:[/quote:ddd91e2457]

    De Camera was enkele dagen oud en zal dus binnen de garantie vallen als het goed is.
    De Winkel waar hij gekocht was wilde zich niet op een culantieruil inlaten
    helaas…. (had hem net zo goed via internet kunnen kopen denk ik achteraf)
    De 300D is een spiegelreflex digitaal, ik denk dat het meer om een reiniging van de beeldsensor zal gaan dan om een reparatie…..

    4-5 weken? :o zucht…. das wel erg lang voor een camera van een paar dagen! Hoe moet ik dat uithouden…. :cry:
  • Welke achterlijke winkel is dat dan? :o
    Graag naam en toenaam …
  • [quote:b031729382="Obi-wan-kenobi"]Welke achterlijke winkel is dat dan? :o
    Graag naam en toenaam …[/quote:b031729382]

    De winkel was een winkel uit de combi keten, een fotozaak dus…
    Vond het inderdaad nogal teleurstellend, te meer omdat hun argument om bij hun te kopen en niet op internet de service was……
    Meer wil ik over de winkel op het moment niet kwijt, omdat ik eerst eens even de afhandeling wil afwachten.
    Misschien dat de afhandeling verder wel goed is, dan wil ik ze hier niet als
    zwart schaap neerzetten! Zo niet horen jullie er hier en op Shopsurvey beslist meer van!
  • Binnen 8 dagen zouden ze dat moeten omruilen. Ik dacht dat het wettelijk is. Heb je het bij de consumentenbond gecheked of je juridische bijstand ?
  • [quote:c2c403bac1="Bosje"]Binnen 8 dagen zouden ze dat moeten omruilen. Ik dacht dat het wettelijk is. Heb je het bij de consumentenbond gecheked of je juridische bijstand ?[/quote:c2c403bac1]

    Het probleem is dat het net na acht dagen was….
    12 dagen om precies te zijn. (waarvan 9 werkdagen)
  • [quote:177984a0fa="micky.g"]Het probleem is dat het net na acht dagen was….
    12 dagen om precies te zijn. (waarvan 9 werkdagen)[/quote:177984a0fa]Tsja, dan kun je ze helaas niet pakken op de regeltjes. In principe doet Combi niet minder dan ze wettelijk verplicht zijn.
  • [quote:ce4ce3a144="Obi-wan-kenobi"]Tsja, dan kun je ze helaas niet pakken op de regeltjes. In principe doet Combi niet minder dan ze wettelijk verplicht zijn.[/quote:ce4ce3a144]

    Het is ook niet zo dat ik ze in principe ergens op wil pakken, het enige wat ik had verwacht is een betere afhandeling en service!
    (vooral omdat ze die van tevoren zo aanprijzen)
  • [quote:41a5ce1a17="micky.g"](vooral omdat ze die van tevoren zo aanprijzen)[/quote:41a5ce1a17]Hoe prijzen ze dat dan precies aan? Dan kun je ze misschien pakken op misleidende reclame. :P
  • Volgens mij gaat het de TS niet om het 'terugpakken' oid van de winkel ;)

    Ik heb een paar maanden na aankoop mijn Powershot A70 teruggebracht vanwege een niet geheel sluitende lenskap. Ik kreeg hem na 4 tot 5 weken weer terug, die tijd hangt af van Canon, niet zozeer van de winkel lijkt me.
  • Een goede winkel laat een nieuwe klant niet 4-5 weken zonder aangekocht produkt zitten (onder het mom van "u bent 1 werkdag te laat, u had 'm eerder moeten slopen"), maar regelt met Canon ff dat die klant z.s.m. kostenloos een vervangend exemplaar meekrijgt.

    Maar misschien zijn we gewoon teveel verwend bij andere winkels, zou best kunnen … :wink:
  • Daar heb je wel een punt. Ik breng niet vaak spullen terug naar de winkel, maar een echte (goede) fotozaak zal misschien wat beter voor de klant zijn dan Megapool (waar ik de A70 anderhalf jaar geleden kocht).

    TS: heb je het er in de winkel niet over gehad, hoe lang het kan duren etc?
  • Is daar niet zoiets als een wettelijke bepaling, dat wanneer er binnen 6 maanden iets defect raakt, er vanuit mag worden gegaan, dat betreffende object al niet goed was bij de aankoop? Vervanging lijkt mij dan ook terecht.

    Maar ja, daar komt de garantiekwestie en de verplichting van de winkelier weer om de hoek.
    Alleen daarom al zou je een niet noodzakelijke garantieverlenging aangaan, om van dit eeuwige gezeur af te zijn, maar dit laatste is even off-topic.
    Toch even gezocht: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/cfgdocindex/29BF387946EF2AABC1256D64003D7DA3

    Daar staat het hele verhaal, ik zou voor een nieuw exemplaar gaan.
  • [quote:04e871b75e="stefanpack"]TS: heb je het er in de winkel niet over gehad, hoe lang het kan duren etc?[/quote:04e871b75e]

    heb er zeker naar gevraagd, alleen de "vage" antwoorden die ik dan krijg had ik ook zelf kunnen geven.
    (zal wel geen vijf weken duren, misschien dit, misschien dat enz.)

    In principe kunnen zij er ook niets aan doen hoe snel een product door canon teruggestuurd zal worden…
    maar nogmaals, had in een fotozaak (waar ik al eens een digicam van 1500,- toendertijd en een digi videocam van 1200,- gekocht heb) een betere oplossing verwacht.
    een goede oplossing had ik een omruil gevonden en dat ze zelf met canon de reparatie
    einiging of vervanging van de andere geregeld hadden.

    zoals obi al zegt : "Een goede winkel laat een nieuwe klant niet 4-5 weken zonder aangekocht produkt zitten "
  • [quote:f60e76e86d="stefanpack"]………………..zijn dan Megapool (waar ik de A70 anderhalf jaar geleden kocht).

    TS: heb je het er in de winkel niet over gehad, hoe lang het kan duren etc?[/quote:f60e76e86d]

    Heb je nu toch een probleem, want Megapool bestaat niet meer. :wink:
  • Haha, ik weet. Garantie zou wel blijven lopen dacht ik, maar ik ben toch al meer dan een jaar verder…
  • Vandaag bericht gehad van de winkelier.

    Canon ruilt de Camera gewoon om voor een nieuwe….. (wat intussen gebeurt is!)

    probleem opgelost dus!! :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.