Vraag & Antwoord

Anders (hardware)

Geen internetverbinding; kabelmodem reageert niet op pc

Anoniem
Rabovint
3 antwoorden
  • Sinds zondag werkt mijn internet niet meer. Ik heb wel signaal op het kabelmodem, maar het rechterlampje brandt niet. Dit lampje brandt als de pc aan staat.
    Ik heb niets gewijzigd in instellingen of aan het modem. Wel heb ik de pc met de knop uitgezet.
    Mijn ISP geeft aan dat er niets mis is met het modem en dat de kwaal intern zit. Ik vermoed het ook alleen kan ik het niet direct vinden.

    Ik ondertussen een clean install van XP gedaan, maar zonder resultaat. Ik krijg geen IP en geen DNS.
    Bovendien heb ik de netwerkkaart als eens vervangen, maar ook dan brandt het lampje op het modem niet; wel op de netwerkkaart zelf.

    M'n UTP-kabel is splinternieuw (1 maand) en kwalitatief hoogwaardiger als de standaardkabel die gebruikt wordt. Het heeft al die tijd zonder problemen gewerkt, lijkt me stug dat ineens die kabel aan gort is.

    Iemand een idee wat ik nog kan doen?
  • jah ik wel,

    vertellen:

    - of je gebruik maakt van een router
    - of je het kabelmodem ook recent van de stroom gehaald hebt(alleen het modem)

    misschien moet je eens met de helpdesk(k weet et) van je kabelmaatschappij bellen.
    ik had laatst vanwege een klus ff de stroom van me modem en router gehaald. Er vervolgens 3 uur over gedaan weer op internet te kunnen.

    De snelle oplossing was:
    -Pc uit
    -modem uit
    - router uit
    - utp kabel(s) uit modem en router halen
    - 2 minuten wachten
    - modem + router weer aanzetten
    - modem +route weer normaal aansluiten (utp kabels verbinden)(pc uit, M/R AAN)

    Pc aan

    lekker verder internetten :lol: :) :D

    ik hoop dat je hier wat mee kunt
  • Ben t grotendeels met tinus eens alleen hoef je je UTP kabels niet te ontkoppelen :P
    Het gebeurd hier in huis ( 5 PC's via hubs op een router en die aan een kabelmodem ) geregeld dat er opeens geen Inet meer is . Oplossing : hubs, router en modem de stekker eruit e na een paar minuten er weer in , probleem over.
    Het heeft ermee te maken dat er ergens, meestal in de router een stackoverflow is en dat ie geen verbinding met je ISP meer kan maken, of dat je IPleasetime verlopen is en dan moet gewoon de verbinding weer ff opnieuw opgebouwd worden
    Suc6

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.